آزمون: به بازیکنانم افتخار می‌کنم/ آنها با قلبشان بازی کردند

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران پس از پیروزی مقابل میانمار گفت: به بازیکنانم افتخار می‌کنم که با قلب و شهامت‌شان بازی کرده و موفق شدند.

به گزارش مشرق، مریم آزمون امروز (چهارشنبه) درباره عملکرد شاگردانش در اولین مسابقه برابر میانمار در مرحله نخست انتخابی المپیک پاریس که با برتری یک بر صفر ایران همراه شد، اظهار داشت: در ابتدا این پیروزی را به تمام زنان فوتبالیست کشورم تبریک می گویم. واقعا امروز بازیکنانم یک بازی کاملا تاکتیکی و برنامه ریزی شده را در مقابل تیمی به اجرا درآوردند که در رنکینگ، ۲۵ رده از ما بالاتر است.

وی افزود: میانمار تیمی بسیار تاکتیکی بود. متاسفانه شرایط آب و هوایی کار را برای ما سخت کرد، اما می‌دانستیم که با این شرایط مواجه می‌شویم. طبق برنامه‌ریزی که داشتیم می‌خواستیم ۳۰ دقیقه اول بازی را کنترل کنیم و کم کم برنامه خودمان را پیاده کنیم. برنامه اصلی ما این بود که در ضربات ایستگاهی و کرنر به این تیم گل بزنیم. در نهایت نیز از روی کرنر ارسالی به این تیم گل زدیم. بعد از زدن گل، بازیکنان در نیمه دوم، بهتر از نیمه اول توانستند بازی را کنترل کنند. ضمن اینکه با تعویض های که داشتیم (بجز یک تعویض اجباری) مابقی تعویض‌ها فنی بود و توانستیم در نیمه دوم نبض بازی را به دست بگیریم و اجازه ندهیم میانمار مثل نیمه اول به ما فشار بیاورد.

آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان خاطرنشان کرد:‌ در ضد حملات نیم نگاهی به گل داشتیم و در نهایت توانستیم با یک گل میانمار را در کشور خودش شکست بدهیم. پیش از این، هرگز میانمار را نبرده بودیم. واقعا به بازیکنان افتخار می‌کنم که با همه قلب و شهامت‌شان بازی کردند.

وی تصریح کرد: این پیروزی نتیجه استفاده ما از تمام ظرفیت‌های فوتبال بانوان ایران بود. اکنون این پیروزی را فراموش می‌کنیم، با اینکه برای ما خیلی ارزشمند است. باید دو روز دیگر با این تیم بازی کنیم. بر همین اساس با یک ریکاوری خوب بازیکنان را از لحاظ ذهنی و روانی برای بازی دوم آماده خواهیم کرد.

آزمون تاکید کرد: میانمار بازی اول را واگذار کرده و چیزی برای از دست دادن ندارد، مطمئنا برای کسب ۳ امتیاز وارد زمین مسابقه می‌شود. امیدوارم با کمک خداوند بزرگ و دعای خیر مردم نتیجه دلخواه را بگیریم.

وی در پایان گفت: با این پیروزی که به دست آوردیم، بچه ها به خود باوری رسیدند و این برد می‌تواند نوید بخش روزهای بهتری برای فوتبال بانوان ایران باشد. تمام مربیان و بازیکنانی که در حال حاضر در کنار ما نیستند در این پیروزی شریک هستند. با توجه به اینکه در سال گذشته هم در جام ملت ها حضور داشتیم با صعود به دور دوم، فوتبال بانوان ایران وارد فاز جدیدی میشود و امیدوارم موفق باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    پس پاهاشان چی؟
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره دوتا بچه دارم مستعجرم خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در هقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. به جون بچه هام کلاه بردار نیستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس