عملیات ۱۴۰۱؛ واکاوی دلایل اغتشاشات اخیر در ایران اسلامی

دویست‌وسی‌وهشتمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه منتشر شد.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین شماره نشریه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی «فکه» منتشر شد.

ماهنامه «فکه» در دویست‌وسی‌وهشتمین شماره خود به سراغ واکاوی برخی دلایل بروز اغتشاشات اخیر در ایران اسلامی رفته است. ماهنامه «فکه» قصد دارد که گامی در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دفاع مقدس و نهضت جهانی اسلام بردارد.

عملیات ۱۴۰۱؛ واکاوی دلایل اغتشاشات اخیر در ایران

زهره علی‌عسگری در یادداشتی با عنوان «مردها را دریابیم» در ذیل شرح حدیث «الولد سر ابیه...» به نقش تربیتی مردان در اغتشاشات اخیر پرداخته است. «توجه به سیستم آموزش و پرورش کشور، مهمترین آموزه آرامی‌های اخیر» است که فتح‌الله نادعلی در یادداشتی بی‌تعارف آن را بیان کرده است. فاطمه افضلی در یادداشتی متذکر شده که «آزادی زن بهانه است» و با نیم‌نگاهی به فتنه ۱۴۰۱ و بهانه‌هایش، ابعاد دیگر این فتنه را برسی کرده است.

در ادامه اغتشاشات ۱۴۰۱ در کلام رهبری تحت عنوان «ملت قوی» گردآوری و بازنشر شده است.

در بخش دیگر، برخی دلایل بروز اغتشاشات اخیر در ایران اسلامی واکاوی شده است.

«آن‌ها ما را قوی نمی‌خواهند» عنوان مطلبی است که به بررسی چرایی و ابعاد دو حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع) و شهر ایذه می‌پردازد.

محمدحسین هادوی در یادداشت «تله» تحلیلی بر اغتشاشات پاییز۱۴۰۱ را ارائه کرده است.

«زوزه شغال در بیشه شیران» گاه‌شمار حوادث۱۴۰۱ است که از ۲۴ شهریور تا ۴ آبان ماه ۱۴۰۱ را پوشش داده است.

در بخش مدافعان امنیت،‌ مجموعه مطالبی گردآوری شده است که اشاره به شهدای امنیت ۱۴۰۱ دارد. روایتی از زندگی‌نامه شهید آرمان علی‌وردی را در بخش «سرباز امام زمان(عج)» بیان شده است. در بخش دیگر با عنوان «اقتدا به سیدالشهدا» نحوه شهادت سیدروح‌الله عجمیان، شهید امنیت به تصویر کشیده شده است. «نامش حسین، رسمش حسینی» عنوان مطلبی است که مروری بر زندگی شهید مدافع امنیت حسین اوجاقی دارد. «چشمک به دشمن» روایتی است درباره شهید مدافع امنیت مشهد؛ رسول دوست محمدی. درباره شهید نخبه، دکتر سیدفریدالدین معصومی، شهید حادثه تروریستی شاهچراغ مطلب «فصلِ تردید گذشت» تولید شده است. «کوچه بن‌بست» روایتی از شهادت بسیجی گردان «فاتحین» گیلان، حمید پورنوروز است. درباره شهید حسین نفی‌پور که جزو اولین شهدای آشوب‌های خیابانی است، «در محضر ارباب» تهیه شده است. نگاهی کوتاه به زندگی شهید مدافع امنیت مهدی زاهدلویی که «تنها آرزویش شهادت بود». بررسی ابعاد زندگی شهید مدافع امنیت سلمان امیراحمدی در مطلب «میراث خانوادگی» و «جان‌فدا» روایتی از زندگی‌نامه شهید محمد زارع مویدی را در این شماره گردآوری و تدوین شده‌اند.

با شعری از مهدی جهاندار با عنوان «فتنه شاید...» پرونده این آخرین شماره از ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی «فکه» به پایان می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    واكاشيزوماي اعتراضات اخير دليلش چي بود كشكدوغ نيوز راستگو؟
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 2
    تا وقتی اعتراضات مردمی را اغتشاش می نامید هیچ چیز درست نمی شود ومردم احساس می کنند حکومت نمی خواهد آنها را بپذیرد ودر نتیجه روزبروز مردم از حکومت دورتر می شوند این مسئله از زمان احمدی نژاد شروع شده وبشدت ادامه پیدا کرده بجر 3 سال اول روحانی
  • یدالله IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    چقدر بد است که انسان همیشه ذهنش بلوکه شده روی موضوع خاص باشد که در این صورت دیگر هیچ حقیقت متقن را هم نخواهد دید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس