انتقاد از دروغ‌پراکنی بزرگترین روزنامه اتریشی علیه ایران

سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین با انتشار پیامی در توئیتر از «کرون زیتونگ» بزرگترین روزنامه اتریش به دلیل دروغ‌پراکنی و جا زدن یک تصویر نامربوط به ایران انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، عباس باقرپور روز چهارشنبه در حساب کاربری توئیتری خود نوشت: باز هم اشتباه از یک رسانه اتریشی.

وی تصریح کرد که تصویر منتشر شده در گزارش ادعایی نشریه کرون زیتونگ پیرامون ماجرای مسمومیت دختران دانش‌آموز ایرانی، مربوط به یمن است و نه ایران.

سفیر کشورمان آذر سال گذشته نیز از دروغ‌پراکنی دو رسانه دیگر اتریشی انتقاد کرده و گفته بود: وقتی رسانه هایی مانند orf و DiePressecom فرقی بین ایران و عراق قائل نیستند، چه عمدی باشد و چه غیرعمدی، چگونه می‌توانند حقایق را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.

برخی از رسانه‌های اتریشی طی ماه‌های اخیر همگام با جریان ایران هراسی غربی به انتشار اخباری دروغ علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته که بارها با واکنش شدید سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش روبرو شده است.

اسفند ماه سفارت کشورمان در اتریش با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که جریان عصبانی و سرخورده از پیشرفت‌های ایران نمی‌تواند برای همیشه حقیقت را از افکار عمومی غرب پنهان کند.

در این بیانیه که یک نسخه آن در حساب کاربری توئیتری سفارت منتشر شد آمده است: رسانه‌های اتریشی «ناامید و سرخورده از تلاش‌های بی‌فرجامی که با جعل واقعیت انجام داده بودند و عصبانی از پیشرفت‌های ایران و گسترش تعاملات منطقه‌ای آن؛ همچنان در تلاشی مذبوحانه به انتشار این دروغ‌ها ادامه می‌دهند.»

این بیانیه تاکید می‌کند: «آنها نمی‌توانند برای همیشه حقیقت را برای افکار عمومی در غرب پنهان کنند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس