کد خبر 1483467
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
واکنش دمشق به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه

وزارت خارجه سوریه ضمن محکومیت شدید تحریم جدید اروپا علیه دمشق اعلام کرد: سیاست اتحادیه اروپا تهدیدی جدی برای زندگی و معیشت سوری هاست.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، دمشق امروز سه شنبه ضمن محکوم کردن تحریم های یکجانبه اتحادیه اروپا، این تحریم ها را مانع وصول کمک های بشردوستانه به این کشور دانست.

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه روز سه شنبه گفت که این کشور اقدامات یک جانبه و غیرقانونی اتحادیه اروپا را به شدت محکوم می‌کند.

این منبع افزود: اتحادیه اروپا زمانی که ادعا می‌کند تحریم ها مانع رسیدن کمک های بشردوستانه یا تامین مواد غذایی و تجهیزات پزشکی به سوریه نمی شود، صرفا دروغ می‌گوید و چنین سیاست هایی با تاثیر منفی بر اقتصاد کشور باعث به خطر افتادن معیشت شهروندان سوریه می‌شود. استتثناهایی که اتحادیه اروپا از آن دم می‌زند اصولا تاثیری ندارد و اقدامی رسانه ای و مخفی نگه داشتن حقیقت سیاستش علیه سوریه است.

همچنین این منبع گفت که تداوم گمراه سازی و سیاه نمایی و ادعاهای کاذب که فاقد کمترین اعتبار است و مواضع خصمانه هدفمند برای جلوگیری از تحکیم ثبات پس از توطئه علیه سوریه؛ هرگز نمی‌تواند زمان را به عقب بازگرداند یا تاثیری بر تلاش‌های سوریه برای طی کردن صحفه گذشته و پشت سرگذاشتن تبعات آن بر اساس آرمان ها و اصول ملی بگذارد.

این منبع خواسته و منافع ملت سوریه را حفظ حاکمیت کشورش و وحدت و تمامیت ارضی و مخالفت با هرگونه دخالت در امور داخلی سوریه دانست.

اتحادیه اروپا دیروز تحریم های جدیدی را علیه سوریه اعمال کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس