افزایش تحرکات هوایی آمریکا در شرق دورهمزمان با تنش چین و تایوان

ارتش آمریکا همزمان با تنش بین چین و تایوان با ترکیب جتهای نسل چهارم و پنجم، شماری جنگنده «اف-۱۵» را در یکی از مهمترین جزایر ژاپن مستقر کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها روز سه شنبه از تحرکات ارتش آمریکا در ژاپن و ارسال شماری «اف- ۱۵ایگل» برای تقویت مواضع خود خبر دادند.

به گزارش وبگاه «اراسپیس فورسز» ارتش آمریکا در روزهای گذشته شمار نامشخصی جنگنده اف-۱۵ ایگل را در پایگاه هوایی «کادنا» در ژاپن مستقر کرد و به ناوگان جنگنده‌های «اف-۳۵ »و «اف-۲۲» پیوست تا ناوگان جنگنده نیروی هوایی را در جزیره مهم راهبردی در غرب اقیانوس آرام تقویت کند.

نیروی هوایی آمریکا در پنج ماه گذشته چند نوع هواپیمای جنگنده فعال را در کادنا داشته است.

این گزارش حاکیست که در روزهای گذشته ۷۰ هواپیمای نظامی چینی و ۱۱ کشتی نیروی دریایی این کشور در مجاورت سواحل تایوان شناسایی شدند.

به نوشته این منبع خبری، نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نوین ‌سازی قابلیت‌ها در اقیانوس هند و آرام همچنان یک اولویت اصلی است. این اقدام برای تضمین دفاع از متحدان ایالات متحده و باز بودن تردد در اقیانوس‌های هند و اقیانوس آرام است.»

نیروی هوایی آمریکا متعهد شده تا جنگنده‌های جدیدتر و پیشرفته تر را در کادنا قرار دهد در ماه نوامبر، جنگنده های اف-۲۲ در این جزیره مهم در جنوب ژاپن که در ۴۵۰ مایلی تایوان قرار دارد مستقر شدند.

تحلیلگران نظامی براین باورند که علیرغم تجهیز تایوان و ژاپن به سامانه‌های دفاع موشکی، نیروی هوایی تایوان و ژاپن توان ایستادگی برابر نیروی هوایی قدرتمند چین را ندارند. نیروی هوایی تایوان به خصوص در سال‌های اخیر متحمل یک سری سوانح مرگبار شده است. حد نصابی که نگرانی‌هایی را در مورد آمادگی رزمی نیروهای مسلح جزیره همزمان با جولان جت‌های نظامی چین در منطقه ایجاد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    0 0
    امریکا با این اقدامات ی جورایی قصد حفظ و روحیه دادن متحدان خود در شرق آسیا را دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس