شرایط خوابگاهی ۵۷ دانشگاه برای پذیرش دانشجوی دکتری سال ۱۴۰۲

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون ورودی دکتری سال ۱۴۰۲ تا ساعت ۲۴ امروز دوم اردیبهشت ۱۴۰۲ فرصت دارند با توجه شرایط اعلام شده نسبت به انتخاب ۵۰ کدرشته اقدام کنند.

به گزارش مشرق، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شرایط خود را برای پذیرش دانشجوی دکتری در آزمون دکتری تخصصی نیمه متمرکز سال ۱۴۰۲ اعلام کردند.

بر اساس شرایط و ضوابط برخی از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو در آزمون ورودی دکتری سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱ دانشگاه، پژوهشگاه و مرکز آموزش عالی غیرانتفاعی برای این دسته از دانشجویان خوابگاه ندارند و تعداد ۵۷ دانشگاه شرایط خوابگاهی خود را اعلام کرده اند.

دانشگاه های هنر اسلامی تبریز، هنر اصفهان، پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، پژوهشگاه هوافضا، دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ، دانشگاه هنر تهران، موسسه غیرانتفاعی علوم شناختی، دانشگاه غیرانتفاعی سوره و پژوهشگاه رنگ فاقد امکانات خوابگاهی برای دانشجویان جدیدالورود دکتری تخصصی در سال ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ هستند.

جدول شرایط خوابگاهی دانشگاه های پذیرنده دانشجوی دکتری در سال ۱۴۰۲

ردیف دانشگاه توضیحات
۱ دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به تمامی دانشجویان روزانه غیربومی خوابگاه تعلق می گیرد.
۲ دانشگاه کاشان حداکثر زمان استفاده از خوابگاه برای دانشجویان دکتری واجد شرایط حداکثر ۸ نیمسال تحصیلی است. دانشگاه فاقد خوابگاه متاهلی است و تعهدی برای تامین خوابگاه دانشجویان نوبت دوم و پردیس خودگردان ندارد.
۳ دانشگاه ارومیه واگذاری خوابگاه دانشجویی ملکی برای دانشجویان دکتری دوره روزانه (نوبت اول) ورودی ۱۴۰۲ از زمان شروع تحصیل به مدت ۸ نیمسال. به دانشجویان دوره های نوبت دوم و پردیس خودگردان خوابگاه دانشجویی ملکی تعلق نمی گیرد.
۴ دانشگاه صنعتی ارومیه به صورت محدود و بر اساس اولویت سرای دانشجویی ملکی در اختیاردانشجویان مقطع دکتری قرار می گیرد.
۵ دانشگاه محقق اردبیلی به دانشجویان دکترای روزانه برابر سنوات مجاز (۸ نیمسال) خوابگاه دولتی واگذار می شود. تعهدی بر واگذاری خوابگاه به دانشجویان دوره نوبت دوم وجود ندارد، در صورت امکان و فراهم شدن، خوابگاه پردیس واگذار خواهد شد. تعداد محدودی خوابگاه متأهلی به دانشجویان متأهل براساس اولویت بندی واگذار خواهد شد.
۶ دانشگاه اصفهان اولویت واگذاری خوابگاه دانشجویان، پسر و دختر مجرد و غیر بومی است. دانشگاه نسبت به تامین خوابگاه دانشجویان نوبت دوم، شاغل، پردیس و دانشجویانی که مسافت محل زندگی آنها تا دانشگاه کمتر از ۸۰ کیلومتر است تعهدی ندارد. ولی در صورت وجود اسکان، تقاضا بررسی می شود. تغذیه و خوابگاه دانشجویان نوبت دوم تحت حمایت صندوق رفاه دانشجویان نیست، لذا تعیین مبالغ آن به عهده دانشگاه است.
۷ پژوهشکده امام خمینی (س) و انقلاب اسلامی فاقد خوابگاه متاهلی است. استمرار واگذاری خوابگاه مجردی در نیمسال‌های تحصیلی بعدی، منوط به رعایت شئونات خوابگاهی و قوانین پژوهشکده است. واگذاری خوابگاه به دانشجویان به میزان سنوات قانونی است.
۸ پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی دارای خوابگاه
۹ پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری دارای امکانات اسکان تنها برای خواهران
۱۰ دانشکده غیرانتفاعی اصول الدین مرکز تهران دانشکده امکانات خوابگاهی برای ارائه به دانشجویان ندارد و مرکز قم دانشکده، تنها امکان واگذاری خوابگاه برای خواهران را دارد.
۱۱ دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه برای تأمین خوابگاه دانشجویی در دوره های روزانه دکتری، تعهد واگذاری خوابگاه ندارد، لیکن اولویت استفاده از خوابگاه (با توجه به امکانات محدود دانشگاه) بر حسب رتبه قبولی متقاضیان، به تدریج و براساس ظرفیت خالی دانشگاه خواهد بود. درصورت امکان تأمین خوابگاه، دانشجویان دکتری حداکثر ۸ نیمسال تحصیلی (با پرداخت نقدی اجاره بها با نرخ مصوب صندوق رفاه دانشجویان در ابتدای هر نمیسال)، حق استفاده از خوابگاه را خواهند داشت. دانشگاه امکان تأمین خوابگاه برای دوره های نوبت دوم، پردیس دانشگاهی، دانشجویان شاغل، غیر روزانه و بومی (استان های تهران و البرز) را ندارد. دانشگاه فاقد خوابگاه متأهلی است. متقاضیان متأهل واجد شرایط دریافت کمک ودیعه مسکن، صرفاً براساس ضوابط صندوق رفاه مجاز به درخواست وام هستند.
۱۲ دانشگاه تهران در دوره های نوبت دوم فاقد خوابگاه است.
۱۳ دانشگاه جامع امام حسین (ع) برای دانشجویان رتبه های تک رقمی آزمون کتبی سازمان سنجش (رتبه کشوری در گرایش قبولی)، علاوه بر استفاده رایگان از خوابگاه در طول تحصیل در سنوات مجاز، کمک هزینه تحصیلی به مبلغ پنجاه میلیون ریال تعلق می گیرد. امکان استفاده از مهد کودک برای فرزندان دانشجویان خواهر فراهم است. به کلیه دانشجویان غیر بومی خوابگاه مجردی تعلق می گیرد.
۱۴ دانشگاه شاهد به کلیه دانشجویان روزانه، با اخذ اجاره بهای مصوب، خوابگاه دانشجویی مجردی واگذار می شود. به کلیه دانشجویان شهریه پرداز، میهمان، شاغل، در صورت داشتن ظرفیت و امکانات و تاییدیه کمیته اسکان، با اخذ اجاره بهای مصوب، خوابگاه دانشجویی واگذار می شود.
۱۵ دانشگاه شهید بهشتی حداکثر زمان استفاده از خوابگاه از شروع تحصیل برای دانشجویان روزانه غیر بومی ۴ سال (هشت نیمسال) است. خوابگاه به ساکنان شهرستانهای توابع استان تهران و استان البرز تعلق نمی گیرد. دانشگاه فاقد خوابگاه متاهلی است و تعهدی در قبال اسکان برای دانشجویان نوبت دوم (شبانه) و پردیس، مهمان و انتقالی ندارد.
۱۶ دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بهره مندی از امکانات رفاهی و خوابگاه (به غیر از ساکنین استان تهران و البرز)
۱۷ دانشگاه صنعت نفت خوابگاه و سه وعده غذا در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد
۱۸ دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشگاه متعهد به ارائه خوابگاه به نرخ مصوب دولتی در طول سنوات مجاز تحصیل دکتری (از بدو ورود ۹ ترم) است و تنها در صورتیکه دانشگاه دانشجویی را در سنوات غیرمجاز تشخیص دهد، موضوع تعرفه های سنوات اعمال خواهد شد. دانشگاه هیچ گونه تعهدی در خصوص تامین خوابگاه و تغذیه (با قیمت مصوب صندوق رفاه) و سایر خدمات آموزشی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی با وضعیت آموزشی نوبت دوم، بین الملل و پردیس ندارد و در صورت امکان با هزینه غیر یارانه ای (آزاد) قابل تامین خواهد بود.
۱۹ دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی با توجه به محدودیت امکانات خوابگاهی، تخصیص خوابگاه به دانشجویان روزانه برحسب اولویت رتبه های ورودی خواهد بود. برای دانشجویان نوبت دوم امکانات خوابگاهی وجود ندارد.
۲۰ دانشگاه صنعتی مالک اشتر دانشگاه دارای خوابگاه مجردی (خواهران و برادران در تهران، شاهین شهر و شیراز) و خوابگاه متاهلی(صرفا در شاهین شهر) است (با رعایت ضوابط و مقررات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح). به دانشجویان روزانه غیربومی متقاضی، بر اساس ظرفیت اسکان و صرفا در سنوات مجاز خوابگاه تعلق می گیرد.
۲۱ دانشگاه علامه طباطبایی دانشـجویان دکتری دوره روزانه از اولویت واگذاری خوابگاه برخوردار خواهند شد. دانشگاه تعهدی در قبال اسـکان برای دانشـجویان نوبت دوم (شـبانه)، مهمان، انتقالی، انتقال خارج به داخل، و شاغل نـدارد و درصورت امکان درخوابگاه های خودگردان اسـکان داده خواهند شد. به دلیل محدودیت ظرفیت، به دانشـجویان ساکن در اسـتانهای تهران و البرز خوابگاه تعلق نمی گیرد. حداکثر زمان استفاده ازخوابگاه (حداکثر ۸ نیمسال) و باپرداخت نقـدی اجاره بها در ابتدای هرنیمسال تحصیلی است. دانشـگاه هیچ گونه تعهدی در قبال تامین خوابگاه دانشـجویان پردیس خودگردان ندارد و فاقد خوابگاه متأهلی است.
۲۲ دانشگاه علم و صنعت ایران برای دانشجویان روزانه (حداکثر در ۸ نیمسال) به تعداد محدود و در صورت وجود امکانات خوابگاهی، خوابگاه واگذار می شود. دانشگاه فاقد خوابگاه متاهلی برای دانشجویان و فاقد هرگونه خوابگاه برای دانشجویان دوره نوبت دوم و پردیس خودگردان است.
۲۳ دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری در صورت وجود امکانات و شرایط به پذیرفته شدگان نهایی خوابگاه مجردی با دریافت هزینه طبق تعرفه مصوب واگذار خواهد شد.
۲۴ دانشگاه غیرانتفاعی امام صادق (ع) تخصیص اقامتگاه به صورت همگانی و رایگان طبق ضوابط و دستورالعمل های دانشگاه.
۲۵ دانشگاه غیرانتفاعی بین المللی اهل بیت علیهم السلام خوابگاه خودگردان
۲۶ دانشگاه شهرکرد به دلیل وجود محدودیت در ظرفیت، صرفا امکان واگذاری به تعداد محدودی از دانشجویان دوره روزانه دکتری و با اولویت بندی شورای خوابگاه حداکثر ۸ ترم امکان پذیر است و امکان واگذاری خوابگاه به دانشجویان نوبت دوم (شبانه)، میهمان، انتقالی و شاغل وجود ندارد مگر در صورت وجود ظرفیت و برابر با مقررات. ظرفیت خوابگاه متاهلی بسیار محدود بوده و صرفا با اولویت بندی امکان پذیر است.
۲۷ دانشگاه بیرجند برای همه دانشجویان دکتری که متقاضی خوابگاه باشند، در استفاده از خدمات خوابگاهی اولویت ویژه قائل می شود.
۲۸ دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا(ع) دانشجویان دختر و غیربومی واجد شرایط می توانند از خوابگاه دانشجویی با هزینه شخصی استفاده کنند.
۲۹ دانشگاه فردوسی مشهد خوابگاه به حداکثر ۸۰ درصد دانشجویان روزانه، غیربومی و غیرشاغل که ساکن شهرهای با فاصله بیشتر از صد کیلومتر باشند (با رعایت اولویت بر اساس فاصله، در صورت وجود گنجایش)، تعلق می گیرد. خوابگاه به دانشجویان نوبت دوم تعلق نمی گیرد؛ اما امکان بهره برداری از خوابگاه صرفا برای پذیرفته شدگان دختر نوبت دوم در صورت وجود ظرفیت، با اخذ هزینه بیشتر در سراهای خودگردان میسر خواهد بود. سرای متأهلی در سال نخست تحصیل، به دانشجو تعلق نمی گیرد. با توجه به محدودیت ظرفیت، سرای متأهلی صرفاً به آن دسته از دانشجویانی اختصاص می یابد که ضمن دارا بودن شرایط عمومی، از لحاظ امتیاز، نسبت به سایر متقاضیان، برتری کسب کرده باشند. به علت محدودیت در تعداد سراهای متأهلی، مدت واگذاری یکسال و صرفا در بازه سنوات مجاز دانشجویان است.
۳۰ موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی (مشهد) معرفی به خوابگاه خودگردان
۳۱ دانشگاه دامغان دانشگاه دارای خوابگاه ملکی است و طبق قوانین صندوق رفاه خوابگاه به دانشجویان تعلق خواهد گرفت.
۳۲ دانشگاه سمنان امکان تخصیص خوابگاه در تمام طول تحصیل برای دانشجویان دوره روزانه دکتری در سنوات مجاز تحصیلی (۸ نیمسال) از ورودی مهر ۱۴۰۲ امکان پذیر است.
۳۳ دانشگاه صنعتی شاهرود صرفا به دانشجویان روزانه در سنوات مجاز (حداکثر ۸ نیمسال) خوابگاه اختصاص داده خواهد شد.
۳۴ دانشگاه زابل به کلیه پذیرفته شدگان دختر و پسر دوره روزانه خوابگاه تعلق می گیرد. به کلیه پذیرفته شدگان دختر نوبت دوم (شبانه) حتی الامکان خوابگاه تعلق می گیرد. به پذیرفته شدگان پسر نوبت دوم (دوره شبانه) در صورت وجود ظرفیت خالی خوابگاه اختصاص داده می شود. به پذیرفته شدگان دوره پردیس دانشگاهی، خوابگاه و تغذیه تعلق نمی گیرد، اما دانشجویان می توانند از وام شهریه بهره مند شوند.
۳۵ دانشگاه سیستان و بلوچستان اختصاص سرای ویژه استعدادهای درخشان در بدو ورود به مقطع دکتری به واجدین شرایط ذیل: الف- دانشجوی دکتری که بدون آزمون ورودی و صرفاً از طریق آیین نامه های کشوری استعدادهای درخشان جذب دانشگاه سیستان و بلوچستان شوند. دانشجوی دکتری که در مجموع مصاحبه گروه آموزشی و نمره کتبی، بین کلیه شرکت کنندگان گروه ( از هر رشته گرایش ها یک نفر) موفق به کسب بالاترین نمره کل شده باشد.
۳۶ دانشگاه ولایت به کلیه پذیرفته شدگان دختر و پسر دوره روزانه حتی الامکان خوابگاه تعلق می گیرد. به کلیه پذیرفته شدگان دختر دوره نوبت دوم (شبانه) حتی الامکان خوابگاه، تعلق می گیرد و به پذیرفته شدگان پسر دوره نوبت دوم (شبانه) در صورت وجود ظرفیت خالی خوابگاه اختصاص داده می شود.
۳۷ دانشگاه شیراز دانشگاه از ارائه هر گونه امکانات رفاهی به ویژه خوابگاه به دانشجویان دختر و پسر واحد پردیس بین الملل (خودگردان) معذور است.
۳۸ دانشگاه صنعتی شیراز اولویت واگذاری خوابگاه با رتبه های برتر است.
۳۹ دانشگاه صنعتی قم دانشگاه فاقد امکانات خوابگاه ملکی است اما برحسب نیاز دانشجویان، از طریق خوابگاه های خودگردان مشکل سکونت دانشجویان را حل می کند.
۴۰ دانشگاه غیرانتفاعی ادیان و مذاهب دانشگاه خوابگاه اختصاصی ندارد ولی زمینه همکاری لازم را برای معرفی دانشجو به خوابگاهه ای سایر دانشگاهها بعمل می آید.
۴۱ دانشگاه غیرانتفاعی قرآن و حدیث دارای شرایط خاص. خوابگاه به صورت محدود ویژه خواهران در مرکز قم و شعبه تهران با دریافت شهریه خوابگاهی
۴۲ دانشگاه غیرانتفاعی مفید خوابگاه بر اساس نرخ مصوب در اختیار دانشجویان دختر و پسر قرار می گیرد
۴۳ دانشگاه قم دانشگاه در سنوات مجاز تحصیلی به دانشجویان متقاضی مقطع دکتری تخصصی خوابگاه واگذار می کند.
۴۴ دانشگاه معارف اسلامی دانشگاه هیچگونه تعهدی در قبال تأمین خوابگاه ندارد؛ ولی برای تأمین آن تلاش های لازم را انجام خواهد داد تا امکان استفاده از خوابگاه برای کلیه دانشجویان فراهم شود.
۴۵ دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان وجود خوابگاه ملکی در محل خود دانشگاه
۴۶ دانشگاه صنعتی کرمانشاه خوابگاه استیجاری و خودگردان تحت نظارت دانشگاه
۴۷ دانشگاه گلستان دانشگاه فاقد خوابگاه دولتی بوده و دارای خوابگاه خصوصی تحت نظارت دانشگاه برای خواهران و برادران است.
۴۸ دانشگاه گیلان به دلیل محدودیت در ظرفیت اسکان، واگذاری خوابگاه مجردی به متقاضیان مقطع دکتری دوره روزانه و غیربومی به شرط ثبت تقاضا در سامانه خوابگاه بر اساس اولویت، انجام خواهد شد.
۴۹ دانشگاه لرستان دانشگاه جهت دانشجویان مقطع دکتری تخصصی به مدت ۸ نیمسال خوابگاه واگذار می کند. به دانشجویان دوره پردیس خودگردان در صورت وجود ظرفیت خوابگاه تعلق می گیرد.
۵۰ دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به دانشجویان دوره روزانه با مسافت کمتر از ۸۰ کیلومتر و دانشجویان دوره پردیس بین الملل خوابگاه تعلق نمی گیرد. این دانشگاه دارای خوابگاه متأهلی نیست.
۵۱ دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری دانشگاه دارای خوابگاه است.
۵۲ دانشگاه مازندران دارای محدویت خوابگاهی بوده و اولویت اسکان با دانشجویان غیر بومی است.
۵۳ دانشگاه تفرش به کلیه پذیرفته شدگان نهایی مقطع دکتری دانشگاه تا پایان ترم نهم خوابگاه تعلق می گیرد.
۵۴ دانشگاه صنعتی اراک خوابگاه ملکی برای دانشجویان دختر موجود است ولی در سال چهارم محدودیت خوابگاه وجود دارد. خوابگاه خودگردان غیر دولتی برای دانشجویان پسر موجود است.
۵۵ دانشگاه صنعتی همدان دانشگاه فاقد خوابگاه تملکی است و دانشجویان می توانند از خوابگاه های خودگردان زیر نظارت دانشگاه استفاده کنند.
۵۶ دانشگاه ملایر به دانشجویان دوره روزانه دکتری تا ۸ نیمسال تحصیلی خوابگاه تعلق می گیرد. به دانشجویان دوره شبانه (نوبت دوم) تا ۸ نیمسال بر اساس قیمت مصوب خوابگاه خودگردان تعلق می گیرد.
۵۷ دانشگاه میبد دانشگاه برای دانشجویان دختر و پسر که در فاصله ای بیشتر از شعاع ۱۰۰ کیلومتری دانشگاه سکونت داشته باشند، خوابگاه اختصاص می دهد، حتی دانشجویانی که ساکن شهرستانهای استان یزد با فاصله بیش از ۱۰۰ کیلومتر از دانشگاه هستند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند. در حال حاضر دانشگاه میبد، دارای خوابگاه متأهلین نیست اما با توجه به تامین اعتبار، احداث این خوابگاهها در حال انجام است.

به گزارش مهر، آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۲ پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ با حضور ۱۶۹ هزار و ۹۶۴ داوطلب در ۲۴۷ کدرشته و در ۷ گروه آزمایشی برگزار شد و کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ اعلام شد.

دفترچه انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

داوطلبان با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین شماره شناسنامه و سال تولد به کارنامه نتایج اولیه آزمون خود دسترسی دارند.

آن ‌دسته از افرادی که براساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند تا ساعت ۲۴ امروز شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل درصورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

همچنین دانشگاه فردوسی مشهد شرایط پذیرش مشترک را با همکاری یک دانشگاه خارجی برای داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ اعلام کرده است. بر اساس آن دوره دکتری تخصصی زبان و ادبیات فرانسه مشترک میان دو دانشگاه ایرانی و فرانسوی برگزار می شود.

دانشجو موظف است نیمی از دوره را در دانشگاه فردوسی و نیم دیگر را در دانشگاه سوربن نوول بگذراند. - هزینه سفر و زندگی در فرانسه بر عهده دانشجو خواهد بود - رساله دکتری دانشجویان منتخب به صورت مشترک توسط یک استاد از دانشگاه فردوسی و یک استاد از دانشگاه سوربن نوول راهنمایی خواهد شد - محل دفاع در زمان دفاع تعیین خواهد شد (مشهد یا پاریس) - هیات ژوری منتخب از دو استاد از مشهد و دو استاد از پاریس خواهد بود چه برای گزینش اولیه و چه برای دفاع از رساله.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس