کد خبر 1481064
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
دعوت عراق از ایران برای شرکت در اجلاس آب بغداد

وزیر منابع آب عراق با اشاره به اینکه بغداد با ترکیه درباره بحران آب عراق رایزنی‌هایی انجام داده، خبر داد که دعوت‌نامه‌ای برای وزیر نیروی ایران به منظور شرکت در اجلاس سوم آب بغداد ارسال شده است.

به گزارش مشرق، «عون ذیاب» وزیر منابع آب عراق، امروز (یکشنبه)، اعلام کرد که وضعیت آب در رود دجله در روزهای آینده بهبود خواهد یافت و بغداد از وزیر نیروی ایران برای مشارکت در اجلاس سوم آب بغداد دعوت به عمل آورده است.

وزیر منابع آب عراق به خبرگزاری رسمی این کشور (واع) گفت: «دیدارها و اقدامات با طرف‌های ایرانی و ترکیه‌ای در خصوص حقابه عراق ادامه دارد. از وزیر نیروی ایران برای حضور و شرکت در اجلاس سوم آب بغداد که قرار است ماه آینده برگزار شود، دعوت به عمل آمده است.»

عون ذیاب اضافه کرد: «گفت‌وگو و تفاهم‌هایی با طرف ترکیه‌ای در سفر اخیر نخست‌وزیر [به آنکارا] صورت گرفته که شامل توافق بر سر اعزام قریب‌الوقوع هیأتی فنی به ترکیه است. اعضای هیأت مشخص‌ شده‌اند و با وزیر خارجه در این باره صحبت شده و امید می‌رود که این سفر پس از عید فطر انجام شود.»

وی همچنین بیان کرد: «عراق برای هیأت ترکیه‌ای نیز دعوتی به منظور تداوم گفت‌وگوها درباره عملی‌سازی یادداشت تفاهم‌نامه قبلی دو کشور ارسال کرده. این تفاهم‌نامه وارد فاز اجرا شد و پارلمان ترکیه و عراق نیز آن را تصویب کردند. گام‌هایی عملی برای اجرای مفاد این یادداشت برداشته شده است و وضعیت تزریق آب به رود دجله بهبود خواهد یافت بخصوص با پایبندی طرف ترکیه‌ای به میزان آب ورودی توافق شده‌.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    0 0
    ایران و عراق حتما باید کشور ترکیه را بابت این کار تحریم اقتصادی کنند/ عراق باید اب خود را از خلیج فارس تامین کند. ترکیه با یک گفتگو به ایران و عراق اب نمی دهد. حتی طالبان و دولت قبلی افغان به ایران اب نمی دهند چه برسد به ترکیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس