رد قهرمانی لیگ از دربی می‌گذرد/ بازی پرگل نمی‌شود مگر با یک اتفاق

بازیکن و مربی اسبق پرسپولیس با اشاره به شرایط خاص شهرآورد تهران گفت: با توجه به وضعیت جدول، مساوی سودی برای تیم‌ها ندارد، اما هر تیمی برنده شود یک گام دیگر خود را به قهرمانی نزدیک‌تر می‌کند.

به گزارش مشرق، حمید درخشان در گفت‌وگویی در واکنش به شرایط جدول پیش از آغاز شهرآورد پایتخت، تاکید کرد: به خاطر جدول و رقابت سختی که تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان دارند؛ باید منتظر یک بازی خوب باشیم چراکه تساوی به درد سرخابی‌ها نمی‌خورد و باید در این بازی با پیروزی و کسب ۳ امتیاز زمین را ترک کنند.

تساوی نه؛ بعید است بازی مساوی شود

بازیکن اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس، گفت: در بالای جدول استقلال و سپاهان با ۵۵ امتیاز حضور دارند و بعد از آنها هم پرسپولیس با ۵۴ امتیاز قرار دارد. شاید روی کاغذ خیلی از مسائل را بتوان مطرح کرد اما با توجه به شرایط جدول هر تیمی که می‌خواهد خود را یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک کند چاره‌ای ندارد جز اینکه با برد این بازی را به پایان ببرد و این یعنی احتیاط و ترس در این دیدار معنی ندارد.

او ادامه داد: کورس قهرمانی بین این سه تیم به گونه‌ای است که هر لغزش یا اشتباه، آینده لیگ را دستخوش اتفاقات و اما و اگرها می‌کند. شاید در برخی از بازی‌های شهرآورد دو تیم به فکر حفظ نتیجه بودند اما در این بازی تنها راه ماندن در کورس قهرمانی فقط کسب پیروزی است و امیدوارم هواداران فوتبال یک بازی خوب و تماشایی را ببینند.

ترس و احتیاط جواب نمی‌دهد/ برنده شهرآورد به قهرمانی نزدیک‌ می‌شود

دلمان به ۱۰۰ هزار هوادار خوش بود اما مهمتر از جان مردم که نداریم

سرمربی اسبق پرسپولیس در خصوص اینکه با توجه به شرایط و حساسیت شهرآوردهای معروف تهران آیا حضور ۱۵ هزار هوادار جوابگوی نیاز مخاطبان فوتبال خواهد بود یا خیر، یادآور شد: فراموش نکنیم روزگاری در همین استادیوم آزادی بیش از یکصد هزار هوادار برای تشویق تیم‌های محبوب خود به آزادی می‌آمدند و همه یادشان است چه شور و هیجانی را به فوتبال هدیه می‌دادند. حتی شهرآورد را با ۱۲۰ هزار تماشاگر را هم برگزار کردیم و این یعنی اگر فضا باشد هوادار هم خواهد بود و این فوتبال را زیباتر می‌کند.

در مورد شرایط کنونی استادیوم آزادی من هم دوست داشتم تعداد بیشتری هوادار برای تماشای این بازی بیایند اما نکته مهم به وضعیت کنونی این استادیوم باز می‌گردد که همه از آن خبر داریم. فوتبال زیبا است اما نباید با یک اشتباه آن را زشت کرد، اگر خدایی نکرده در این بازی اتفاقی برای هواداران رخ بدهد زیبایی‌های فوتبال دیده نمی‌شود و هیچ چیزی مهمتر از جان مردم و علاقه‌مندان به ورزش و فوتبال نیست،‌ البته امیدواریم با تلاش‌هایی که می‌شود زودتر بازسازی این استادیوم به سرانجام برسد تا شاهد حضور حداکثری هواداران در این ورزشگاه باشیم.

ترس و احتیاط جواب نمی‌دهد/ برنده شهرآورد به قهرمانی نزدیک‌ می‌شود

حساسیت دربی بالاست اما شاید این هم یک فرصت باشد

درخشان در خصوص اینکه آیا تعداد ۱۵ هزار هوادار در استادیوم آزادی ممکن است بر کاهش فشار روانی بازیکنان دو تیم موثر باشد، گفت: آنهایی که در شهرآورد تهران بازی کرده‌اند می‌دانند وضعیت این دیدار با سایر بازی‌ها متفاوت است و به طور طبیعی روی بازیکنان و کادر فنی فشار مضاعفی وجود دارد که اعتقاد دارم این موضوع برای کادر فنی و سرمربی تیم بیشتر هم خواهد بود. طبیعی است که جدال دو رقیب سنتی و قدیمی حساسیت‌های خود را دارد اما اینکه تنها ۱۵ هزار هوادار به استادیوم بروند شاید تا حدودی جو روی سکوها را تلطیف کند و این هم تجربه جدیدی است که در فوتبال ایران شاهد هستیم.

این بازیکن قدیمی فوتبال ایران خاطر نشان کرد: شاید این موضوع باعث شود بازیکنان دو تیم با آرامش بیشتری نسبت به زمانی که سکوها مملو از هوادار است بازی کنند اما بازهم تاکید می‌کنم شهرآورد تهران به خودی خود حساس و خاص است و باید به این مساله توجه داشت.

گل‌، محمدخانی را فراموش نمی‌کنم

بازیکن و مربی اسبق پرسپولیس در واکنش به این سئوال که متفاوت‌ترین شهرآورد تهران از نظر او کدام بازی بوده است، گفت: ۲۵ خرداد ۱۳۶۵ پرسپولیس با نتیجه ۳ بر صفر استقلال را شکست داد که در آن بازی ناصر محمدخانی گل سوم را به ثمر رساند. او در این بازی یک گل خاطره‌انگیز به ثمر رساند. ناصر چند بازیکن استقلال را جا گذاشت و یک گل زیبا را به نام خود ثبت کرد. او در این بازی یک پنالتی گرفت،‌ پاس گل داد و سومین و آخرین گل بازی را به به ثمر رساند تا در این بازی سه بر صفر برنده شویم، البته در زمان مربیگری‌ام هم یک گل عالیشاه به ثمر رساند که آن هم برای دلچسب است و یادم نمی‌رود.

ترس و احتیاط جواب نمی‌دهد/ برنده شهرآورد به قهرمانی نزدیک‌ می‌شود

بدترین خاطره شهرآورد تهران

سال ۶۲ که شهرآورد تهران در حضور بیش از حد صد هزار تماشاگر برگزار شد، در آن بازی پرویز مظلومی در دقیقه ۵۷ موفق به گلزنی شد و استقلال آن بازی را به سود خود خاتمه داد و بازی با همان نتیجه یک بر صفر به پایان رسید. بازی عجیبی بود و حتی تا کنار خط زمین هم هواداران نشسته بودند.

ترس و احتیاط جواب نمی‌دهد/ برنده شهرآورد به قهرمانی نزدیک‌ می‌شود

سخن پایانی

امیدوارم هواداران فوتبال، یک بازی خوب و تماشایی را دنبال کنند و دو تیم نیز با ارائه یک بازی منطقی و رو به جلو بر زیبایی‌های فوتبال اضافه کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد 44 ساله IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    0 2
    امروز پرسپولیس بزرگ چهار بر صفر استقلال پیزوری را شکست می دهد و هواداران محترم استقلال رو با اشک و ماتم راهی تيمارستان می کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس