کد خبر 1479434
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
قوی‌ترین مرد ایران: از جایزه قهرمانی‌ام مالیات کم کردند

دارنده مدال طلای مسابقات مستر یونیورس سال ۲۰۲۳ با گلایه از شرایط این رشته گفت: در مسابقات اخیر مستر یونیورس از جایزه ۴۰۰۰ دلاری که با دلار دولتی برایمان حساب کرده بودند را مالیاتش را کم کردند.

به گزارش مشرق، رامین فرج‌نژاد با اشاره به کسب قهرمانی ایران و همچنین مستریونیورس، اظهار داشت: اتفاقات بدی برایم رخ داد که نیازمند چنین پیروزی‌هایی بودم تا بار دیگر خودم را ثابت کنم. مسابقات مستریونیورس سنگین‌ترین دوره رقابت‌های کشوری بود. ۱۰ نفر برتر کشور در مسابقات حضور داشتند و سطح آیتم‌ها در حد مسابقات قهرمانی جهان بود. مسئولین جهانی از سطح و کیفیت بسیار بالای مسابقات از نظر تعداد و سختی آیتم‌ها تعجب کردند و حتی پیشنهاد سبک‌تر شدن آیتم‌ها را دادند. این که پنج آیتم را در یک روز انجام دادیم بسیار به سنگینی کار اضافه کرده بود و از مربیانم که من را مثل پسرشان همراهی کردند، تشکر می‌کنم که توانستم در چهار آیتم رکورد ثبت کنم.

قهرمان مسابقات قوی‌ترین مردان جهان عنوان کرد: ۷ بار در رقابت‌های جهانی شرکت کردم و تنها ورزشکار ایرانی هستم که در آمریکا مسابقه دادم اما نکته قابل توجه این است که نه تنها همه هزینه‌ها را خودم پرداخت کردم، برای همه مقام‌ها و قهرمانی‌ها هیچ تقدیری از من نشد. در مسابقات اخیر مستر یونیورس جوایزی دادند و جالب بود که جایزه ۴۰۰۰ دلاری را هم با دلار دولتی برای ما حساب کردند و هم مالیاتش را کم کردند. سوالم اینجاست که اگر یک ورزشکار خارجی در این مسابقات مقام می‌آورد، چطور می‌خواستند با این شرایط به او جایزه بدهند.

وی در خصوص هزینه‌های سنگین ورزش حرفه‌ای و مسابقات آن گفت: من برای ۲ مسابقه آخر حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کردم. هر ۱۵ روز یک پروتئین تمام می‌شود، هر هفته باید فقط ۳ میلیون پول گوشت بدهم. پدر و برادرم وضع مالی خوبی دارند و می‌توانند از نظر مالی حمایتم کنند، ولی اگر حمایت آنان نبود با هزینه‌های سرسام‌آور باید این رشته کنار می‌گذاشتم. خودم یک باشگاه دارم و کمی از مخارجم را تامین می‌کنم اما نزدیک به مسابقات، باید در قرنطینه باشم. در این شرایط دیگر نمی‌شود باشگاه‌داری و مربیگری کرد و درآمدم از بین می‌رود اما بعضی از بچه‌های ما هم تمرین می‌کنند و هم با کامیون کار می‌کنند. با تمام این هزینه‌ها در پایان مسابقات قهرمان کشوری فقط ۲۰ میلیون جایزه به من دادند.

قوی‌ترین مرد جهان از وضعیت موجود بین مدیران این رشته گلایه کرد و اظهار داشت: مدالم را تقدیم امام رضا (ع) و جایزه‌ام را خرج کمک به جهیزیه‌ یک خانواده کم بضاعت کردم. نیازی به این جوایز ندارم و از عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و قراچورلو رئیس کمیته قوی‌ترین مردان که جان خوبی به رشته ما دادند تشکر می‌کنم اما با این وضعیت هزینه‌ها واقعا باید فکر جدی برای موضوع جوایز کنند، زیرا ادامه دادن با این مخارج، کار را برای ورزشکاران کم درآمد غیر ممکن می‌کند. جوایز مسابقات ما با رشته‌هایی مثل فوتبال و کشتی قابل مقایسه نیست با اینکه خیلی سنگین‌تر از این رشته‌ها است و انگیزه ورزشکاران نیز با جایزه خوب، بالاتر می‌رود.

وی افزود: شخص رئیس کمیته قوی‌ترین مردان، اسپانسر مسابقات بود و تبلیغ شرکت خودش را هم کرد و این مسئله باعث می‌شود ما انتظار بیشتری از او داشته باشیم که هوای ما را داشته باشد. قراجورلو برای این مسابقات زحمت کشید و ما هم از او ممنون هستیم ولی با این کارهایی که آخر کار با جوایز کردند، همه چیز خراب شد. رشته ما پهلوانی است و نمی‌خواهم خیلی گلایه کنم ولی خیلی زشت است که موقع پرداخت جایزه، از آن مالیات کم بشود و آن هم جایزه ناچیزی که هیچ کجای مخارج دیده نمی‌شود.

فرج‌نژاد در خصوص ورزشکاران جوانی که تصمیم دارند به رشته قوی‌ترین مردان پا بگذارند، گفت: به نظرم اگر مشکل مالی دارند، به سمت این ورزش نیایند زیرا باید از نون زن و بچه‌هایشان بزنند و جوایز هم پاسخگوی مخارج حرفه‌ای و قهرمانی نیست. ما به سختی این رشته را زنده نگاه داشتیم حالا به جایی رسیدیم که از ۳۰ ورزشکار که برای مسابقه می‌آمدند، به ۱۰۰ ورزشکار رسیدیم. ورزشکاران این رشته به جایی رسیده‌اند که اگر قوی‌ترین مردان جهان هم به مسابقات ایران بیایند، نمی‌توانند به سکو برسند.

وی با اشاره به پحش نشدن مسابقات قوی‌ترین مردان در صدا و سیما، گفت: با پیگیری‌هایی که کردیم به ما گفتند که نباید پخش شود و هیچ دلیلی نیاوردند. برای مسابقات مستریونیورس هم حدود ۱۰ تا فیلم‌بردار آورده بودند و می‌خواستند مسابقات را در شبکه‌های اجتماعی پخش کنند. جوانی که تمام سختی و فشار این رشته را به جان می‌خرد، بزرگ‌ترین جایزه‌اش دیده شدن است و امیدوارم با تلاش مدیران مسابقات قوی‌ترین مردان به تلویزیون بازگردد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • یایو IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    38 2
    اداره مالیاتی همیشه در کمین است ‌
    • شهروند IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      1 34
      احتمالا مالیات بر درآمد اتفاقی را مطالبه کردند. درماده 127 قانون مالیاتهای مستقیم، که معافیت درآمدهای اتفاقی را آورده، اشاره ای به کمک های دریافتی از موسسات خارجی ندارد
    • محمد IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      66 3
      اگه واقعا اداره مالیات همیشه در کمین همه و واقعا همه بود خیلی هم خوب بود چون خیلی از کشورهای دنیا فقط با مالیات اموراتشون رو میگردونن ولی متاسفانه اینجا اینجوری نیست،مالیات تو ایران اول از کارگران وکارمندا یکسری قشر خاص گرفته میشه،ولی همیشه دلال ها رانت خوارها ودزدها و ... ووو اقازاده ای مفت خور ریالی مالیات نمی‌دن.
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      2 49
      هر ادم با کمترین ضریب هوشی میدونه همه جای دنیا مالیات های وحشتناک میگیرن نه مثل ایران زیر 10 درصد
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      1 0
      وقتی از یک کارگر مالیات می گیرند توقع بیج است که از یک ورزشکار که شغلش ورزش است مالیات نگیرند انتقاد به حق اکثریت این است که چرا از دلالان و سلبریتی دوزاری مالیات نمی گیرند و اگر واقعا دم از عدالت می زنند باید از این قشر پر دردسر و مفت خور هم مالیات بگیرند
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      31 0
      مالیات از پولدارا گرفته شود فوتبالیست ها و کشتی گیرها
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    4 0
    مقروض
    • آرش DE ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      1 0
      واقعأ عجیبه ، از سلبریتیهای مفتخور و پر مدعا مالیات نمیگیرند ولی یه ورزشکار با این مقدار کم بایستی هزینه پرداخت کنه.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    62 5
    چه جالب....!!!!! در بچگی داروغه‌های کثیف رابین‌هود رو به ما شناسوندن تا وقتی بزرگ شدیم از وجود نحس‌شون شوکه نشیم.....!!!!!!!!!!! فقط مونده مالیات نفس‌کشیدن از ايرانيان بگیرند یک خودروی آشغال ایرانی و چینی رو به قیمت بنز میفروشند، ۲۰۰ مدل مالیات هم کنارش ردیف می‌کنند از حقوق به یغما رفته کارگر تو این تورم قبل از پرداخت، مالیات بر می‌دارند تو این گرونی سرسام‌آور یه خونه می‌خوای بسازی ۲۰۰۰ مدل مالیات و عوارض باید بدی به صدتا ارگان مفتخور
    • رمضانعلی محمدیان IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      0 0
      بسم الله. هر که بام اش بیش برف اش بیشتر ماشین میخری به قیمت بنز مشغول ساخت و ساز هم هستی داداش داری پول پارو میکنی یه مقدار هم مالیات بدی جای دوری نمیره غصه هم نخور قانون از کجا آورده ای تا بخواد اجرا بشه من و تو زیر خاکیم این دولت و مجلس فوقش نمیزارن مثل الان پول پارو کنی اما جالبه افرادی مثل جنابعالی که باید قربون صدقه اوضاع فعلی باشی بیشتر از همه نق میزنید راست گفتن میخوای ببینی کی بدهکاره ببین کی طلبکارانه حرف میزنه.یکی از بزرگترین ایرادات دولتهای ما هم همین دلال بازی و سفته بازی که تولید را خفه کرده و موجب این گرانی افسار گسیخته شده و طبقه ای ساخته به نام دلال یعنی غارتگر سفره ملت که از حرام باد کرده و دنبال فساد میگرده و میخواد مملکت را بکنه مثل سواحل آنتالیا تا اینها بتونن هزار تا کثافت کاری بکنن غذفل از اینکه تغییر این وضع موجب هلاک آنهاست
  • ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    12 33
    در همه جای دنیا از اینگونه جوایز مالیات اخذ می کنند
    • کاربر جدبد EE ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      38 10
      لابد شماهم رفتی همه حای دنیا و دیدی؟
    • ایرانی عصبانی AU ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      0 0
      درست میگویید در همه جای دنیا از این درامدهای خارجی مالیات میگیرند. ولی تنها چیزی که من میتوانم اظافه کنم اینست که 4000 دلار پولی نیست در اینور دنیا. من در همین صفحات میخوانم که فلان قهرمانان مدال اور 10-20 تا سکه جایزه گرفتند و چیزی در باره مالیات نمیخوانیم.امیدوارم مقامات کشور مالیات بر جوایز درست نکنند منظور این نیست و ورزشکاران غیر فوتبالی ما متاسفانه تامین نمیشوند.منظورم عدالت است. این سکه ها هم چه در ایران و چه در خارج به این تعداد و با هر درجه حداقل 4000 دلار میشوند. چرا با این قهرمان باید اینجور رفتار شود. 5 ساله پیش هرکسی میتوانست 7-8 هزار بیاورد و یا ببرد. من میدانم اوضاع اقتصادی تغیییر کرده اما با این اقدامات ایرانیانی که تصمیم به انتقال هر مقدار پول به مملکت را دارند هم تامل میکنند. اگر این قهرمان جایزه اش را بدون سر و صدا مثل یک مسافر به ایران میاورد کسی نمیپرسید. اما چون مشهور شده باید مالیات بپردازد.
  • م IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    48 7
    دولت ناکارآمد و فشل سیزدهم برای جبران هزینه کسری بودجه مستقیم به جیب مردم دست درازی می کند
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      4 21
      خیلی بی تربیتی. مالیات کم کردن از پاداش ها و قراردادهای بازیکنان مشهور و معروف رو ندیدی؟ دولت فشل دولت برجام بود که بودجه ای با 480 هزار میلیارد کسری به ارث گذاشت.
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      26 0
      لقمان را گفتند ادب از که آموختی گفت از بی ادبان و اصلاحطلبان ریاکار و دو رو
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    14 6
    جایزه و هدیه مالیات ندارد و نباید مالیات بگیرند. همانطور که هدیه و جایزه خمس هم ندارند.
  • رهگذر IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    6 14
    « هر هفته باید فقط ۳ میلیون پول گوشت بدهم»
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      2 35
      ماهی سه تا گوسفند رو میخوره! نوش جانش حتما لازمه! ولی من جای ایشان بودم دوتا نقش سینمایی میگرفتم و مشکلاتم را حل میکردم خوانندگی هم بدنیست اگر صدا داشته باشد البته عضویت در شورای شهر حتی بعنوان دفتر دار هم عالیه!
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      22 2
      ورزشکاره هزینه پروتئین و گوشت اون رو با خودت و من حساب نکن
    • سامان IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      0 35
      معلومه خیلی پولداری هر هفته 3 میلیون گوشت ادم را مریض می کند البته شاید گنده گویی کردید ایرانی ها متاسفانه این عادت بد را دارند
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 17
    اتفاقا کار درستی بوده!
  • ستوان صفرم IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    17 0
    تو کشوری که تورم بالا دارد مالیات گرفتن واقعا، بیشرافتیه
  • علی افصحی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    4 45
    پیامبر خدا فرمود « اشجع الناس من غلب علی هواه» کسی قویترین مرد جهان است که بر وسوسه های خود غلبه کند و نگوید اگر پدر و مادرم نبودند و حمایت مالی ام نمی کردند چه می شد و چه می شد. دوست عزیز مگر پدر مادرت وضع مالی خوبی ندارند خب دولت محترم با لحاظ این موضوع که جنابعالی مرفه هستید از شما مالیات گرفته. پرداخت مالیات یک افتخار برای عناصری است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت می کنند. از خود بنده اخیرا کار بسیار ریزی را صدا وسیما خواسته بود ارزش کار دوازده میلیون تومان بود. مدیر طرح به بنده گفت مالیات را چه می کنید؟ گفتم با کمال افتخار پرداخت می کنم. بزرگوار هر کاری هزینه های خود را دارد و حظ و لذت خود را، شما که خانواده دارا و متمکنی داری که هر هفته سه میلیون فقط گوشت می خوری و هزینه های ملزومات آن را چون پروتئین و... سفرها را می توانی پرداخت کنی اگر غیر از شکر چیز دیگری بگویی «ضعیف ترین مرد جهان و ایرانی»! اما وضعیت امثال تو چه می شود. آن ها خدا دارند و جناب عالی را که دارا هستید. اگر قویتری دست می کنی به جیب مبارک و هرچه در توان داری به هریک از آن ها کمک مالی جدی می کنی. قویترین مرد هرگز گله گذاری نمی کند به ویژه که مرفه باشد.
    • ilkhani IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      1 0
      برادر چقد قشنگ حرف میزنی بنظر از اون ادمای هستی که بهش اخوند میکن زر مفت نزن خواهشا مالیات میگیرن در عوضش باید خدمات بدن . اینا دارن مالیات میگیرن خودشون دارن هاپولی میکنن میخورن .فک کنم از مالیات گرفتن خیرش بهت رسیده . در ضمن حرف از مرد و مردانگی نزن یکم درکت رو ببر ببین بنده خدا چی گفته
    • مش غلام حسین خان هاااااای IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      0 0
      تکبیر.........
  • محمدایوب IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 38
    عزیزان مشرق لطفا چرند امثال این فرد را شما انعکاس ندهید مگر قولنج غولو شکونده که طلبکاره یک کارگر که در سخت‌ترین کارها در معادن کار میکند چرخ صنعت را می‌گرداند مثلاً کارگری که در صنعت برق کار میکند تا برق کشور تامین شود تا برزو در باشگاه زیر کولر وروشنایی تمرین کنه یا در صنعت آب که آب خوردن شستشورو تامین کنند وووو او مالیات میده آنوقت اینکه ورزش می‌کنه که سلامت باشه بعد مقام بیاره معروف بشه مثل علی دایی و علی کریمی بعد در تبلیغات عکسشان را روی شیشه شیر وپوشک بچه دستمال توالت چاپ میکنند کلی پول میگیرند آنوقت توقع دارند مالیات ندهند یا هنرپیشه ها
  • ققنوس IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    3 1
    این چه کاریه جایزه رو به دلار بگذارند، خب به تومان جایزه تعیین کنید یا اگر به دلار تعیین میکنید جایزه رو به دلار تحویل دهید
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    27 1
    چرا از خانه های خالی مالیات نمی گیرند
  • حیدر IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    5 0
    در هر کشوری مالیات به نحوی گرفته میشه و بیشترش خرج آبادانی کشور و مردم کم بضاعت میشه ولی در کشور ما فقط گرفته میشه
  • DE ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    0 26
    اخه مگه مجبوری
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    20 0
    چطور کارخانه ای که ده ها میلیارد در سال سود میکنه یا هیچ مالیاتی نمیده یا اگر هم بده انقدر کمه که در مقابل سودش هیچی نیست. ولی سایر مشاغل (بازاری و کارمند و کارگر) باید تا 30 درصد و بلکه بیشتر از درامدشون مالیات پرداخت کنند؟ این انصافه واقعا؟
  • DE ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    14 0
    راهزنانی قانونی : وثیقه از زندانی ، مالیات از کم درآمدها و معافیت افراد و نهادهای شناخته شده از پرداخت مالیات ، تعزیر ها ، جریمه ها و عوارض و گرانی خدمات.. تازه همه اینها پول تو جیبی آقاها و آقازاده است . درآمدهای نفت و گاز و معادن و نذورات و حج و زیارت و سهم خودی بالادستی از گرانی خود رو و بقیه لِفت و لیس ها بماند !
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    2 1
    چرا خبرگزاری ها دیگه خبرهای مسمومیت که ادامه‌دتر هم هست رو منتشر نمیکنن وقتی شما خفه خون بگیرید هرچی رسانه های غربی بگن رو مردم قبول میکنن
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    13 1
    برو شکر کن که با زور از دستت نگرفتن
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    0 0
    به خارجی ها بیشتر میدادن :) بدون مالیات با فرش و صنایع دستی و ..راستی زعفرون ایران کجا میره، اسپانیا مگه چه خبره؟ آهان. شیلد سرخ، طلای سرخ. اوکی
  • رضا IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    22 0
    به جاشگویا بازیگرامون مالیات نمی دن :)))
  • مولایی IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    0 0
    مالیات در کل جهان در تمام رشته ها گرفته میشود . اون بحثی جداگانه هست . مشکل مقدار کم جایزه با ارز دولتی و هزینه های فوق العاده هست که با ارز ازاد محاسبه میشود انهم که بحث دیگری هست . باید شما این ورزش را ول کنید برید به باشگاه داری تان
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    0 0
    طبق بند یک ماده یک و نیز مقررات ماده ۱۱۹ قانون مالیاتهای مستقیم هرگونه دریافتی بلاعوض مشمول مالیات به نرخ ماده ۱۳۱ می باشد
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    برو بابا. طلبکاری از ملت.بما چه؟ ها؟ کمتر گوشت بخور
  • رضا IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    بیسوادی همینه ،باید کم کنند قانونه،درامد غیرمستمر حساب میشه و مالیات داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس