آمریکا از پیش از جنگ اوکراین، نقشه انفجار نورد استریم را کشید

بنا به اعلام یک روزنامه‌نگار تحقیقی، دولت آمریکا قصد داشت با تهدید به انفجار خطوط لوله نورد استریم، روسیه را از حمله به اوکراین منصرف کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «سیمور هرش» روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر اعلام کرد که نزدیک به دو ماه پیش از آنکه بحران دونباس به یک درگیری تمام عیار بین روسیه و اوکراین تبدیل شود، دولت آمریکا طرح هایی را برای تهدید مسکو به تخریب خطوط لوله نورد استریم طراحی کرده بود.

این روزنامه‌نگار آمریکایی در مصاحبه‌ای با یک رسانه آلمانی، که روز دوشنبه منتشر شد، گفت که این موضوع درست قبل از شب سال نو ۲۰۲۱، احتمالاً نزدیک به کریسمس، مطرح شد. ایده دولت آمریکا این بود که موضوعی غیرعادی پیدا شود که رئیس‌جمهور آمریکا بتواند با توسل به آن و از طریق فریب یا تهدید، پوتین را برای صرف‌نظر کردن از حمله متقاعد سازد.

هرش در ادامه این مصاحبه افزود که اساس این ایده بر یک تهدید استوار بود.

این روزنامه‌نگار آمریکایی افزود: تصور نمی‌کنم این دولت در متقاعد کردن خیلی خوب عمل کرده باشد. آنها بیشتر بر اساس این جمله پیش می روند "شما یا با ما هستید یا علیه ما". ایده دولت بایدن این بود که به پوتین بگوییم: اگر از مرز اوکراین عبور کنی، خطوط لوله نورد استریم را منفجر خواهیم کرد.

در سپتامبر ۲۰۲۲، انفجارهای زیر آب در ۳ رشته از ۴ رشته خطوط لوله زیر آبی نورد استریم ۱ و ۲ که برای انتقال سالانه ۱۱۰ میلیارد متر مکعب گاز روسیه به اروپا ساخته شده بودند، رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد تحقیقات جداگانه ای را در مورد این حادثه آغاز کردند.

در ۸ فوریه، سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر گزارشی منتشر کرد و خبر داد که غواصان نیروی دریایی ایالات متحده مواد منفجره را برای از بین بردن خطوط لوله نورد استریم در جریان تمرین‌های ناتو در تابستان ۲۰۲۲ کار گذاشته بودند. طبق گفته نروژ ۳ ماه بعد این بمب‌ها فعال شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 0
    روسیه برای ادامه جنگ سالانه به 30 هزار پهباد ایرانی شاهد نیاز دارد ایران هم متخصص ساخت جنس بنجل به تعداد فراوان است چرا ناتو را در اوکراین زمین گیر نمی کنیم
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 0
    روسیه باید تکلیف شرق رود دنیپر را با اعلام بسیج 300 هزار نفری دیگری باید حل و فصل نماید قبل از پایان تابستان گروه 300 هزار نفری سال پیش از محور خارکف و گروه 300 هزار نفری جدید از محور چرنیهوف و شمال کیف
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 0
    شهرهای چرنیهوف و استان چرنیهوف باید تصرف و پیشروی تا قطع پلهای ارتباطی کیف با شرق اوکراین در امتداد رود دنیپر ادامه یابد خصوصا چرنیهوف یک استان بلاروسی محسوب می شود
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 0
    چین در هر صورت تحریم خواهد شد چه با تسلیح اوکراین چه با حمله به تایوان اما تحریم به خاطر اوکراین بهتر از تحریم بخاطر تایوان است چون جنگ با تایوان جنگ در خانه برای چینی ها محسوب می شود پس بهتر است چین روسیه را تسلیح نماید و جنگ نیابتی به سبک ایرانی ها انجام دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس