وعده اژه ای برای انتقال زندان قزلحصار

رئیس قوه قضاییه گفت: اساس مسائل فرهنگی را باید با مسائل فرهنگی حل کرد؛ اما چنانچه بخواهیم مسائل فرهنگی را صرفا با بگیر و ببند حل کنیم، هزینه‌ها بالا می‌رود و شاهد اثربخشی مطلوب نخواهیم بود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان البرز با اشاره به مسائل و مشکلات ناظر بر زندان‌ها در این استان تاکید کرد: زندان رجایی‌شهر که در داخل شهر کرج است باید هر چه زودتر به خارج شهر منتقل شود و محل فعلی آن، از وضعیت زندان بودن خارج گردد و اقدامات متعاقب بعدی در قبال آن صورت گیرد.

رئیس دستگاه قضا همچنین در راستای انتقال و تغییر وضعیت زندان رجایی شهر، دستورات مشخصی را خطاب به رئیس سازمان زندان‌ها و رئیس کل دادگستری استان البرز صادر کرد.

رئیس عدلیه در ادامه به موضوع امکان انتقال و تغییر وضعیت زندان قزلحصار نیز که آن هم در داخل محدوده شهری کرج است، اشاره کرد و از مسئولان ذیربط در داخل استان البرز خواست تا در این خصوص، طرح‌ها و پیشنهادات خود را ارائه کنند.

قاضی‌القضات در ادامه با اشاره به موضوع اسناد عادی و مشکلاتی که از حیث اعتباربخشی به این اسناد در حوزه اراضی ایجاد می‌گردد، گفت: استاندار البرز با همکاری مقامات قضایی کارگروهی را برای ساماندهی اسناد عادی در استان تشکیل دهد.

ابزار و تجهیزات تولید به هیچ وجه نباید توقیف شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به موضوع اموال توقیفی در استان البرز، به رئیس کل دادگستری این استان دستور داد: تا آنجا که ضرورت ندارد، یک ملک یا وسیله نقلیه یا هر وسیله دیگر، بی‌جهت توقیف نشود و ابزار تولید نیز به هیچ وجه توقیف نگردد و حتی اگر دادخواستی در این زمینه وجود داشت، ابزاری غیر از ابزار تولیدی، توقیف گردد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به موضوع ساماندهی اموال توقیفی، بیان داشت: به رییس کل دادگستری استان البرز دستور می‌دهم نسبت به تعیین تکلیف سریع آن دسته از اموال توقیفی این استان که به سبب عدم صدور حکم قضایی همچنان در پارکینگ‌ها و انبارها مانده است، اقدامات لازم و مقتضی را ترتیب دهد.

رئیس دستگاه قضا همچنین به رئیس کل دادگستری البرز دستور داد در قبال آن دسته از اموالی که در گمرکات و انبارهای تملیکی و توقیفی این استان مانده‌اند و قابل فروش و ترخیص نیستند، نامه‌ای را تنظیم کند تا موضوع برای تعیین تکلیف در جلسه سران سه قوه مطرح گردد.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، «عبداللهی» استاندار البرز طی سخنانی با بیان اینکه در ایام دهه مبارک فجر سال گذشته ۴۰۴ پروژه در این استان به بهره‌برداری رسید، گفت: طی ۱۵ ماه گذشته در استان البرز ۶۰ مدرسه افتتاح شده و هم اکنون ۴۰ مدرسه نیز در حال تکمیل است.

استاندار البرز افزود: ضرورت دارد که مدیران عرصه ملی کشور، رویکرد ویژه‌ای برای حل مسائل و مشکلات استان البرز اتخاذ کنند.

آیت الله حسینی همدانی نماینده، ولی فقیه در استان البرز نیز طی سخنانی با بیان اینکه یک سوم مردم استان البرز از معضل حاشیه‌نشینی رنج می‌برند، گفت: ضرورت دارد که مسئولان برای حل این مسئله تدبیر ویژه‌ای داشته باشند.

وی همچنین خواستار تخصیص بودجه مکفی برای تجهیز و ساخت مراکز قضایی استان البرز در جهت بهبود خدمت‌رسانی به مردم و مراجعان شد.

نماینده، ولی فقیه در استان البرز همچنین خواستار کمک بیشتر دستگاه قضا برای رفع موانع تولید در این استان شد و گفت: مسئولان باید شرایطی را فراهم کنند که سرمایه‌گذاران رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری در استان البرز داشته باشند.

«حدادی» یکی از نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی نیز مطالبی را در حوزه‌های تغییر کاربری اراضی، ساخت و سازهای غیرمجاز و جابجایی زندان‌های سطح استان البرز مطرح کرد.

«عسگری» یکی دیگر از نمایندگان استان البرز نیز در این جلسه به استیجاری بودن ساختمان اداره کل زندان‌های استان البرز اشاره کرد و خواستار تخصیص بودجه مناسب در راستای رفع این موضوع شد.

«عباسی» از دیگر نمایندگان استان البرز نیز در این مراسم بر برخورد جدی با اخلالگران حوزه ارز تاکید کرد.

«جعفری» رئیس اداره اقتصاد و دارایی استان البرز نیز در این نشست اظهار کرد: از اقدامات قوه قضاییه در راستای کمک و حمایت از فعالان اقتصادی و ساماندهی انبارهای گمرکات و اموال تملیکی قدردانی به عمل می‌آوریم.

«بازدار» رئیس جهاد کشاورزی استان البرز نیز در این نشست گفت: در این استان به دلیل کثرت جمعیت، با محدودیت شدید منابع آبی مواجه هستیم و خواستار توجه جدی مسئولان برای رفع این مشکل هستیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    1 0
    شما دوستان قوه قضائیه در این چند سال قانون حجاب را اجرا نکردید که الان بیشتر بی حجاب شدن، فرهنگی هم وقتی زن را مانند مردان می خواهید کنید و فرهنگ جهانی امروزی هم بر بی بی دینی و بی حجابی....
    • IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      1 0
      رئیس قوه قضاییه اصلا توجیه نیست که قوه قضایی چیست. همین
  • ایرانی IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    1 0
    بدحجابی با فعالیت فرهنگی حل میشود ولی بقول دادستان شما با جرم مشهود کشف حجاب چه می‌کنید؟
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    1 0
    با موضع مشکل حل نمیشه. عمل کنید عمل. مملکت به کثافط کشیدن شما نشستین موضع میگیرین
  • خاک IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    1 0
    هیچ کاری در بحث حجاب نکردی
  • علی افصحی IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    6 0
    ظاهراً عنوان مطلب فقط بازار گرمی بوده چون قاضی القضاة و دیگران در بارهٔ هرچیزی جز حجاب صحبت کردهاند!این که گفته شده با مسائل فرهنگی باید فرهنگی برخورد کرد تا هزینه بالا نرود، کشف حجاب که فرهمگی نیست! یک عمل غیر قانونی و غیر شرعی است.
  • یاسر IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    1 0
    ممنون که موضع گرفتی انشاءالله مسئولان در پی موضع گیری شما دستور اقدام خواهند داد.به متولیان از جمله روسای قوای سه گانه بعنوان بازوان اجرایی احتمالا ابلاغ خواهد شد که سازوکارها را اعلام نمایند.دمت گرم که 6 ماه است در حال موضع گیری هستید.
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    فعلا که همه جا داره پلمپ میشه شما هم خقوق نگیر ببینیم چطور زندگی رو سر میکنی
  • مهرزاد IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    1 0
    با حذف هر چه سریعتر پسوند اسلامی، برخی راضی مشوند. اهل فسق خوش باشند، نفوذیها هم از پسوند به اسم اسلام راحت شوند، ما هم دلمان نسوزد در کشوری که حکومتش اسلامی است، حکم خدا را زیر پا می‌گذراند. اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    5 0
    اینکاره نیستی قانون میگه زندان برای بی حجابی. وقتی قانون نادیده میگیرید از ما هم انتظار ب خورد با این افراد نداشته باشید.
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    5 0
    گفتم مرد عمل میخواد .بی حجابی بزرگترین هزینه برای کشور هست و دین اسلام.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    5 0
    حرف وحرف وحرف× در عمل =مانور بی حیاهای گستاخ در همه جا!
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    5 1
    یک نفر این کار فرهنگی رو واسه من توضیح بده ببینم منظور دقیقا چیه؟ چطوری باید برای هنجارشکنان کف خیابان کار فرهنگی کرد بگید شاید اینا درست میگن اما من متوجه نمیشم چی میگن!
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      1 1
      ببین عزیز فرهنگ سازی بدون قانون برخورد یعنی پیروزی دشمن ما در قرآن هر جا تشویق کرده به خوبی و عمل به دین در کنارش در مورد عمل نکردن و افرادی که به دشمنی با قانون خدا برخواسته عذاب سخت در نظر گرفته این که کار فرهنگی بشه بله ولی پلیس و دادگاه وظیفه برخورد محکم داره که حکمش زندان هست
  • از شهرستان سراب IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    1 0
    فرافکنی قوه قضائیه در مورد حجاب و دوگانه گویی و مشخص نکردند هدف واقعی قابل قبول نیست قوه قضائیه وظیفه اجرای قانون رو داره و قانون جمهوری اسلامی به صراحت هر چیزی رو عنوان کرده گویا باید ارگانی خارج ازین قوه نظارت بکنه بر اعمال و رفتار این قوه همه از عملکرد قوه قضائیه ناراضی هستند منظور از همه خلافکاران نیست بلکه مالباختگان و قانون و نظام و محجبه ها هستند نه برخوردی با دزد میشه نه با سگبازان و نه اشوبگران هر شکایتی هم با اخد مبالغ هنگفت سریعا با حکم عدم استماع مواجه میشه بهتر نیست قبل از گرفتن هزینه کمر شکن از مردم بررسی بکنید که شکایتش استماع میشه یا نه؟ اونم وضع اشوبگران که فقط دو سه نفرو بزور اعدام کردید دزدها هم در دام میفتند تبرئه میکنید
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    زن من بد نیست ولی از بس این خانمهای بی حجاب دیده اونم همش میگه منم میخوام بدون حجاب بیرون برم وقتی شما قانون اجرا نمی‌کنید نتیجش میشه این که حتی بعضی ها مثل خانم من که دنبال این بی حجابی نبوده میگه وقتی جرم دیگه نیست منم میخوام مثل این خانم ها باشم میدونم اعتقادی به بی حجابی نداره فقط میخواد مثل این خانم ها باشه چون بیرون که میره میگه دوستام همش میگن چرا تو هم بی حجاب بیرون نمیای اونم از روی این چیزها حساسه که کسی فکر کنه چیزی کمتر از دیگران داره. حالا گیر داده یا بی حجاب باید بیرون بره یا طلاق میخواد اونم با ۴ تا بچه. حالام میخواد مهریه اجرا بزاره. اگر حجاب بی راحتی کنار گذاشتید مهریه هم بردارید تا با این مهریه ما مردها تهدید نکنن . اگرم خوبه پس حجابم طبق همین دین اسلام هست که مهریه حق زن دونسته . زنم باید از مردش تمکین کنه اینم اسلام گفته. نمیشه این اجرا ن‌نید اون اجرا کنید.
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    3 0
    حجاب رو هم بگذارید به حساب تورم و گرانی و فقر و تیبای چهارصد میلیونی که چشماتون کور شده و نمی بینید.
    • مهتاب IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      1 0
      فقط برای شکم و چند روز دنیا حرص نزن فرقت با حلزون چیه پس؟
  • کاظم IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    حجاب سازی تاکتیک نظام برای جلوگیری از آندلسیزه شدن ایرانه که مبادا منجر به سقوط نظام بشه. دغدغه شهدا و جانبازان و مردم متدین حجاب نیست. ازدواج جوانان، مسکن و شغل اونهاست. مسیر تحمیل حجاب همون مسیر کشف حجاب رضاخانه.
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      از اسم شهدا سو استفاده نکن میخوای نظر بدی از خودت بگو نه از شهدا اولا کشف حجاب ضدیت با دین بود و حجاب خودخود خود دینه دوما حتی ی وصیت نامه از شهدا نخوندی که داری حرف میزنی از شهدا فقط اسمشونو یادگرفتی جالبه بدونی هیچکدوم از شهدای ما مادگرا نبودن و مادیات کمرتین ارزش رو داشته اگر تمام اینها هم حل به امثال شما بازهم دلیل برای قر قر کردن پیدا میکنن
  • حامد پلاس IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    2 0
    نه ملت رو زحمت بدید نه آبروی خودتون رو بیشتر از این ببرید، جامعه دیگه به قبل از مهسا برنمیگرده که بر نمیگرده
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      منبع: عنترنشنال و من و تو راحت باش عزیزم هرچی میگی درسته راحت بخواب مبادا اذیت بشی
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    هر چی متن رو گشتم ببینم در مورد حجاب چی گفته چیزی پیدا نکردم!!!
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    تا زمانی که در مقابل بی حجابی وظیفه تون رو اجرا نکنید مردم متدین هم به این نظام رای نخواهند داد. منتظر رای ما نباشید.تمام شد
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    حرام شرعی وسیاسی هست پس باید با هر هزینه ی با آن مقابله کرد نه فقط فرهنگی هزینه در جرم و عمل حرام مهم نیست از امام علی یاد بگیرید که در هر شرایطی حکم خدا اجرا می‌کرد.
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    بی حجابی حرام شرعی و سیاسی هست آقا. پس باید حکم الهی اجرا بشه خودمون و خودتون فریب ندید هزینه داره یا نداره باید قانون اجرا بشه. مثل مبارزه با رژیم اسرائیل هر هزینه ی هم که داشته باشه.
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    کلا با این ترس از مقابله با بی حجابی ما نا امید کردید از انقلاب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس