کد خبر 1478047
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۸
دزدی بانک

دزد مسلح بانک در خیابان توانیر تهران حتی توانست از مرز هم خارج شود و هنوز شوق فرار داشت که بازداشت و به ایران تحویل داده شد.

به گزارش مشرق، این سرقت مسلحانه روز چهارشنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ رخ داد و تیم تخصصی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در تحقیقات میدانی پی بردند که سارق ابتدا خریدار سکه‌های یکی از کارمندان بانک بوده که کارمند بانک با توجه به پوشش مرد جوان از فروش سکه‌ها صرف‌نظر کرده و در این مرحله سارق با در دست گرفتن کلت کمری وارد قسمت کارمندان بانک شده و با سرقت ۵ میلیون تومان گریخته است.

تیم پلیسی با ردیابی‌های پلیسی و بررسی دوربین‌های مداربسته مخفیگاه سارق را در محله خاک سفید شناسایی کردند اما مشخص شد سارق پس از ماجرای سرقت مسلحانه به خانه نرفته و برای خروج از کشور به سمت پیرانشهر رفته است که در ادامه کارآگاهان با هماهنگی قضایی متهم را تا مرز تعقیب کردند اما چون از گیت رد شده بود، او را در نقطه صفر دستگیر کردند.

بازسازی صحنه سرقت مسلحانه از بانک

ساعت ۹:۳۰ صبح روز گذشته ماشین پلیس مقابل بانکی در توانیر توقف کرد و سارق لاغراندام با موهای تراشیده شده و در حالی که دستبند و پابند داشت از خودروی پلیس پیاده شد و با خونسردی وارد بانک شده و به بازسازی صحنه سرقت پرداخت که همه لحظات توسط دوربین عکاسی روزنامه ایران ثبت شد.

گفت وگو با دزد مسلح بانک

جوانی تحصیلکرده است و می‌گوید به پول نیاز داشتم به همین خاطر مجبور شدم دست به سرقت بزنم اما قصد من سرقت از بانک نبود.

تحصیلات؟

فوق لیسانس حقوق دارم.

چرا سرقت مسلحانه؟

از یک نفر پول می‌خواستم و بدهکار هم بودم که مرد بدهکار به جای پول به من سلاح داد و پیشنهاد داد سوژه‌ام را از سایت‌های فروش شناسایی و در محل قرار با تهدید مسلحانه سکه یا وسایل با ارزش را به سرقت ببرم و با این شگرد می‌توانم بدهکاری‌ام را پرداخت کنم.

این پیشنهاد عقلانی است؟

نه اما نیاز به پول داشتم.

می‌دانی مجازات سرقت مسلحانه چیست؟

بله، ۳ تا ۱۰ سال زندان و پرداخت پول‌های بانک.

پس چرا این کار را کردی؟

به پول نیاز داشتم، البته من قصد سرقت از بانک را نداشتم و می‌خواستم سکه‌های کارمند بانک را بگیرم اما او پیش‌دستی کرد و از فروش سکه‌ها صرف‌نظر کرد به همین خاطر برای برداشتن سکه‌ها پشت باجه آمدم و زمانی که دیدم به علاوه طلاها داخل کشوی کارمند بانک مبلغ ۳ میلیون و ۱۷۴ هزار تومان نیز وجود دارد آن مبلغ را از باجه برداشتم و خارج شدم.

پول نداشتی چطور می‌خواستی به خارج کشور بروی؟

من در کار خرید و فروش کتانی هستم و سفارش گرفته بودم به همین خاطر قصد خروج از کشور را داشتم .

چطور دستگیر شدی؟

از گیت خروج کشور رد شدم که ناگهان مأموران مرا دستگیر کردند و تازه فهمیدم در این مدت پلیس مرا تحت نظر داشته و با هماهنگی مأموران دستگیر شدم.

کلت را چه کار کردی؟

به صاحبش بازگرداندم .

پولت را گرفتی؟

نه، وقتی گفتم کلت را به جای بدهی‌ات برمی دارم با یک اسلحه تهدیدم کرد و اسلحه‌ای را که در دستم بود، گرفت.

چرا پلیس در بانک‌ها مستقر نیست؟!

محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی در گفت وگو با خبرنگار ما درخصوص سرقت از یکی از شعبات بانک خصوصی به دلیل عدم وجود مأمور پلیس در شعب بانکی گفت: براساس استانداردی که به تصویب شورای امنیت کشور رسیده، مسائل امنیتی به عهده بانک‌ها است. براین اساس، بانک‌هایی که واجد شعبه مادر (نگهدارنده پول و توزیع کننده پول بین شعب دیگر) و صندوق امانات هستند، حتماً لازم است مأمور انتظامی در شعبه کشیک دهد و نظارت کند.

جمشیدی در ادامه افزود: سایر شعب بانک‌ها که فاقد صندوق امانات هستند یا شعبه مادر نیستند، نیازی به پلیس مستقر ندارند و از طریق پلیس گشت مورد نظارت و محافظت قرار می‌گیرند و با دستگاه‌های ایمنی تصویری، صوتی و دستگاه‌های بازدارنده که به مراکز پلیس وصل است، بر آن‌ها نظارت می‌کنند. لذا نیازی نیست همه شعب بانک ها پلیس مستقر داشته باشند مگر اینکه از سوی شعب به دلایلی مانند موقعیت منطقه‌ای نیازمند حضور پلیس باشند. جمشیدی با بیان اینکه پلیس‌های مستقر در شعب از طریق پرداخت کارمزد از سوی بانک‌ها به کار گمارده می شوند، گفت: این مأموران، پلیس‌های شیفت آزاد کلانتری و مراکز پلیسی یا مأموران بسیج هستند که این خدمت را به بانک‌ها ارائه می‌کنند. او در پاسخ به این سؤال که آیا امکان سرقت از شعب بانک‌هایی که فاقد مأمور هستند وجود دارد و بهتر نیست همه شعب واجد مأمور انتظامی باشند؟ گفت: مأمور پلیس برای شعب هزینه دارد. این هزینه بسیار بیشتر از هزینه صندوق امانات بانک‌ها است. هزینه پلیس بالا است و بانک‌ها قادر به پرداخت هزینه‌ها نیستند.

منبع روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • میثم FI ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    22 0
    بانک ها اینهمه روی پول مردم سود می کنن و تسهیلات کلان به کارمندهای خودشون میشن ولی حاضر نیستن نیروی امنیتی برای حفاظت اموال مردم استخدام کنن
  • مری IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    شاه دزدان بی ام و سوار و بنز سوار و مازراتی سوار را ول کردین چسبیدین به دزد محتاج ۵ میلیونی وا اسفا
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    شاهدزدان هنوز از مرز هم خارج نشدن دارن به ریشتون میخندن با صلوات
  • محمد IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    5 2
    یه سارق معمولی بوده داشته فرار میکرده. حالا مضحک ترین یعنی چی
    • abbas IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      1 1
      چون بخاطر سه ونیم میلیون خودشو ب این درد سر انداخته
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    یطوری میگه هزینشون بالاست انگار پلیس کلا چقدر حقوق میگیره!سرجمع از خود سازمان۶-۷ تومن حقوق میگیرن یه کارمند بانک ۲۰ تومن!یکم از حقوق کارکنان بانک کم کنین همه هزینه ها پوشش داده میشه!
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 1
    دیروز امدندتوخونه ما درب هال ازرویمون بسته اندبه اندازه 5 میلیون وسایل بردند ازدیوارامدند وازدرب کوچه بردند ورفتند اگرچهاردزد مچشون قطع میشداین روزگار مردم نبود من پلیس هم آمدند اظهارات نوشتند این سومین بارکه ازمنزل ما دزدی میشه وسط روز روشن-واقعابنده گلایه دارم ازقضات محترم ازحکم هایی که برای این انگل های میبرندحالامن شجاعم یکی دیگه بودردب ازرویشون ببندند با"بند"سکته میزدمشرق منتشربفرما..
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    7 1
    با پنج میلیون تومان که دزدیده می‌توانسته تا آخر عمر خودش و فرزندانش زندگی مرفهی در کانادا داشته باشند. تبریک که دستگیر شد و از خروج این همه سرمایه ی ملی جلوگیری شد حجم پولی که سرقت کرده آنقدر زیاد است که تمام خبرگزاری ها این سرقت رو پوشش دادند.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    1 0
    تمام بانک ها چه خصوصی چه دولتی باید بخاطرحفظ جان مردم وکارمندان بانک باید8 مامورپلیس داشته باشند وبه اداره پلیس وصل باشندتاجایی که من دیدم توشهر خودمان هربانکی رفتم مامورپلیس بوده وحتی دیدم جلوی طلا فروشی ها مامورپلیس قدم میزنه بخاطرسرقت وحفظ جان مردم_
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      جان مردم نه.همون حفظ،سرمایه سرمایه داران.گردن کلفت
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    1 0
    شما که به همهوچیز مسلطید.چرا دزدهای بزرگو دستگیر نمیکنید.جواب چون از دوستانند برید بمیرید.لطفا.مضحک تمام وجودتان هست
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    اگه بجای 5میلیون تومان، 5هزارمیلیاردتومان دزدی کرده بود کاریش نداشتن!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس