ورود سازمان بازرسی به واگذاری دارایی‌های شرکت کنترل ترافیک

سازمان بازرسی با ورود به موضوع واگذاری اعتبارات و تجهیزات شرکت کنترل ترافیک، نسبت به دعوت از مسئولان مرتبط شهری به‌منظور اخذ توضیحات اقدام کرد.

به گزارش مشرق، دوشنبه هفته گذشته بود که کارکنان شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران به دلیل واگذاری کلیه اعتبارات و تجهیزات این شرکت در محل شرکت کنترل ترافیک تجمع کردند.

سپس جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور یکصد و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: در ۲۵ اسفند سال گذشته عضو علی بدل شرکت کنترل ترافیک به همراه محضر نیا نامه‌ای را به شهردار تهران زدند تا کلیه امور اعتبارات مربوط به سیستم حمل و نقل هوشمند، کلیه دوربین‌ها، کلیه تجهیزات مؤسسه رایانه شهر منتقل شود.

تشکری هاشمی گفت: شورای شهر تهران هیچ اطلاعی در این رابطه نداشته است و هیچ نامه و مصوبه شورای شهر برای دریافت اجازه وارد صحن نشده است هرگونه مکاتبه باید با امضا و مهر شرکت صورت گیرد اما تمامی این اتفاقات به‌صورت غیر قانونی رخ داده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: هرگونه تغییر در اساسنامه شرکت‌ها صرفاً با اجازه شورای شهر تهران امکان پذیر است اما از شورای شهر تهران اجازه‌ای برای این کار گرفته نشده است.

پس از این واگذاری بدون اجازه و غیر قانونی اعضای شورای شهر تهران جلسه‌ای را با شهردار تهران برگزار کردند که در بستر این جلسه قرار شد کمیته‌ای تشکیل شود تا با بررسی حواشی بپردازد.

البته شهردار تهران نیز صراحتاً اعلام کرده بود که از دستورات قبلی خود با نمی‌گردد.

پس از آن نیز ناصر امانی دیگر عضو شورای شهر تهران گفت: حرف آخر در مدیریت شهری را مطابق با قانون شورای شهر تهران می‌زند وقتی شورای شهر گزارش می‌دهد یعنی آن مورد تأیید است یعنی چی که کمیته‌ای تشکیل شود برای یک گزارش ما به آقای زاکانی حق می‌دهیم که از خود دفاع کند اما در نهایت مرجعی که باید بگوید انتقال اختیارات و تجهیزات شرکت کنترل ترافیک به رایانه‌ای صحیح بوده یا خیر کمیسیون عمران و حمل و نقل است.

پیگیری‌ها حاکی از این است که سازمان بازرسی کل کشور از باب نظارت بر حسن انجام امور و اجرای قوانین و مقررات به موضوع واگذاری اعتبارات و تجهیزات شرکت کنترل ترافیک ورود کرده‌است.

شنیده‌ها حاکی از این است که متعاقب ورود سازمان بازرسی، افراد مطلع و مسئولان ذی‌ربط برای بررسی بیشتر موضوع به سازمان بازرسی دعوت شده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس