کد خبر 1483205
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳

تیرآهن هاش و تیرآهن زنبوری از محبوب‌ترین انواع تیرآهن در کشور ما به شمار می‌آیند و با ساختار خاص و همچنین ویژگی‌های بی‌نظیرشان شناخته می‌شوند. بررسی قیمت روز تیرآهن هاش و تیرآهن لانه زنبوری به یکی از مهم‌ترین موضوعات مدنظر کاربران تبدیل شده است.

تیرآهن‌ هاش و تیرآهن زنبوری در صنایع مختلفی کاربرد دارند؛ اما عمده استفاده از آن‌ها به صنعت ساختمان‌سازی بر می‌گردد. امروزه شرکت‌های مختلفی در کشور خودمان مشغول به تولید این دو نوع تیرآهن بسیار کاربردی هستند تا بتوانند نیازهای کاربران را به طور کامل پوشش دهند.

قیمت این دو محصول مانند سایر مقاطع فلزی به عوامل مختلفی ارتباط دارد و هر یک از عوامل مذکور می‌توانند بر قیمت کلی آن‌ها تأثیر بگذارند؛ به همین دلیل شناسایی فاکتورهای مؤثر در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است. با ما همراه باشید تا اطلاعات مناسبی را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان ارائه کنیم.

بررسی کامل قیمت روز تیرآهن هاش

تیرآهن هاش طراحی خاصی دارد.

آشنایی با تیرآهن‌های طرح هاش و تیرآهن‌های طرح زنبوری

پیش از بررسی عوامل مؤثر بر قیمت روز تیرآهن هاش و تیرآهن لانه زنبوری باید به بررسی کلی این محصولات بپردازیم. تیرآهن طرح هاش همان تیرآهن H شکل محسوب می‌شود. در واقع دلیل نام‌گذاری این محصول نیز شباهت کلی ساختار آن به حرف H لاتین است.

تیرآهن‌های طرح هاش به دلیل همین ساختار، تحمل وزن بالایی دارند و یکی از بهترین گزینه‌های موجود در صنعت ساخت و ساز محسوب می‌شوند. تیرآهن‌های طرح H برای سال‌های متمادی در کشور خودمان مورد استفاده قرار گرفته‌اند و اکثر کاربران با این نوع تیرآهنها آشنا هستند. تیرآهن‌های طرح هاش را می‌توان در ابعاد و اندازه‌های مختلفی خریداری کرد.

اگرچه قیمت تیرآهن زنبوری نسبت به تیرآهن طرح هاش کمی متفاوت است؛ اما این نوع تیرآهن نیز همانند تیرآهن طرح هاش دارای طراحی خاص و میزان مقاومت بسیار مناسبی است. وجود طرحی شبیه لانه زنبور موجب شده است تا به این تیرآهن، تیرآهن HONEYCOMB یا زنبوری گفته شود.

تیرآهن زنبوری به دلیل داشتن همین طراحی خاص عمدتاً‌ نسبت به تیرآهن هاش وزن کمتری دارد و به همین علت حمل و نقل آن بسیار راحت‌تر از تیرآهن هاش است. در گذشته کاربران ایرانی آشنایی خاصی با این نوع تیرآهن نداشتند و به همین دلیل از آن بهره‌ نمی‌بردند؛ اما در سال‌های اخیر و با پیشرفت در تولید این محصولات، کاربران ایرانی نیز به سراغ استفاده از این تیرآهن‌های ویژه رفته‌اند.

بررسی کامل قیمت روز تیرآهن هاش

تیرآهن‌های زنبوری کاربردهای‌ مختلفی دارند.

قیمت این محصولات به چه عواملی بستگی دارد؟

همان‌طور که گفته شد، قیمت روز تیرآهن هاش و لانه زنبوری متأثر از چندین فاکتور مختلف بوده که یکی از مهم‌ترین موارد موجود در این زمینه مربوط به وزن کلی تیرآهن است. به طور کلی هرچه وزن تیرآهن مدنظر شما افزایش یابد، قیمت آن نیز بیشتر می‌شود. این امر را می‌توان به دلیل بهره‌گیری از متریال اولیه بیشتر به منظور ساخت تیرآهن‌های سنگین‌تر دانست؛ به همین دلیل کاربران باید پیش از خرید هر نوع تیرآهن خاصی نسبت به بررسی وزن آن اقدام کنند.

عامل مؤثر دیگر بر قیمت تیرآهن زنبوری و تیرآهن هاش، سایز این محصولات است. تیرآهن‌های مذکور نیز مانند هر نوع تیرآهن پرکاربرد دیگری در سایزهای مختلف عرضه می‌شود تا کلیه کاربران بتوانند به راحتی نسبت به خریداری تیرآهن مدنظرشان با سایز دلخواه اقدام کنند. رابطه بین سایز تیرآهن و قیمت آن نیز یک رابطه مستقیم است.

شایان ذکر بوده که قیمت روز آهن و فولاد نیز بر روی قیمت تیرآهن زنبوری و تیرآهن هاش اثر می‌گذارد. این بدان معناست که پیش از خرید این محصولات باید به بررسی قیمت روز آهن و فولاد بپردازید. خوشبختانه امروزه وب‌سایت‌های معتبری نسبت به ارائه جداول قیمتی مربوط به قیمت روز تیرآهن هاش و تیرآهن زنبوری اقدام کرده‌اند. در این جداول می‌توان قیمت محبوب‌ترین انواع تیرآهن موجود در بازار را به صورت آنلاین و تنها با چند کلیک به راحتی مشاهده کرد. شما نیز می‌توانید به سراغ مشاهده و بررسی این جداول بروید.

بررسی کامل قیمت روز تیرآهن هاش

این تیرآهن‌ها در ساخت‌وساز به کار می‌روند.

سخن پایانی

تیرآهن هاش و تیرآهن زنبوری دو نمونه از پرکاربردترین تیرآهن‌های موجود در بازار به شمار می‌آیند. بیشترین موارد استفاده از آن‌ها مربوط به صنعت ساختمان‌سازی است و به همین دلیل به اهمیت خارق‌العاده‌ای دست یافته‌اند. امروزه کاربران به دنبال انواع مختلف این دو تیرآهن خاص هستند.

قیمت روز تیرآهن هاش و تیرآهن زنبوری به مواردی همچون وزن کلی تیرآهن، سایز تیرآهن، قیمت روز آهن و ... بستگی دارد. پیش از خرید این محصولات می‌توانید به جداول قیمتی آن‌ها نگاهی بیندازید تا بتوانید نسبت به انتخاب بهترین گزینه موجود با توجه به میزان بودجه خود اقدام کنید. این امر منجر به صرفه‌جویی‌ کلی در هزینه‌های شما می‌شود.


 

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس