مشرق- در هفته‌ای که گذشت شاهد رخدادهای بین المللی فراوانی بودیم که می توان به هشدار اشتون به رژیم صهیونیستی، ترور رئیس جمهور یمن، حمله موشکی به هواپیما حامل "دمپسی"، پخش فیلم رسوایی جنسی فرمانده ارتش آزاد سوریه اشاره کرد.

آنچه در سوریه گذشت


* وزير امور خارجه روسيه با تاكيد بر اينكه مسكو با ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر حريم هوايي سوريه مخالف است، اعلام كرد: حل و فصل بحران سوريه بايد بر اساس احترام به قوانين بين‌المللي، حفظ تماميت ارضي سوريه و عدم مداخله بيگانگان در امور داخلي اين كشور باشد.

* گروهک ارتش آزاد در ادامه جنایات خود در حق مردم سوریه، سه عضو از جمله رئیس یک عشیره سرشناس استان الرقه سوریه را سر برید.



* دفتر معاون رئیس جمهوری سوریه اخبار مربوط به جدایی وی از بدنه نظام سوریه را تکذیب کرد.

* وزیر بازرگانی داخلی و وزیر آشتی ملی سوریه روز شنبه برای دیدار با سران روسیه،‌ وارد مسکو می‌شوند.

* ارتش سوریه در ادامه مبارزه خود با عناصر مسلح مسیر منتهی به فرودگاه حلب را از این عناصر پاکسازی کرد و با تروریست ها در محله التضامن شهر دمشق و برخی دیگر از شهرها درگیر شد.

* تروریست‌ها در ادامه نقشه «ساعت صفر دمشق» روز یکشنبه درحالی به برخی مناطق این شهر حمله ور شدند که ارتش در منطقه زینبیه مانع ورود آنها شد.

* فرستاده سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد به اندازه کافی از حوادث سوریه مطلع نیست و موضع‌گیری در قبال این کشور مشکل است.

* فرانسه در پی ناکامی تمامی طرح‌های توطئه علیه دمشق با همکاری برخی دستگاه‌های اطلاعاتی عربی طرح ترور رئیس‌جمهور سوریه را کلید زد.

*  روز دوشنبه ناظران بین‌المللی سازمان ملل متحد در سوریه سرانجام پس از گذشت ۴ ماه، رسما به مأموریت خود در این کشور پایان دادند.

* عبدالرزاق طلاس فرمانده گردان‌هاي الفاروق در سوريه (مخالفان اسد) چين را به پخش فيلم رسوايي جنسي‌اش متهم كرد.
وي كه سعي دارد صحت اين فيلم را چند روز پس از انتشار آن تكذيب كند، با آسمان و ریسمان کردن موضوع بدون آنکه بتواند اصل آن را زیر سوال ببرد، مدعی شد: طبيعي است كه رژيم فاسد و ارتش آن چنين فيلمي را منتشر كنند، اين اقدام از رژيمي كه داراي اصول اخلاقي نبوده و به وسيله همه ابزارها با ما مي جنگد، قابل پيش بيني است.

* فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه مدعی شد هیچ راه حل سیاسی برای بحران سوریه وجود ندارد و بشار اسد باید از قدرت کناره گیری کند.

* وزارت خارجه ژاپن با صدور بیانیه ای مرگ خبرنگار این کشور در شهر حلب سوریه را تائید کرد.

* پایگاه خبری عربی‌پرس سوریه نوشت: در پاسخ به این حرف پانتا که اعلام کرد اتفاقات حلب میخی دیگر بر تابوت نظام سوریه است، حلب به او می‌گوید: آدم‌های تو را در حلب چال خواهیم کرد.

* انفجار یک دستگاه اتوبوس بمب گذاری شده در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه که روز دوشنبه رخ داد موجب کشته شدن هشت نفر شد.

* مقام ارشد سوریه ، شایعه مرگ 'ماهر اسد' برادر بشار اسد و از مقامات ارشد نظامی این کشور توسط معارضین سوری را تکذیب کرد.

* اعتراف رسانه رسمی عربستان به شکست گروههای برهم زننده امنیت و آرامش ملت سوریه در درعا و کشته شدن یکی از سرکردگان گروههای مسلح و دهها نفر از همدستان وی در ادامه عملیات ارتش سوریه در حلب از آخرین تحولات مربوط به این کشور است.



* مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد تاکید کرد که پیشنهاد کشورهای غربی درباره ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان سوریه تعرض به خاک این کشور به شمار می‌آید.

* وزیر امور خارجه روسیه حمایت کشورش را از تلاشهای وزارت آشتی ملی سوریه و تصمیم مستقل سوریها برای حل بحران به دور از دخالت خارجی مورد تاکید قرار داد.

* سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور عمیقا نسبت به اظهارات معاون نخست وزیر سوریه درباره باز بودن راه برای بحث بر سر کناره گیری بشار اسد از قدرت، تردید دارد.

* مخالفان در سوریه ادعا می کنند که شخصا ده ها دستگاه ماهواره و دیگر وسایل ارتباطی را از اروپا تا خاک مناطق درگیر در سوریه منتقل کرده اند و امریکایی ها در تجهیز آنها به این وسایل نقشی نداشته اند.
مخالفان مسلح رئیس جمهوری سوریه،کاخ سفید را به عدم توجه به نیازهای خود متهم می کنند.

* مخالفت معاون نخست وزیر سوریه با تعیین پیش شرط برای آغاز مذاکرات و نیز عملیات‌ ارتش سوریه در مناطق و شهرهای این کشور برای مقابله با گروهک‌های تروریستی از مهم‌ترین اخبار در عرصه سیاسی و امنیتی سوریه به شمار می رود.

*در حالي كه نخست وزير لبنان نسبت به سوق يافتن آتش آشوب و بحران سوريه به كشورش هشدار داد، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا نسبت به تاثير پذيري لبنان از ناآرامي‌هاي سوريه اظهار نگراني كرد.

تاکتیک‌های ارتش سوریه در جنگ خیابانی
شکی نیست که بخشی بزرگ از هجمه روانی علیه ارتش سوریه، بر اساس نشر شایعه است. اما ارتش سوریه برای مقابله با تروریست‌ها تاکتیک‌های متفاوتی دارد.
دیوارهای سیمانی و طبقات متعدد و کوچه‌های تنگ موضع بسیاری خوبی برای کنترل و نشانه‌گیری فراهم می‌کند به طوری که مدافع مهاجم را می‌بیند بدون اینکه در معرض دید باشد و همین امر به مدافع این امکان را می‌دهد تا تلفات سنگینی به مهاجم وارد کند و فرقی نمی‌کند چقدر مجهز یا مسلح یا آموزش دیده باشد.


کودتاهای آمریکایی در جهان+تصاویر

نگاهی به کودتاهای آمریکا در نقاط مختلف جهان نشان می‌دهد این کشور هر جا هراسی از شکل‌گیری دولتهای مستقل و غیردست‌نشانده در کار بوده است تلاش کرده است مهره‌های همراستا با منافع کشورش را با کودتا بر سر کار بیاورد.



عملیات‌های آمریکا که برای براندازی دولتهای خارجی، بدون انجام عملیات آشکار نظامی انجام می‌شدند، قبلاً «عملیات پنهان» نامیده می‌شدند، اما این نام در سالهای جدیدتر به «تغییر رژیم» تغییر یافته است. انجام این عملیات‌ها بیشتر به عهده سازمان سیا بوه است.


واکنش اشتون به اظهارات ضدصهیونیستی مقامات ایران

«کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی با انتشار بیانیه‌ای سخنان روزهای اخیر مقامات ایران درباره اسرائیل را محکوم کرد.

در بیانیه اشتون، اظهارات «اهانت‌آمیز» و «کینه‌توزانه» تهدیدکننده وجود اسرائیل که از سوی سران جمهوری اسلامی مطرح شد، قویا محکوم شده است.


گزارش مرکز صهيونيستي از راهبرد دريايي ايران در سوريه

مرکز پژوهش‌های راهبردي بگین – سادات، گزارشي منتشر کرده که در آن اعتراف شده که به رغم تشدید بحران در خاورمیانه که یکی از دلایل آن پرونده هسته‌ای ایران است، با این حال تهران، راهبرد دریایی جدید و در عین حال متهورانه‌ای را در آب‌هاي آزاد منطقه اتخاذ کرده است.


در یمن چه خبر است؟

*یک پایگاه خبری یمنی از سوء قصد نافرجام به جان رئیس‌جمهور این کشور در روز عید فطر خبر داد.

* مقر دستگاه اطلاعاتی یمن در استان عدن در جنوب یمن برای دومین بار هدف قرار گرفت.

* تحلیلگران بر این باورند که هدف از حمله اخیر به وزارتخانه‌های کشور و دفاع یمن و تداوم تمرد از حکمهای ریاست‌جمهوری، به راه انداختن انقلابی معکوس در این کشور و بازگردادن دیکتاتور به راس قدرت است.



حمله موشکی به هواپیما حامل "دمپسی"

* شبکه های تلویزیونی عرب زبان از حمله موشکی به هواپیمای رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در افغانستان خبر دادند.

* "سید محمدرضا موسوی" گفت: این حمله از ناحیه هر گروهی که انجام شده به طالبان ختم می شود؛ هر چند فرودگاه بگرام به شدت تحت کنترل نیروهای آمریکایی است اما به هیچ وجه از دست طالبان مصون نیست.

* رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نخستین سفرش به بغداد پس از خروج نیروهای کشورش از عراق، گفت که واشنگتن هنوز نقش مهمی در این کشور دارد.


تلاش آل‌سعود برای بهبود رابطه تهران-ریاض

پایگاه اینترنتی روزنامه عربستانی «عکاظ» در مقاله‌ای به قلم «هاشم عبده هاشم» نوشت که هیچ مسلمان یا هیچ عربی وجود ندارد که از تلاش برای همکاری و تفاهم بین عربستان سعودی و ایران خوشحال نشود.

این روزنامه نوشت: عربستان سعودی در ذوب کردن یخ روابط بردارانه بین دو کشور ایران و عربستان و گشودن صفحه جدیدی از روابط جدی است.


یک زامبی کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا +عکس

یک آمریکایی که عضو گروه زامبی‌های آمریکاست، خود را به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا معرفی کرده است.

وی اکنون در تور تبلیغاتی خود به سر می‌برد و سه شنبه به سان‌دیگو سفر کرده بود.


او در شعارهای تبلیغاتی خود گفته است که یک زامبی می‌تواند رئیس‌جمهور بهتری برای آمریکا باشد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس