بهادری‌جهرمی: ثبت و اطلاع‌رسانی تمامی مقررات مرتبط با حوزه و کسب و کار در پایگاه اطلاع‌رسانی متمرکز الزامی شد

سخنگوی دولت از موافقت هیات دولت با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور مدیریت و تنظیم بازار خودرو با توجه به التهاب‌های اخیر در این بازار و افزایش تقاضای سرمایه‌ای خبر داد.

به گزارش مشرق، علی بهادری‌جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره موضوع واردات خودرو اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهادی را تقدیم دولت کرده بود و امروز به صورت فوریتی در دستور کار خود دولت قرار گرفت.

سخنگوی دولت بیان کرد: مطابق این پیشنهاد صرفاً آخرین مدل‌های خودرو امکان واردات ندارند بلکه خودروهایی که از نظر سازمان استاندارد و محیط زیست استانداردهای روز کشور و یا استانداردهای معادل‌سازی شده جهان با استانداردهای روز کشور را دارند بتوانند بدون محدودیت‌های قبلی وارد کشور شوند.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: اینکه این خودروها هم از نظر سال تولید محدودیتی نداشته باشند و به‌ویژه از منظر شیوه واردات که حتی به صورت کالای همراه مسافر با ضوابطی که در پیشنهاد تصویب شده هر شهروند و هر ایرانی داخل یا خارج کشور بتواند اقدام به واردات موردی خودرو به داخل کشور داشته باشد.

وی یادآور شد: از آنجایی که این موضوع در صلاحیت هیات وزیران بود هیات وزیران مصوب کرد که در قالب یک لایحه این پیشنهاد هیات وزیران تقدیم مجلس شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: در صورت موافقت مجلس با این لایحه می‌توانیم شاهد تسهیل بیش از پیش واردات خودرو و همگانی شدن امکان واردات برای شهروندانی که برای مصرف شخصی می‌خواهند باشیم.

بهادری‌جهرمی عنوان کرد: البته برای اینکه اقدام به واردات خودرو داشته باشند این موضوع باید در چارچوبی که مصارف ارزی و منابع ارزی آن را با پیشنهاد و مشارکت بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم ضوابط جزئیات آن را با پیشنهاد وزارت اقتصاد، وزارت صمت و بانک مرکزی در آن آیین‌نامه مربوطه پیش‌بینی می‌شود باشد.

وی درباره مصوبات جلسه روز یکشنبه هیأت دولت گفت: آیین‌نامه اجرایی نحوه نگهداری و امحای کالاهای قاچاق مکشوفه به تصویب رسید. این مسئولیت روشن و تصمیم‌گیری در خصوص امحای کالاهای مکشوفه به عهده سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گذاشته شد. تمامی فرایندهای امحاء به صورت کاملاً هوشمند و الکترونیکی طراحی خواهد شد تا عامل انسانی در آن دخالتی نداشته باشد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: همه کالاهایی که امحای آنها قطعی می‌شود، نهایتا ظرف یک ماه برای امحاء فرصت دارند. الزاماً هم امحاء در همان استان اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه افزود: در جلسه امروز بعد از اعلام گزارش‌ها، مصوباتی داشتیم. مطابق اولین مصوبه هیأت وزیران، ثبت و اطلاع‌رسانی کلیه مقرراتی که مرتبط با حوزه کسب و کار هستند، در یک پایگاه اطاع‌رسانی متمرکزی که به همین منظور با همکاری مشترک معاونت حقوقی و وزارت اقتصاد ایجاد شده الزامی شد.

بهادری جهرمی تأکید کرد: بدون ثبت مقررات در این سامانه، مطابق حکمی که پیش از این قانونگذار تکلیف کرده بود، لازم‌الاجرا نخواهد شد. همه دستگاه‌های اجرایی حتما باید توجه داشته باشند که از تاریخ ۲۸ اردیبهشت بدون بارگذاری مقررات در این سامانه، مقررات لازم‌الاتباع نخواهد بود. این کمکی جدی برای فعالا حوزه کسب و کار است.

وی اظهار داشت: همه دستگاه‌های قانون گذار مکلف شدند حداقل یک هفته پیش از تصویب یا صدور مقرره، پیش‌نویس متن را بر روی سامانه بارگذاری کنند. همه جامعه ذی‌نفعان امکان ارسال پیشنهاد و نکات خود نسبت به آن مقرره را دارند و دستگاه مکلف است نکات را مورد توجه قرار دهد.

وی گفت: یکی دیگر از مصوبات امروز هیأت وزیران، تصویب لایحه‌ای بود که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به منظور کنترل افزایش قیمت‌های خرید، فروش و اجاره منازل مسکونی تقدیم دولت شده بود. وزارت راه و شهرسازی بسته‌ای را آماده کرده که بخش زیادی از اجرای آن به عهده مجموعه‌های مختلف دولت است.

بهادری جهرمی اضافه کرد: بخشی از این بسته نیز نیازمند قانونگذاری است که یکی از محورهای مهم آن امروز به تصویب هیأت وزیران رسید. بر اساس این مصوبه لایحه‌ای به منظور اخذ مالیات از انجام معاملات مکرر نسبت به 

واحدهای مسکونی با اراضی با کاربری مسکونی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

سخنگوی دولت اظهار داشت: از سقف مالیات‌های ۶۰درصدی تا کف مالیات‌های ۲۰درصدی برای نقل و انتقال‌های کمتر از ۱ سال تا سقف ۵ سال معین شده است که جزئیات آن بعد از ارسال برای مجلس شورای اسلامی قابل بهره‌برداری خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    9 1
    چرت و پرت و فیلم نمایش آقای جهرمی اول بیا توهین و دروغ بزرگ وزارت صمت توضیح بده با این موعد تحویلشون بعد بیا جلو دوربین ریا و حقه وزارت صمت و نمایششو تائید و موافقت کن میخواد بازار تنظیم کنه احتیاج به نامه جلو دوربین نداره
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
      4 1
      بخدا برام زده زمستان ۱۴۰۳
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
      1 0
      جهرمی، قالیباف و فاطمی امین رو با هم بیرون کنید خیلی روی اعصابند
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    2 1
    این وزیر برای اینکه حجم اعتراض بخاطر موعد تحویل کم بشود یکروز قبل اعلام این نامه رو زده که مثلا ما داریم.... آقای فاطمی و امثالهم این شیوه کشور اداره نمیکنن مردم شمارو شناختن دیگه منسوخ شده
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
      2 0
      فاطمی امین با زبون خوش گمشو برو وگرنه ...
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
      1 0
      وزیر بی کفایت برو دیگه
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    3 0
    بندازین بیرون فاطمی خیلی دروغ میگه اکثرتون دروغگو هستین ولی این از همه دروغگو تره
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    2 0
    خوشم میاد خودتون با کارهایی به اعتبار نداشتتون بیشتر ضربه میزنن و بیشتر از مردم دور میشین
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    1 0
    شما که میگفتین حسن کلید با بورس مردمو اذیت کرد شما که بدترین
  • سجاد IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    4 0
    شما فعلا کلاه گشادی که وزیر صمت سرمون گذاشته و خودرویی که با قیمت نامعلوم اخر ۴۰۳ میخاد بده که اونم باز بدقولا بیا توضیح بده
  • ناشناس IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    1 0
    به خدا نیاز نیست آدم سیرک بره شماها را دنبال کنه . .....
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    1 0
    این شاید یکی از اخرین بارهایی بود که مردم بهتون اعتماد کردن گفتن شاید با دولت قبل فرق دارین
  • امیری IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    1 0
    واردات را آزاد کنید ، تا هرشخص ایرانی به راحتی بتونه خودروی خودشو وارد کنه
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    1 0
    الان با تغییر دولت باید رویه فرق میکرد همون رویه قبل هست
  • حسین IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    13 0
    امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، درباره آمار برندگان اولین مرحله عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودروهای داخلی گفت: تعداد ثبت‌نام کنندگان: بیش از ۹۳۶ هزار نفر متقاضیان محصولات ایران خودرو: ۷۸۰ هزار نفر متقاضیان محصولات سایپا: ۳۲ هزار نفر متقاضیان دیگر خودروسازان: ۱۲۴ هزار نفر نتیجه در سال گذشته تولید اتومبیل در ایران ۱میلیون دستگاه بوده جمعا از همه شرکت ها اما الان به تنهایی ایران خودرو باید ۱میلیون تولید کنه به عقلتون هم رجوع کنید مشخص میشه چرا طولانی شده خب یکیتون هم برید کوییک بخرید🤣🤣🤣
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    1 0
    سکانس بعدی وزیر دروغگو خودروی قسطی در شش ماه دوم است احتمالا با تسهیلات ۴۰ درصد و تحویل ۱۴۰۵
  • ناشناس IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    1 0
    سلام ما ۶۴ بار توی قرعه کشی شرکت کردیم برنده نشدیم الانم برامون زدن زمستان ۱۴۰۲ شمارو به خدا یک فکری کنین اگه ماشین هست که به همین ثبت نامی ها بدین باز ۱۶ دوباره ثبت نام کردن چیه دیگه
  • زهرا IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    1 0
    خودرو مردم و پول بلوکه شده را ازاد کنید
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    3 0
    ازروز اول انتخاب فاطمی امین اشتباه بود.احتمالآ ایشان رئیس مافیای خودروسازی می باشدکه نیروهای اطلاعاتی بایددرموردایشان تحقیق نمایند.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    3 0
    بی پدر و مادرها
  • نادر FR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    1 0
    این حرفها سالهاست که از طرف مردم شبیه جوک میمونه .دقیقا هر وقت هم که دم از کنترل جنسها ویا خودرو می‌زنند قیمت‌ها میره بالاتر. شمارا بخدا چند نفر که لایق وزارت باشند را بیاورید سرکار نه از روی رابطه وهم حزبی وتوی رودر وایسی.والله مردم دارند له میشوند
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    0 0
    آخه کسی نیست به شماها بگه خودروهای داخلی خودتان کدام استانداردهای بین المللی را دارن که ازخود روزهای خارجی ایراد میگیرید
  • احمد IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    0 0
    دروغ بزرگ کلید راپیداکنید
  • آرش IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    0 0
    تنها راهش اینکه یه مدت واردات رو آزاد کنن. مثل پارسال که گوشت گرون شد یه مدت وارد کردن بازار به تعادل رسید .تو اقتصاد میگن قیمت رو تقاضا تعیین می کنه حالا باید یا تولید زیاد بشه که امکانشو نداریم یا واردات بشه تا این حجم تقاضا که بیشترشم برا سود یا مفته! . کنترل بشه!!!
  • آرش IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    1 0
    2+2=5 کی به کیه!!!
  • ناشناس IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    0 0
    اینقدر با مردم بازی نکنید به خدا مردم دیگه کشش ندارن اول وزارت صمت قولی که به ۹۰۰ هزار نفری که پولشان را بلوکه کرده بودند بدهد بعد وعده های دیگر
  • ر IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    0 0
    صد رحمت به دولت قبل این از دولت انقلابی دوماه پول مردم را گرفتن حالا می گن ۱۴۰۳ وای بر شما
  • ناشناس IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    0 0
    اگه راست می گویید خطهای تولید برود به سمت ماشین هایی که متقاضی زیاد داره تا همه را در سال جاری تحویل بدن نه در سال دیگه و یک خودرو را به زور به مردم بدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس