1

بررسی کنش‌های عناصر اصلی برانداز نشان می‌دهد آنها امیدی به احیای شرایط پاییز ۱۴۰۱ ندارند، در روزهای اخیر مدیر کانال تلویزیونی من‌وتو در یک توییت نوشته است که ضدانقلاب در اغتششات سیرک راه انداخت!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز یکشنبه ۲۰ فروردین در حالی چاپ و منتشر شد که زندگی پر خطر ۲۴ میلیون نفر در زمین‌های فرو نشسته، دلایل و ابعاد رشد شاخص بورس، بررسی لایحه منع خشونت علیه زنان پس از تغییر عنوان و محتوا و تدارک برای راه‌اندازی کریدور شمال-جنوب از مواردی است که در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

توافق ایران و عربستان سعودی علاوه بر اینکه گره اختلافات دیپلماتیک دو کشور را باز کرد، در جنگ یمن هم تأثیر خود را بر جای گذاشته است و آنگونه که رهبران انصارالله گفته‌اند، امارات عقب‌نشینی از جنوب یمن را آغاز کرده است. همچنین توافقاتی بین صنعا و ریاض انجام شده که در صورت اجرا، می‌تواند مقدمه‌ای برای پایان درگیری‌های خونین نه‌ساله باشد. این موضوع مورد توجه بسیاری از روزنامه‌ها قرار گرفته است.

روزنامه شرق می‌نویسد:

به همان اندازه که راهکار مذاکرات یمنی - یمنی تنها مسیر رسیدن به صلح دائمی، پایدار و گسترده در داخل یمن است، می‌تواند به یک دام و نقطه آغاز برای درگیری و جنگ داخلی یمن هم منجر شود، کمااینکه در سوریه هم راهکار مذاکرات سوری - سوری اکنون به یک بن‌بست و مناقشه سیاسی تبدیل شده است که از دید رفیعی در صورت ادامه می‌تواند سوریه را دوباره به سال ۲۰۱۱ بازگرداند. هرکدام از طرف‌های یمنی به اندازه سهم، جایگاه و نفوذ خود در فضای سیاسی و اجتماعی این کشور باید دست به نقش‌آفرینی در آینده یمن بزنند؛ ازاین‌رو رفیعی هرگونه برهم‌خوردن توازن در سهم نفوذ جریان‌های سیاسی یمن برای آینده و سیستم حکومتی را نقطه شروع جنگ داخلی تلقی می‌کند.

اصلاح‌طلبان مسئول اسیدپاشی‌ به بدحجاب‌ها در دهه شصت بودند؟ / اعتراف ضد انقلاب به راه‌انداختن سیرک پاییزی!

روزنامه جوان نیز درباره آغاز عقب‌نشینی امارات از یمن نوشته است:

عقب‌نشینی متجاوزان از خاک یمن و برقراری آتش‌بس دائمی پیروزی بزرگی برای انصارالله و یمنی‌ها است که با وجود کمترین امکانات توانستند در برابر دشمنان ایستادگی کنند. هرچند ارتش یمن و انصارالله در سال‌های اخیر توانستند با دستاوردهای موشکی و پهپادی موازنه میدانی را به نفع خود برگردانند و این مسئله نگرانی عربستان و امارات را در پی داشت و به همین خاطر دنبال راه فراری از این کشور بودند که توافقات ریاض با تهران، آن را محقق کرد. اگرچه امارات در این سال‌ها صهیونیست‌ها را در جزایر جنوبی یمن سکنی داده است، اما با توجه به اتحاد بین ایران و کشورهای عرب منطقه در برابر رژیم صهیونیستی، اخراج اشغالگران از خاک یمن هم در آینده نزدیک اجرا خواهد شد، چرا که رهبران صنعا گفته‌اند که صلح و پایان جنگ زمانی معنا خواهد داشت که همه مناطق اشغالی به مردم یمن بازگردانده شود و در برابر اشغالگران به ویژه صهیونیست‌ها مماشات نخواهند کرد.

اصلاح‌طلبان مسئول اسیدپاشی‌ به بدحجاب‌ها در دهه شصت بودند؟ / اعتراف ضد انقلاب به راه‌انداختن سیرک پاییزی!

روزنامه خراسان نیز درباره توافق ایران و عربستان و حذف آمریکا از معادلات نوشته است:

در پی توافق از سرگیری روابط میان ایران و عربستان که با وساطت چین به دست آمد، مناسبات میان ریاض و واشنگتن بیش از پیش به سمت واگرایی گزارش شده است، به طوری که به تازگی رسانه‌های آمریکایی از سفر مخفیانه ویلیام برنز رئیس دستگاه جاسوسی آمریکا (سیا) به عربستان با محوریت اعلام نارضایتی از سیاست‌های منطقه ای جدید این کشور به ویژه بازسازی روابط با ایران و سوریه خبر داده اند.

در ادامه این خبر آمده است:

زمان سفر برنر به عربستام مشخص نشده اما به گزارش وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه، برنر در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی گفته است که از نزدیک شدن ریاض به ایران و سوریه احساس «نارضایتی و سردرگمی» کرده و از این که هیچ اطلاعی در این باره به واشنگتن داده نشده گلایه‌مند شده است، اما به گزارش المانیتور، بیل برنز هفته گذشته در سفری اعلام نشده به عربستان سعودی رفته و ناخشنودی خود را از گشایش روابط عربستان با ایران و سوریه و با میانجیگری چین و روسیه اعلام کرده است. یک مقام آمریکایی به المانیتور گفته است، برنز در این سفر با همتایان سعودی خود و رهبران این کشور از جمله محمد بن سلمان درباره موضوعات مورد علاقه دو طرف گفت‌وگو کرده‌ است. در همین راستا، فاکس‌نیوز توافق میان ایران و عربستان را نه تنها باعث شکوفاییِ روابط پیچیده در غرب آسیا بلکه نشان‌دهنده تغییر جهت سیاست خارجی در دنیا متأثر از روابط پرتنش آمریکا و چین دانسته است.

اصلاح‌طلبان مسئول اسیدپاشی‌ به بدحجاب‌ها در دهه شصت بودند؟ / اعتراف ضد انقلاب به راه‌انداختن سیرک پاییزی!

روزنامه وطن‌امروز درباره تنش‌زدایی بدون آمریکا می‌نویسد:

مناسبات جهانی با سرعت بالایی در حال تغییر است. مجموعه حوادثی که در چهار گوشه جهان در حال رخ دادن است نشان از جابه‌جایی‌های جدی در تقسیم قدرت جهانی و به تبع آن بی‌اعتبار شدن گزاره‌هایی دارد که سال‌ها به عنوان حقایق تخلف‌ناپذیر مورد تاکید قرار می‌گرفتند. به گزارش «وطن امروز»، شاید مسیر آینده جهان را نتوان با قطعیت پیش‌بینی کرد اما می‌توان بر تغییر مناسبات پساجنگ سردی جهان تاکید داشت. در این میان جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یکی از اهرم‌های اصلی قدرت در غرب آسیا می‌تواند به عنوان بازیگری کلیدی در روند تحولات، جایگاه خود را بیش از پیش ترمیم کرده و ارتقا دهد. برخلاف روایتی که جریان غرب‌گرا در سال‌های اخیر بارها بر آن تاکید داشته است، تهران بدون توافق با واشنگتن هم توانسته مناسبات جدیدی را میان خود و همسایگانش تعریف کند. فارغ از اینکه مسیر توافق شکل گرفته در چین تا کجا می‌تواند منشأ اثر باشد، اصل این توافق نشان از بی‌اعتباری کلیشه‌های ذهنی غرب‌گرایان در توصیف جهان پیرامونی دارد.

اصلاح‌طلبان مسئول اسیدپاشی‌ به بدحجاب‌ها در دهه شصت بودند؟ / اعتراف ضد انقلاب به راه‌انداختن سیرک پاییزی!

پاسخ موسوی‌خوئینی‌ها به ادعای باهنر در مورد بخشش اسیدپاش‌ها

در ایام دهه فجر سال ۱۴۰۱ گفت‌وگوی در یک برنامه تلویزیونی با محمدرضا باهنر، نایب رئیس سابق مجلس منتشر شد. او در این برنامه مطالبی را در خصوص دستور آزادی افراد اسیدپاش به زنان بی‌حجاب توسط دادستان وقت کل کشور سیدمحمد موسوی‌خوئینی‌ها» مطرح کرده بود. حالا بعد یکسال، فرزنده موسوی خوئینی‌ها در پاسخی به این سحنان پاسخ داده است.

باهنر پیش از این گفته بود:

آن موقع، تعدادی از جوان‌های به اصطلاح حزب‌اللّهی درخیابان ولی‌عصر(عج)، به صورت چند خانم بی‌حجاب اسید پاشیده بودند و آقای ناطق نوری(وزیر کشور) این جوان‌ها را بازداشت کرده بود. آقای خوئینی‌ها - که حالا اصلاح‌طلب شده‌اند - به وزیر کشور گفته بود که چرا اینها را بازداشت کرده‌ای؟ من دادستان هستم و باید دستور آزادی‌شان را بدهی. اینها حزب اللّهی هستند و به وظیفه‌شان عمل کرده‌اند.

روزنامه آرمان ملی با انتشار بخشی از این پاسخنامه با تم انتخاباتی نوشته است:

آقای باهنر پس از سه دهه حضور در قوّه‌ی قانون‌گذاری، نباید از این نکته غفلت می‌کردند. به رغم جست و جو، اسیدپاشی به خانم‌های بی‌حجاب، اصلاً سابقه‌ای در دوران امام ندارد. هرچند تغییری در موضع نمی‌دهد، ولی اگر آقای «باهنر» نسبت به این موضوع اطّلاعی دارند؛ با ذکر تاریخ و مدرک معتبر اعلان کنند. بنا بر این، انتساب دخالت و دستورِ آزادی افرادی که به خانم‌ها - به خاطر بی‌حجابی یا هر علّت دیگری - اسید پاشیده بودند، به «موسوی خوئینی»، درست نیست.

اصلاح‌طلبان مسئول اسیدپاشی‌ به بدحجاب‌ها در دهه شصت بودند؟ / اعتراف ضد انقلاب به راه‌انداختن سیرک پاییزی!

البته درباره تندروی خارج از قانون جریان چپ که این روزها سودای اصلاح‌طلبی دارد تاریخ شفاهی به خوبی پاسخ‌گو است، از جمله مخالفت عجیب خاتمی با ویدئو و یا شلاق زدن برخی هنرمندان توسط عرب‌سرخی در دفتر وزارت ارشاد که اسناد آن در سال‌های اخیر منتشر شده است، اما ورود دیر هنگام موسوی خوئینی حکایت دیگری دارد، او پس از شکست اغتشتشات شبکه محلات دوباره سعی دارد آتش را دوباره روشن کند، پاسخ به یک موضوع شفاهی بعد از یک سال علامت‌های خاصی دارد که اهل فن آن را می‌فهمند!

سیرک اپوزیسیون به روایت اپوزیسیون

بررسی کنش‌های عناصر اصلی برانداز نشان می‌دهد آنها امیدی به احیای شرایط پاییز ۱۴۰۱ ندارند، در روزهای اخیر مدیر کانال تلویزیونی من‌و تو در یک توییت نوشته است که ضدانقلاب در اغتششات سیرک راه انداخت!

روزنامه فرهیختگان درباره جامعه‌شناسی عناصر آشوب نوشته است:

شاید برخی نسبت دادن عنوان سیرک به امضاکنندگان پیمان گسستگی را صرفا یک کنایه توهین‌آمیز برداشت کنند اما زمانی که سابقه رفتاری این چهره‌ها یک به یک مورد توجه قرار گیرد متوجه می‌شویم که چنین تعبیری خیلی هم دور از واقعیت نیست. گلشیفته فراهانی برای کسب میزان هرچه بیشتر شهرت حاضر شده است تصویر برهنه خود را به پرده سینما هدیه کند، نازنین بنیادی عضو پیشین فرقه بحث‌برانگیز ساینتولوژی است که مامور شد تا در دنیای واقعی نقش معشوقه تام کروز چهره تبلیغاتی و پرنفوذ این جریان سری را بازی کند، عبدالله مهتدی که در قامت یک تجزیه‌طلب دیکتاتور دستش به خون مردم ایران آلوده است اکنون تصمیم گرفته خود را به‌عنوان منادی آزادی همه مردم معرفی کند، مسیح علی‌نژاد که در زندگی شخصی‌اش دچار مشکل بوده و با ترک خانواده از کشور گریخته اکنون وعده زندگی خوب را به دیگران می‌دهد، علی کریمی که مهارت خوبی در فوتبال و دریبل‌زنی داشته به‌یکباره تصمیم گرفته تمام سابقه و محبوبیت خود را دریبل بزند تا جایی که تیم ملی را که خود نیز زمانی عضو آن بوده مورد هجمه قرار می‌دهد بلکه بتواند از شکست تیم و ناراحتی ملت به نفع کاسبی براندازی کلاه بدوزد.

اصلاح‌طلبان مسئول اسیدپاشی‌ به بدحجاب‌ها در دهه شصت بودند؟ / اعتراف ضد انقلاب به راه‌انداختن سیرک پاییزی!

در ادامه این گزارش آمده است:

یکی‌دیگر از مواردی که اپوزیسیون ترحم‌برانگیز ویرانی‌طلب را در وضعیت به‌هم‌ریخته فعلی قرار داده و لیدرها را به جان یکدیگر انداخته، آثار و تبعات «نه» ی بزرگی‌ست که مردم ایران به آنها گفتند. در این خصوص فقط هم مردم داخل کشور نبودند که دست رد به سینه این جریانات زدند، بلکه آمار تجمع‌های براندازان در پایتخت‌های خارجی نشان داد ایرانیان مهاجرت‌کرده مقیم خارج از کشور هم آن‌طور که اپوزیسیون انتظار داشت از فراخوان‌های آنان استقبال نکرده‌اند؛ فراخوان‌هایی که اوایل پاییز ۱۴۰۱ سه‌روزه اعلام می‌شد تا اگر در روز اول و دوم خبری از تجمع یا آشوبی نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 0
    بنظر میرسه لیست جنایات و بحران‌ها و خرابکاریها و ترورها باید از نو مروری شود و همه اش پروژه تخریب نظام از درون بوده 🪂 آیا هنوز هم مایلید با شراکت همین نوع مافیاهای (خودی) به حکومت و انتخابات بپردازید؟ پس باید به عقل نظام شک کرد. اما راه پاکسازی هم دشوارست. پس مذاکره کنید برای پایان همه شرارت‌ها! بهترست ایمان بیاورید به هوشمندی هستی و برتری نیکی.
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    4 0
    مسئول اسید پاشی به بدحجاب های دهه ی ۶۰ باند هاش رفسنج بودند. مردم هنوز فراموش نکردند اون خفقان و سخت گیری های بی جایی که هاش ایجاد کرده بود. بطوری که دستور داده بودند هیچ کارمندی حق ندارد ریش خودش را با تيغ بزند. دستور داده بودند هیچ کسی حق ندارد پیراهن آستین کوتاه و یا شلوار لی بپوشد. هیچ کسی حق ندارد موسیقی گوش دهد. هیچ کسی حق ندارد فیلمی را با دستگاه ویدئو ببیند. هیچ کسی حق ندارد کراوات بزند. خانم معلمی حق ندارد مانتو یا مقنعه ای رنگی بپوشد و باید حتما" مشکی یا سرمه ای بپوشد و هزاران حق نداشتن های دیگر و چنانچه کسی موارد بالا را رعایت نمی کرد وی را به کمیته می بردند و به دستور هاش شلاق می زدند و اگر کارمند بود از کار اخراج می کردند. اشغال طلبان به مدیریت هاش چه جنایتهایی که مرتکب نشدند.
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 2
    ای کشکدوغ نیوز سرخوش !!!
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      1 0
      عبدالخیار واسه تو که بدنمیشه یعنی خیار با دوغ میزنی و حرف مفت میپرونی
    • تهرانی IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      4 0
      مدعیان دروغین اصلاحات من بعد باید پاسخگوی خودکشی ها باشند بخاطر بزک خودکشی با نام جدید مرگ خودخواسته! اولیش امروز یه بچه ۱۲ ساله بود. ننگ بر این جماعت کج فهم و لجوج
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    متاسفانه حقوق کارگر ب اجاره منزل نمیرسد ولی کار هم نیس مجبورن با شرایط سخت کارکنن
  • محمدایوب IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    5 1
    روزنامه خانواده هاشمی که تیتر زده رویای محال خانه دارشدن شرف وجدان حیا خجالت در قاموس اصلاح طلبان وطن فروش سرمایه های اسراییل جایی ندارد لعنت خدا بر سر سلسله اشرافگرایان فرقه آمریکایی هاشمیه بهرمانیها چرا سراغ آن پدر سوخته که چند سال وزیر مسکن بود افتخارش نساختن یک مسکن بود چرا سراغ آن دولتی که به حمایت آن لعنت الله بر مردم تحمیل شد نمی روید که مسکن سازی وحتی ادامه ساخت مسکن مهر را تعطیل کرد
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 2
    دستتون با اصلاح طلبان تو یه کاسس
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    2 0
    خدایا این کشور را از شر جنود شیطان راحت بگردان
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    5 2
    به خاطر خودکشی یک‌نفر،به محل زندگی ۹۰ میلیون نفر،به نقشه‌ی هزاران ساله،به خاکی که روش خون ریختن تا حفظش کنن،به وطن حافظ و سعدی و فردوسی،به زمین تخت جمشید،به خراسان که توش به دنیا اومدی،به خلیج فارس،به خانه‌ی ما،ایران، می‌گی خراب‌آباد؟ درک شما از ایران،مثل خودت حقیره،آقای کیانیان.
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      3 6
      جایی که توش آزادی وجود ندارد ،بدون شک یک ویرانه است .مهد آبادی در جایی است که در آن آزادی وجود دارد .
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      5 1
      23:23 اگه منظور از ازادی بی قانونیه همه جا ما قانون داریم که همه باید رعایت کنند تو امریکا شم همین داستانه
    • باقر IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      منظور از ازادی اینه کارگری که مطالباتش را میخواد شلاقش نزنن
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    1 0
    اینکه میگن دشمن مایؤس شده برای اینه که نظام شل کنه اینا بازم شلوغش میکنن
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 2
    همه از یه قماش هستند ، دعوا هام زرگریه وگرنه دقت کنین هیچکدوم فسادهای هم نمیگن و همشون در هر دو گروه همیشه یه راز در سینه دارند
  • IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    2 0
    بله آرزوی خانه دار شدن محال است. چون در 8 سال دولت روحانی،، آقای آخوندی وزیر نامحترم مسکن و شهرسازی به عدم ساخت مسکن افتخار می کرد که یک آجر روی آجر نگذاشته.
  • علی افصحی IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    1 0
    روزی نامه شرق غرب، از موضوع یمن تحلیل نداده بلکه ناخواسته ، فتنهٔ آینده استکبار در باره یمن و جبهه مقاومت را لو داده است. این که همگرایی «یمنی یمنی» به جنگ داخلی می انجامد در پسا اشغال و آزادی یمن، از هر نظر بوی فتنه می دهد. رحمانیان صاحب شرق غرب، چه انتظاری دارد؟ چه نیروی دیگری در یمن یا سوریه باید دخالت کند تا استقلال و تمامیت ارضی آن تأمین شود؟ آیا مراد این غربگدا تکرار بازی «نشست های دوستان سوریه » است که جمعی از انواع تروریست های وابسته به استکبار بوده بدون حضور حتی نماینده دولت مستقر! آیا در یمن هم همانند ایران اسلامی اصلاح طلبان فاسدی هستند که نقشه های استکبار را بر اساس زیست بوم ایران سازگار و سپس پیاده کنند؟ آیا همانند رئوس فتنه برای رسیدن به قدرت التماس به شیطان بزرگ می کنند که ایران اسلامی را تحریم فلج کننده تری بکند. چنان که فائزه هاشمی علاقه مند بود ترامپ رای بیاورد تا علیه ایران اقدامات جنون آمیز بکند؟ آیا این غربگدای ناشی ، از شرایط عقب نشینی امارات و تلاش عربستان برای فیصله دادن به اشغال بی فرجام ناراحت است؟ و مهم تر از پیروزی بزرگ سیاسی -منطقه ای دولت انقلابی جناب رئیسی به مانند اربابانش شوکه شده است؟ به نظر می رسد از انتها اگر پاسخ مثبت بدهیم بقیهٔ ابهامات روشن می گردد. همان طور که استکبار نمی خواهد ،دنباله های مفلوک و نوکر آن هم به مانند صاحب شرق غرب نمی خواهند ایران اسلامی بازیگر اصلی منطقه غرب آسیا شود اما باید گفت چه بخواهند و چه نخواهند این ایران اسلامی است که حرف اول و آخر را در منطقه زده و خواهد زد چرا که بر ایران اسلامی امام خامنه‌ای عزیزی ولایت دارد که امیرالمومنین علی علیه السلام در نهج‌البلاغه خطبه صد و شصت چهار در توصیف ولی الله می فرماید « و اعلم أن افضل عبادالله عند الله امام عدل هدی( ه‍ ضمه دار) و هدی بهترین بنده خدا از نظر الله متعال ولی فقیه عادلی است که خود هدایت یافته و خلق را نیز به سمت خیر، آزادی و استقلال هدایت می کند» سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    0 0
    سياستمداران خصوصا اصلاح طلب ها از مردم نمره مردودي گرفته اند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس