آمریکا 2 ساکن نیویورک را به اتهام جاسوسی برای چین دستگیر کرد

آمریکا دو ساکن نیویورک را به ادعای فعالیت برای دولت چین بدون اطلاع‌رسانی به واشنگتن دستگیر کرده است.

به گزارش مشرق، مقام‌های مجری قانون در آمریکا دو ساکن نیویورک را به دلیل اداره کردن یک «ایستگاه مخفیانه پلیس» در محله متعلق به چینی‌ها در منهتن دستگیر کرده است.

این دو شهروند که ۵۹ و ۶۱ سال سن دارند متهم شده‌اند که بدون اطلاع به مسئولان آمریکا به عنوان عوامل دولت چین در آمریکا فعالیت کرده‌اند. آنها علاوه بر این به مانع‌تراشی در اجرای عدالت متهم شده‌اند و قرار است تا ساعاتی دیگر امروز دوشنبه در دادگاه حاضر شوند.

دادستان فدرال منطقه بروکلین در بیانیه‌ای گفته که این پرونده نشان‌دهنده نقض حاکمیت آمریکا توسط چین است.

روابط آمریکا و چین در ماه‌های گذشته به دلیل مسائل مختلف از جمله تایوان دچار تنش شده است.

چند روز پیش رسانه‌های محلی گزارش کردند که ارتش چین در دومین روز از رزمایش‌های نظامی خود در اطراف جزیره تایوان، حملات دقیقی را علیه تایوان شبیه‌سازی کرد.

پیش از این در آگوست سال گذشته میلادی، در پی سفر جنجالی «نانسی پلوسی» رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، پکن رزمایش‌های گسترده‌ای را در اطراف تایوان برگزار کرد و موشک‌هایی را به آب‌های نزدیک جزیره تایوان شلیک کرد.

علی‌رغم آن‌که واشنگتن در سال ۱۹۷۹، روابط دیپلماتیک با تایپه را به نفع پکن قطع کرد اما عملاً برخلاف میل چین، از هرگونه حمایتی از این جزیره دریغ نمی‌کند. پکن نیز تأکید کرده است که تایوان مهم‌ترین و حساس‌ترین موضوع در روابط با ایالات متحده است و این مسئله به یک منبع تنش میان دو کشور تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    0 0
    در ایران زیر هر سطل زباله ی نگاه کنی چینی از زیرش مثل مورچه میریزن بیرون...اینارو کی کنترل می‌کنه..!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس