کد خبر 1483048
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
چرا برد حق پرسپولیسی‌ها بود؟/ تحقیر استقلال به دست ساپینتو

استقلال در شرایطی که شانس خوبی برای پیروزی در دربی صدم داشت اما اشتباهات سرمربی این تیم باعث شکستش شد تا هم این بازی حیثیتی را ببازد و هم اینکه شانسش برای قهرمانی لیگ بسیار کمتر شود.

به گزارش مشرق، دربی صدم که به دلیل اهمیتش در تعیین تیم قهرمان چندین برابر دربی‌های گذشته پایتخت حساسیت داشت با نتیجه‌ای غیرقابل پیش‌بینی به پایان رسید. حالا پرسپولیس جای استقلال را به عنوان رقیب اصلی سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی لیگ گرفت. هر چند استقلال همچنان شانس قهرمانی دارد؛ اما بسیار کمتر از گذشته.

بررسی فنی دربی صدم نشان می‌دهد پرسپولیس شایستگی پیروزی در این دیدار را داشته است. در ادامه به مهمترین نکات تقابل حساس پرسپولیس و استقلال پرداخته شده است.

و باز هم ترس

کیفیت فنی مصاف روز گذشته استقلال و پرسپولیس چندان بالا نبود. با وجود اینکه تساوی بدترین نتیجه ممکن برای هر دو تیم بود اما تعداد موقعیت‌های جدی این بازی به عدد ۳ هم نرسید.

پرسپولیس در نیمه اول تهاجمی‌تر از استقلال بود. در این نیمه مالکیت توپ بیشتر در اختیار قرمزها بود و استقلالی‌ها همچون بازی‌های پیشین خود به دنبال حمله از کناره‌های زمین بودند. جایی که محمد محبی و مهدی قایدی حضور داشتند.

استقلال نیمه دوم را تهاجمی‌تر از نیمه اول آغاز کرد. سعید مهری و آرش رضاوند تلاش کردند میانه میدان را در اختیار بگیرند؛ اما ساپینتو فراموش کرده بود که برای عیسی آل‌ کثیر که بین دو نیمه جانشین مهدی عبدی شده بود تدبیری بیندیشد.

آل‌کثیر با گلی که در دقیقه ۵۰ به ثمر رساند همه برنامه‌های ساپینتو را در نیمه دوم وتو کرد. پس از این گل بازی احساسی استقلالی‌ها آغاز شد. اما عجیب اینکه خبری از ایجاد موقعیت گل نبود.

بیشتر بخوانید:

برای این صحنه استقلال از بیرانوند شکایت کرد +عکس

ساپینتو نیمه مربیان را باخت

عیسی آل کثیر پس از بازگشت به پرسپولیس رفته رفته به شرایط ایده آل نزدیک می‌شود. مقابل مس کرمان هم که در نیمه دوم به میدان رفته بود عملکردی درخشان داشت؛ اما انگار ساپینتو در آنالیز پرسپولیس دچار اشتباه شده بود و راهکاری برای مهار این مهاجم نداشت؛ چرا که اگر غیر از این بود آل کثیر به راحتی و بدون هیچ مزاحمتی در محوطه جریمه استقلال صاحب توپ نمی‌شد.

مدافعان استقلال و به خصوص عارف غلامی که پس از باز شدن دروازه تیمش همچنان روی زمین سر می‌خورد عملکرد ضعیفی در زمان به ثمر رسیدن این گل داشتند.

پرسپولیس به بهترین شکل ممکن استقلال را آنالیز کرده بود. به جز یکی دو حرکت انفرادی قایدی او تا پایان بازی هیچ کار خاصی نکرد و این وضعیت برای محمد محبی هم رخ داد. این دو بازیکن در طول فصل مهمترین ارکان موفقیت استقلال بودند؛ اما از آنجایی که ساپینتو هیچ پلن دومی برای زمان‌هایی که قایدی و محبی مهار می‌شوند نداشت بازیکنان استقلال مجبور به ارسال توپ‌های باند به محوطه جریمه پرسپولیس کردند.

بازیکنانی که بهترین‌های دربی بودند

در پرسپولیس چندین بازیکن بودند که عملکرد خوبی در دربی صدم داشتند. بیرانوند در روزی که استقلالی‌ها بی‌خطر بودند با اعتماد به نفس بالایی از دروازه تیمش محافظت کرد. دانیال اسماعیلی‌فر کار سختی برای مهار قایدی داشت و در نهایت از عهده وظیفه‌اش به خوبی برآمد. مهدی ترابی پاس گل داد و عیسی آل کثیر هم تنها گل بازی را به ثمر رساند اما سروش رفیعی عملکرد فوق‌العاده‌ای در این بازی داشت و لقب بهترین بازیکن دربی را می‌توان به او داد.

در استقلال هم تنها بازیکنی که توانست تا حدود زیادی انتظارات را برآورده کند روزبه چشمی بود.او پشت سر مهری و رضاوند و جلوتر از خط دفاعی استقلال بازی می‌کرد و هم در تخریب حملات پرسپولیس موفق بود و هم به خوبی خلا بین مدافعان و هافبک‌های استقلال را پر کرده بود.

ساپینتو بدشانس هم بود

کوین یامگا یکی از ۳ بازیکن برتر استقلال در فصل جاری بود. مصدومیت این بازیکن و تعویضش در دقیقه ۴۳ نیمی از تاکتیک‌های هجومی ساپینتو را نقش بر آب کرد. صالح حردانی که به جای یامگا به میدان آمد آنقدر ضعیف بازی کرد تا جای خالی یامگا کاملا احساس شود.

پرسپولیس شایسته‌تر از استقلال بود

پرسپولیس با ایجاد فقط یک موقعیت گل توانست استقلال را شکست دهد. هر چند آبی‌ها همین یک موقعیت گل را هم نداشتند.

ساپینتو نسبت به گل‌محمدی بازیکنان بهتری در اختیار داشت؛ اما با اصرار روی اشتباهاتش باعث شد استقلال حتی یک موقعیت گل هم نداشته باشد و در نهایت هم این تیم در حساسترین بازی فصل خود مغلوب شود. این مسئله برای تیمی همچون استقلال یک شکست بزرگ به حساب می‌آید. و قطعا مقصر این شکست، ساپینتو است.

تا پیش از دربی صدم، شرایط مدیریتی باشگاه استقلال تاثیر منفی خود را روی عملکرد تیم فوتبال این باشگاه نشان نداده بود اما حالا شاید این شکست آغاز یک بحران باشد. این تیم همچنان شانس قهرمانی دارد اما آیا می‌تواند از تبعات ناشی از شکست در دربی جان سالم به در ببرد؟

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بشار عبدالواحد IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    1 1
    آهای ایهاالناس دیدن فوتبال حرام است و عقوبت خدا را در پی دارد
  • بشار عبدالواحد IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    1 1
    لنگپولیس خدا تو را لعنت کند و کیسه را لعنت کند
  • رضا IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    0 0
    این همه صغری کبری نمی خواهد چون پرسپولیس تیم سوگلی وزیر ورزش و فدراسیون است اگر نتیجه واقعی اعلام می شد باباحمیدشون ناراحت می شد.
  • بشار عبدالواحد IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    1 1
    برد ناجوانمردانه پرسپولیس حقیر را به تمامی لنگپولیسی های عزیز تبریک میگم
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    4 1
    استقلالی ام. بدون تعصب پرسپولیس شایسته تر نبود خوش شانس تر بود. ضربه آل کثیر به همه جا خورد تا رفت تو گل. مبارک پرسپولیس باشه. فوتبال نصف بیشترش شانسه.
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    0 0
    به همین سبک وریا غفوری هم چند سال پیش گل زد این چه منطقیه توپ باید بره تو دروازه دیگه این ادا واطوارها چیه باختین متن بخون میگه استقلال یک موقعیت هم نداشت سواد داری یا نه
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    0 0
    ساپینتو بازیکنان بهتری را نسبت له گل محمدی در اختیار داشت؟؟؟؟فقط در خط تهاجمی پرسپولیس ستاره نداره وگرنه از مدافعین بگیر تا بازیساز و هافبک همگی ستاره هستند که امسال خریدند
  • دانیال IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    دنیا یعنی شانس و شانس یعنی احتمال. ضربه آل کثیر با احتمال بالا گل شد. یانگا خطای بد روی عبدی کرد و مصدوم شد. دو پنالتی پرسپولیس نگرفتند.یک بازیکن استقلال استوک زد اما اخراج نشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس