کد خبر 1477912
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
اردوغان: هتک حرمت قرآن یک جنایت نفرت‌انگیز است که باید متوقف شود

رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم افطار با سفرای مقیم این کشور، هتک حرمت قرآن کریم را یک جنایت نفرت‌انگیز توصیف و خواستار توقف آن شد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، شب گذشته (سه‌شنبه، چهارم آوریل) تأیید کرد که تلاش‌ها برای سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم یک جنایت کاملاً آشکار نفرت‌آمیز است و باید متوقف شود.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان طی سخنرانی در برنامه سالانه افطار ماه رمضان، با سُفرا که در مقر حزب عدالت و توسعه در آنکارا برگزار می‌شود، گفت: اقدامات شنیع برای سوزاندن قرآن کریم هرگز در هیچ شرایطی قابل قبول نیست و باید به این اعمال زشت که احساسات و خشم نزدیک به دو میلیارد نفر را جریحه‌دار می‌کند، پایان داد.

رئیس‌جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم اظهار داشت که نظم جهانی کنونی ناپایدار است و یک نیاز فوری به اصلاح شورای امنیت سازمان ملل وجود دارد.

او در انتقاد از سیاست شورای امنیت افزود: سیستمی که سرنوشت بشریت را بین اراده پنج کشور حبس کند، پایدار نیست؛ شورای امنیت باید با رویکردی جامع فوراً اصلاح شود.

اردوغان در حالی خواستار توقف توهین به مقدسات اسلام در کشورهای غربی شده که مقامات دانمارک هفته گذشته به یک گروه افراطی اجازه دادند قرآن و پرچم ترکیه را به آتش بکشد.

وزارت امور خارجه آنکارا نیز جمعه، ۳۱مارس اعلام کرد که سفیر دانمارک در آنکارا را احضار کرده تا محکومیت و اعتراض شدید خود را درخصوص «جنایت مکرر و نفرت‌انگیز علیه قرآن و پرچم کشورش» به او اعلام کند.

علی‌رغم اینکه دولت ترکیه با ارسال پیام‌هایی نسبت به تداوم روند توهین به مقدسات اسلام به مقامات دانمارک، هشدار داده بود اما وزارت خارجه این کشور هنوز به درخواست‌های آنکار و بیانیه‌های آن پاسخی نداده است.

پیش‌تر وزارت خارجه‌های کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی، قطر، اردن، مراکش، کویت، لیبی و سازمان کنفرانس اسلامی بیانیه‌هایی صادر و اجازه دادن مقامات دانمارک به این گروه‌های افراطی برای هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ح IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    1 6
    این حرف اردوغان مثل این میمونه یه گربه از موش گیری بقیه انتقاد کنه!! تو خودت هتک حرمت کن عالمی منافق پست فطرت!!
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    2 0
    دولت دانمارک غلط کرد با اون آتش زننده ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس