کد خبر 147858
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۱

کمتر کسی پیدا می شود که میانه ای با تنقلات نداشته باشد. تبلیغات فراوان، در دسترس بودن، راحتی استفاده و خوش طعم بودن همه و همه عواملی است که ما را به خوردن تنقلاتی که بسیاری از آن ها سودی هم برای بدن ندارند تشویق می کنند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، این روزها آنقدر افراد به خوردن تنقلات عادت کرده اند که شاید حذف کردن آن ها از هر رژیم غذایی سخت تر باشد،‌ اما باید بدانید که این انتخاب‌ها گزینه‌های سالمی نیستند. این تنقلات بی‌ارزش و پركالری باعث چاق شدن و بالا رفتن كلسترول و فشار خون شما می‌شوند پس با چند راهکار ساده می توانید این اعتیاد خطرناک را کنار بگذارید.

برای تصمیم‌تان دلیل داشته باشید

اولین گام برای به حال اول برگرداندن اعتیاد شما به تنقلات و فست‌فودها، پذیرفتن تاثیرات و خطرات آن بر روی سلامت بدن و جست‌وجوی یك دلیل شخصی برای كمك به دوری گزیدن از آن است. دلیل شما برای ترك این خوراكی‌ها چیست؟ آیا شما دچار تغییرات ناگهانی در میزان فشار خون، سطح بالای چربی و بزرگی اندازه دور شكم هستید؟ به محض اینكه از دلیل خود مطمئن شوید، قادر به یافتن انگیزه برای دوری از آنها خواهید بود.



برای آینده نزدیك و دور برنامه‌ریزی كنید

ترك كردن عادت خوردن همبرگر و سیب‌زمینی سرخ كرده، در حقیقت تغییر قابل توجهی در شیوه زندگی شما را شامل می‌شود. شما باید انتخاب‌های خود را در این‌باره ارزیابی كنید. هرگاه این كار را انجام دادید، برای كمك به قرار‌گیری در مسیر درست جهت برنامه‌ریزی غذایی مناسب آنها را نشانه‌گذاری كنید. خوراكی‌های سالمی كه دوست دارید بخورید را برشمرید. از غذاهایی كه در خانه تهیه می‌كنید بخورید. با این كار نه تنها پول‌تان را پس‌انداز می‌كنید، بلكه این شانس را خواهید داشت تا مهارت‌های آشپزی خود را نیز امتحان كنید.

چه كسی می‌داند شاید سرآشپز معروف بعدی شما باشید! برای خود جدول رژیم غذایی تهیه كنید و از روی برنامه‌ریزی بخورید و حداكثر سعی خود را برای پیشروی با آن بكنید. ممكن است تلاش برای پیروی از رژیم غذایی‌تان خسته‌كننده باشد،اما درطولانی ‌مدت بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

حتما ورزش كنید

تمایل به ورزش كردن، فرد را به اندازه كافی برای رعایت رژیم غذایی خود آگاه می‌كند. وقتی قرار باشد بین یك هیكل خوش‌فرم و یك بشقاب سیب‌زمینی سرخ‌كرده تصمیم بگیرید، یك فرد منطقی همیشه گزینه اول را انتخاب خواهد كرد. ورزشی را برگزینید كه آن را دوست دارید و برای انجام آن پشتكار فراوان دارید. اگر پیاده‌روی را دوست دارید، باید پیاده‌روی صبح و عصر را عادت خود قرار دهید. اگر از حركات موزون خوش‌تان می‌آید، پس در یك كلاس حركات موزون نام‌نویسی كنید و حركاتی كه برای سلامتی شما مناسب است را انجام دهید. اگر یك فرد سنت‌گرا هستید، پس ثبت‌نام در یك باشگاه ورزشی ایده خوبی است.



از غذای خوشمزه لذت ببرید


غذای سالم اغلب به یك كابوس بدمزه تعبیر می‌شود. اگر شما هم چنین احساس مشابهی دارید، باید نگرش خود را اصلاح كنید. غذاهای سالم، در صورتی كه به صورت درست و اصولی پخته شوند، می‌توانند مانند فست‌فودها و تنقلات بی‌ارزش خوشمزه باشند. شما می‌توانید دستور غذایی و ادویه شرقی مورد علاقه خود را برای انرژی دادن به غذای خانگی خود اضافه كنید. حتی شاید خیلی سریع‌تر از آنچه فكر می‌كنید گرفتار این نوع خوراكی‌ها شوید.

اعتدال را رعایت کنید

 هر چقدر هم انگیزه كافی برای كنترل خود به دست آورید اما یك یا دو بار در ماه می‌توانید كمی سیب‌زمینی سرخ‌كرده میل كنید. این ایده هرگز فست‌فودها و تنقلات بی‌ارزش را به‌طور كامل از رژیم غذایی شما حذف نخواهد كرد، اما شما می‌توانید تعداد دفعات خوردن این نوع خوراكی‌ها را به میزان قابل كنترلی كاهش دهید. هنوز هم می‌توانید از تنقلات استفاده كنید، اما در حد متعادل.

با این وجود، باید مراقب باشید در این روند تمركز خود را از دست ندهید. این ایده برای منع امیال شما بود نه برای تسلیم شدن در برابر آنها. با یك راهنمای مناسب هرگونه اعتیاد و عادت می‌تواند به طور موفقیت‌آمیزی با این مساله در رابطه باشد. با پیروی از مراحل ذكر شده بالا، می‌توانید تا حد زیادی عادت مصرف تنقلات را در خود از بین ببرید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس