نصرالله

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: توافق ایران و عربستان تاثیرات بزرگی بر منطقه به همراه دارد.

به گزارش مشرق به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس، در ابتدا ضمن درود و تشکر از افراد شرکت‌کننده در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در ضاحیه جنوبی بیروت، سالروز شهادت محمد باقر صدر و خواهر او را تسلیت گفت و به تجاوزات رژیم صهیونیستی و مقاومت دلاورانه مردم، مقاومت و ارتش لبنان اشاره و در ادامه اعلام کرد: روز قدس روز همبستگی افراد شریف در دنیا با فلسطین و قدس و ملت مظلوم آن است.

روز قدس و پیام رعب آور برای دشمن صهیونیست

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه به پیام‌های روز قدس اشاره و اعلام کرد: روز قدس پیام همکاری و حمایت از ملت فلسطین را به همراه دارد و اینکه ملت فلسطین تنها نیست. همبستگی در روز قدس حاوی پیام رعب آور برای دشمن است و بر نگرانی و رعب آن می‌افزاید.

وی افزود: ما امروز در حالی این روز را گرامی می‌داریم که احساس امنیت و قدرت و عزت می‌کنیم، اما رژیم صهیونیستی روز گذشته در همه جبهه‌ها آماده باش اعلام کرده و پیام تهدید توخالی برای همه کشورهای پیرامونش ارسال کرده است.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: دشمن در همه جبهه‌ها اعلام آماده باش کرده و احساس ترس و نگرانی دارد در حالی که محور مقاومت در اوج طمئنیه به سر می‌برد.

تحولات بزرگ که نشان از افول آمریکا دارد

وی در ادامه تاکید کرد: تحولات بزرگی در سال گذشته در سطح بین المللی و منطقه ای و برای ملت فلسطین رخ داد. از حیث بین المللی شاهد افول آمریکا بودیم و دیگر مانند سال‌های گذشته و دهه های قبل قوی نیست. گواه نخست از افول آمریکا در ونزوئلا رخ داد که واشنگتن مجبور به عقب نشینی پس از تحریم های اقتصادی و سیاسی این کشور آمریکای لاتین شد و گواه دوم هم شکستش در افغانستان بود.

نصرالله تصریح کرد: زلزله در افغانستان این باور را شکل داد که ثبات در منطقه با رابطه با آمریکا میسر نمی شود بلکه با توافق و گفتگویی که ضمانت بخش باشد میسر خواهد شد.

وی افزود: مسئولان در کشورهای حوزه خلیج فارس به ما گفتند که به این باور رسیده اند که نمی‌توان به شکل مطلق به آمریکا تکیه کرد. منطقه غرب آسیا اولویت آمریکا نیست و اولویت‌های دیگری دارد که آنرا مشغول کرده است مانند جنگ با روسیه و رویارویی با چین.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه تاکید کرد: آمریکایی به اسرائیلی ها می‌گویند که اولویت ما در اوکراین و تایوان است. هنگامی که آمریکا در میادین مختلف مشغول می‌شود این بر راهبرد رژیم صهیونیستی تاثیر می‌گذارد. این تحول بین المللی فایده مثبتی برای محور مقاومت و نتایج منفی برای رژیم اسرائیل به همراه دارد.

وی افزود: عادی سازی با درخواست آمریکا رخ داده است نه آنچه به دروغ برخی مسئولین صهیونیست می گویند. طی سالهای گذشته بر این دلبسته بودند که همه بسترهای مقاومت دچار فروپاشی شود و این با شکست روبرو شد.

روند عادی سازی روابط با سوریه تحول مهمی است

نصرالله در ادامه به عادی سازی روابط میان سوریه و کشورهای عربی هم اشاره کرد و به تلاش ترکیه برای ازسرگیری روابط با دمشق هم پرداخت و آنرا تحولات مهمی دانست.

اخبار مثبت از یمن

دبیر کل حزب الله لبنان درباره یمن هم اعلام کرد: یمنی که ما از روز اول با آن بودیم شاهد تحولات مثبتی است. اخبار مثبتی از یمن و عربستانی که طرف جنگ بوده و نیز امارات به گوش می‌رسد و این مایه خرسندی است. رهبری شجاع و حکیمانه در شخص عبدالملک الحوثی که خداوند او را حفظ کند نمایان شد که از روز نخست بر ضرورت دفاع از یمن تاکید کرد. کسی باید به مردم پاسخگو باشد که اهداف بزرگ و عظیم مطرح کرده است و نتوانسته است که هیچکدام از نها نه در منطقه و نه در یمن محقق کند.

نصرالله در ادامه تصریح کرد: ما به ملت عراق امید زیادی داریم و اگر آنها به تلاش‌های محور مقاومت افزوده شوند تغییرات بزرگی محقق خواهد شد.

وی به نقش اساسی الجزایر در مساله فلسطین و بیرون راندن هیئت اسرائیلی از نشست آفریقا اشاره کرد.

تاثیرات بزرگ توافق ایران و عربستان بر منطقه

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به توافق ایران و عربستان اعلام کرد: توافق ایران و عربستان تاثیرات بزرگی بر منطقه به همراه دارد و روند عادی سازی را کند خواهد کرد و رویکرد احمقانه کابینه اسرائیل هم به این موضوع کمک کرده است. دلبستن به جنگ آمریکا با حمایت اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج فارس علیه ایران ساقط شده است. حامی واقعی مقاومت، ایران به رهبری امام خامنه ای است و از این رو در معرض تحریم قرار گرفته و محوربندی علیه آن تشکیل داده شده است.

رژیم صهیونیستی در آستانه درگیری خونین

وی گفت: اصلاحات قضایی در رژیم صهیونیستی جنگی بدون خون است که نتانیاهو به راه انداخته است و نزدیک بود که به درگیری خونین اگر آمریکا دخالت نمی کرد، کشیده شود. دودستگی در رژیم صهیونیستی در سطح احزاب ادامه دار است و به بازرگانان و سرمایه گذاران و ارتش و یگان‌های نظامی و احتیاط آن رسیده است. افول زیادی در روحیه جنگی و فداکاری برای رژیم صهیونیستی وجود دارد و همه تحرکات برای ترمیم اعتماد با شکست روبرو شده است.

نصرالله افزود: آنچه در کرانه باختری و قدس از مقاومت مسلحانه و حضور الاسود و مردان و زنان و سالخوردگان و جوانان و کودکان جریان دارد، قویترین تصویر از بستر مقاومت است. آنچه اخیراً در جنوب لبنان رخ داد حادثه مهم و بزرگی از سال ۲۰۰۶ تا به حال بود و من هفته قبل درباره آن سخن نگفتم زیرا زوایای آن نیاز به بررسی و مشورت با برادران داشت.

سیاست سکوت بخشی از مدیریت نبرد است

وی افزود: سیاست سکوت حزب الله بخشی از مدیریت نبرد با دشمن و بهتر است و این دشمن را قطعاً نگران می کند. نباید احدی به دشمن اطمینان دهد آنهم دشمنی که متجاوز است. چرا باید به دشمن ابراز اطمینان دهیم و این است که موازنه بازدارندگی را تثبیت کرده و قواعد درگیری که حامی لبنان است را تثبیت کرده است همان قواعدی که به اذعان نتانیاهو باعث امتیاز دادن این رژیم در بحث حقوق نفت و گاز شد.

بزرگترین دروغ نتانیاهو

نصرالله تاکید کرد: دشمنی که لبنانی‌ها را تهدید می کند و سوریه را هدف قرار می دهد باید که نگران و در وحشت به سر برد. توازن بازدارندگی اسرائیل را محدود و خوار و خفیف می‌کند. بزرگترین دروغی که نتانیاهو گفت این بود که زیرساختهای حزب الله و حماس را هدف قرار داده است و این دروغ آشکار بود زیرا همه رسانه ها از محل حادثه تصویر گرفتند و این مکانی باز بود.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: دشمن صهیونیست زیرساخت حزب الله را هدف قرار نداده است بلکه فقط بوستان‌های موز را زده است. تهدیدات دشمن ما را بر حفظ معادلات بازدارندگی در برابر حملات این رژیم به لبنان مُصِرتر می‌کند. به هر حمله یا اقدام امنیتی رژیم صهیونیستی در لبنان به شکل مناسب و بدون درنگ واکنش نشان می‌دهیم.

استراتژی سنجیده دمشق در برابر حملات اسرائیل

وی افزود: درباره سوریه اینکه چرا به حملات اسرائیل پاسخ داده نمی شود این موضوعی سنجیده شده از سوی مقامات سوری است. هنگامی که ارتش سوریه در خط مقدم نبردی در صد کیلومتر قرار دارد از آن خواسته نمی شود که جبهه دیگری بگشاید زیرا ممکن است که هر رویارویی با اسرائیل سبب سوء استفاده گروههای مسلح در طول جبهه با ارتش سوریه شود.

احتمال تغییر موضع سوریه علیه تل آویو در هر لحظه وجود دارد

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: موضع سوریه در قبال حملات اسرائیل ممکن است هر لحظه تغییر کند و محاسبات نادرست دشمن ممکن است هر لحظه نتیجه دهد. آنچه در هفته گذشته در زمینه پهپادی در جنوب سوریه رخ داد نشانه ای از احتمال تغییر مواضع سوریه است.

کرانه باختری سپر قدس است

نصرالله تاکید کرد: کرانه باختری به مثابه سپر قدس با صبر و ثبات و مقاومتش است. حمایت کرانه باختری فقط معنوی و سیاسی نیست بلکه حمایت مالی است که همه ما باید در این راستا حرکت کنیم. هرآنکه می‌تواند به کرانه باختری سلاح بفرستد باید این کار را انجام دهد و این مسئولیت همه است. کرانه باختری باید حمایت شود تا استوار بماند.

وی ضمن هشدار به دشمن صهیونیست گفت: محاسبات و گام‌هایت و برخی اقداماتت در قدس و کرانه باختری یا غزه و لبنان و سوریه منطقه را سمت جنگ بزرگ می‌کشاند. دشمن میادین را تقسیم کرده و با غزه و کرانه جداگانه برخورد می‌کند و می‌گوید که این قواعد درگیری است. به دشمن می‌گویم که این بازی خطرناکی است، احتیاط کن چون قدس خط قرمز است.

نصرالله رژیم صهیونیستی را بزدل تر از این دانست که به ایران حمله کند و در ادامه گفت: به اسرائیل و آمریکا می گوییم که مقدسات خط قرمز است و ملت فلسطین خط قرمز است.

وی در پایان گفت: از ضاحیه جنوبی بیروت، از لبنان، از کشوری که پیروزی به ارمغان آورده است مجدداً با امام خمینی (ره) و امام خامنه ای عهد می‌بندیم که به آرمان فلسطین پایبندیم و فلسطین مساله ما و مقدسات به مثابه مقدسات همه ما است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    6 2
    سیدجان قربان جدت همیشه درکنارتان خواهیم بود
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      1 2
      با هم محشور شید
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 2
    اسرائیل هیچ نگرانی نداره
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    3 0
    کرانه باختری باید کاملا مسلح شود- سبک نیمه سبک و نیمه سنگین و موشک و پهپاد و هم آموزش کامل- بعد خودشون دفاع میکنن
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    اونقدر اسلحه و مهمات تو زاغه ها دارن خاک میخورن و زنگ زدند- لااقل یک مقدار از اینا را بدین کرانه باختری شاید خودشون از عهده اسرائیل بربیان و مشکلاتشون را حل کنن و نیاز حمایت از هیچ کشور دیگری هم نباشه
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    هم غزه هم لبنان هم ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس