بایدن وضعیت فوق العاده امنیت ملی در ارتباط با روسیه را تمدید کرد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ضعیت فوق العاده امنیت ملی در ارتباط با روسیه را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش مشرق، کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد جو بایدن رییس جمهور آمریکا در نامه ای به کنگره این کشور، وضعیت فوق العاده امنیت ملی در ارتباط با روسیه را به مدت یک سال دیگر تمدید می کند.

در نامه بایدن به کنگره آمده است: من اعلام می کنم که وضعیت فوق العاده ملی در رابطه با فعالیت های خارجی مضر دولت فدراسیون روسیه پس از ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.

بایدن ادعا کرد: فعالیت های خارجی مضر دولت فدراسیون روسیه به ویژه، تلاش برای تضعیف برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه دموکراتیک و تضعیف نهادهای دموکراتیک در آمریکا و متحدان و شرکای آن، نقش داشتن و تسهیل فعالیت‌های مخرب سایبری علیه آمریکا و متحدان و شرکای آن؛ ترویج و استفاده از فساد فراملی برای تأثیرگذاری بر دولت های خارجی؛ پیگیری فعالیت های فراسرزمینی با هدف قرار دادن مخالفان یا روزنامه نگاران؛ تضعیف امنیت در کشورها و مناطق مهم برای امنیت ملی آمریکا و نقض اصول تثبیت شده حقوق بین الملل، از جمله احترام به تمامیت ارضی کشورها، همچنان تهدیدی غیرعادی و فوق العاده برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا است.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: بنابراین، من تشخیص داده ام که باید وضعیت فوق العاده ملی اعلام شده در فرمان اجرایی ۱۴۰۲۴ در رابطه با فعالیت های مضر خارجی دولت فدراسیون روسیه ادامه یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    دمت گرم همینطوری ادامه بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس