کد خبر 147817
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۱

تازه‌ترین سنجش کارشناسی کیفیت نان تولیدی در کشور نمره 77.5 از 100 درصد را نشان می‌دهد که از افزایش3.5 درصدی کیفیت در مقایسه با خرداد ماه حکایت دارد .

به گزارش مشرق، عباس قبادی در گفت‌وگو با ايسنا با اعلام خبر بالا گفت: طبق بررسيها، اقدامات انجام شده در زمینه ی تولید نان با کیفیت ازجمله آموزش نانوایان، بهسازی و نوسازی واحدهای نانوایی و نظارت بر آنها از متغیرهای تأثیرگذار بر افزایش کیفیت نان توليدي در تیرماه است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص نحوه سنجش کارشناسی کیفیت نان گفت: به منظور سنجش کیفیت نان، كارشناسان كنترل كيفي آزمایشگاههای غله و خدمات بازرگانی مناطق 14 گانه کشور در هر ماه، سه درصد واحدهای نانوایی در هر استان را با درنظر گرفتن پراکنش جغرافیایی این واحدها و نوع نان تولیدی، نمونه برداری مي كنند كه مطابق با معیارهای کیفی از نمونه ها، نمره كيفي هر استان و از ميانگين كل استانها، نمره كشوري تعيين مي‌شود.

قبادی افزود: ارزیابی مسئولین کنترل کیفی شرکتهای مناطق براساس شاخص های مندرج در استاندارد 2628 نان سنتی نشان می دهد كه نان سنگک و تافتون با نمره کیفیت 78 از 100 بالاترین نمره را به خود اختصاص داده و نانهای بربری و لواش به لحاظ کیفیت در رتبه های بعدی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس