کد خبر 1484094
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۱
موه سفید

دانشمندان بر این باورند که مکانیسم سفید شدن موها را کشف کرده‌اند که می‌تواند به توسعه درمانی برای تغییر سلول‌ها به منظور معکوس کردن یا توقف این فرآیند کمک کند.

به گزارش مشرق به نقل گاردین، دانشمندان بر این باورند که مکانیسم سفید شدن موها را کشف کرده‌اند که می‌تواند به توسعه درمانی برای تغییر سلول‌ها به منظور معکوس کردن یا توقف این فرآیند کمک کند.

مطالعه جدید نشان می دهد که سلول های بنیادی ممکن است با افزایش سن مو توانایی خود را برای بلوغ و حفظ رنگ مو از دست بدهند. برخی از سلول‌های بنیادی (که می‌توانند به انواع سلول‌های مختلف تبدیل شوند) توانایی منحصربه‌فردی برای انتقال بین بخش‌های رشد در فولیکول‌ها دارند. این سلول ها با افزایش سن توانایی حرکت را از دست می دهند و در نتیجه خاکستری می شوند.

این تحقیق بر روی سلول‌های پوست موش متمرکز شد و همچنین در انسان به نام سلول‌های بنیادی ملانوسیت یا McSCs یافت شد. مطالعه جدید یک مسیر بالقوه برای معکوس کردن یا جلوگیری از سفید شدن موی انسان با کمک به سلول های گیر کرده برای حرکت دوباره بین محفظه های در حال رشد فولیکول مو ارائه می دهد.

مایومی ایتو یکی از محققین ارشد این مطالعه، می‌گوید: «از دست دادن عملکرد آفتاب‌پرست‌مانند در سلول‌های بنیادی ملانوسیت مسئول سفید شدن و از دست دادن رنگ مو باشد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    0 0
    کارخانه های رنگ سازی اجازه حل بیماری موی سفید را نمی دهند
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    0 0
    سفید شدن مو از فشار اقتصادی ک به ملت وارد میش و در بهار جوانی پیر میشن
  • قریشی بوکانی IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    0 0
    سفید شدن موها یک روند بسیار زیبنده از طرف خالق است . در حالتی که انسان در روند پیری قرار میگیرد و چهره رنگ پیری میگیرد تنها موی سفید با آن هماهنگ است و موی سیاه یک وصله نازیباست .
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    0 0
    که اونطور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس