کد خبر 1477658
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳

خوابی عمیق و باکیفیت باعث بهبود حافظه، آرامش روحی و رهایی از استرس می‎شود. اما بسیاری از مردم از مشکلاتی مانند کم‎خوابی یا اختلالات خواب رنج می‎برند و به دنبال چاره‎ای برای درمان آن می‎گردند. اکثر مردم عوامل روانی یا دردهای جسمانی را دلیلی برای اختلالات خواب می‌دانند؛ اما یکی از مهم‎ترین عوامل، استفاده از سرویس خواب غیراستاندارد و نامناسب است که باعث کم‌خوابی، پریدن از خواب، خواب کم‎عمق و مشکلات این‌چنینی می‎شود.

اگر در طول شب خوابی بی‎کیفیت و کم‏عمق را تجربه می‎کنید و روز خود را با انرژی پایین، استرس و عصبانیت پشت سر می‎گذارید بهتر است حتماً برای تعویض تشک، بالش، پتو و دیگر اقلام سرویس خوابتان اقدام کنید. اما پیش از آن برای آشنایی با تمامی اقلام کالای خواب با ما همراه باشید.

کالای خواب شامل چه چیزهایی است؟

مهم‎ترین اقلام کالای خواب

از مهم‎ترین اقلامی که به ‎عنوان کالای خواب شناخته می‏شوند می‌‎توان به تشک، بالش و پتو اشاره کرد که تجربه‎ی خوابی عمیق و لذت‎بخش بدون این اقلام عملاً امکان‌‎ناپذیر است.

خوابی آرام با بالشی نرم

بالشی نرم و یکدست خوابی آرام و عمیق را به ارمغان می‎آورد اما بسیاری از ما ترجیح می‎دهیم به‎جای خرید بالشی نرم و استاندارد، در طول شب چندین بار روی بالشمان بکوبیم تا کمی نرم‎تر شود. در نهایت هم روز خود را با سردرد و گردن‎درد آغاز می‎کنیم و به زمین و زمان بد و بیراه می‎گوییم.

برای تجربه خوابی آرام و عمیق بهتر است از انواع بالش طبی استفاده کنید و با قراردادن سر و گردن در حالتی استاندارد از درد در این نواحی جلوگیری نمایید. همچنین بالش پر انتخاب بهتری نسبت به بالشی است که با الیاف نامرغوب پرشده باشد اما احتمال ایجاد آلرژی با استفاده از این نوع بالش وجود دارد.

کالای خواب شامل چه چیزهایی است؟

تشک استاندارد بخر، روی ابرها بخواب!

بعد از بالش، تشک مهم‎ترین کالای خواب است زیرا تشک استاندارد باعث جلوگیری از کمردرد و محافظت از کمر و ستون فقرات می‏شود! اما چه تشکی خوب است؟

تشک انواع مختلفی دارد که از آن‎ها می‎توان به تشک طبی، تشک فنردار و تشک مموری فوم اشاره کرد. در ادامه به معرفی هریک از این محصولات می‎پردازیم و در نهایت انتخاب نهایی را به خودتان واگذار می‎کنیم:

  • تشک فنردار

در تشک‌های فنردار یک لایه فنر قرار گرفته که معمولاً از جنس فولاد ضدزنگ هستند و باعث خاصیت آنتی‎باکتریال و ضدحساسیت تشک می‎شوند. نحوه قرار گرفتن فنرها در کنار هم تعیین‎کننده کیفیت تشک است که اگر فنرها به‎صورت منفصل در تشک کار گذاشته شوند باعث کیفیت بالاتر تشک و جلوگیری از مشکلاتی مانند کمردرد خواهند شد.

  • تشک طبی

تشک‎های طبی معمولاً بدون فنر ساخته می‎شوند و از ایجاد فشار روی کمر، ستون فقرات و مفاصل جلوگیری می‌کنند. انواع تشک طبی برای تسکین یا درمان کمردرد و درد مفاصل کاربرد دارند و خوابی آرام و لذت‎بخش را برای شما به ارمغان می‎آورند. این تشک‎ها تنها با تجویز پزشک قابل خریداری نیستند و شما می‌توانید برای درمان یا جلوگیری از ایجاد دردهای مفصلی از تشک طبی استفاده کنید.

تشک لاتکس بهترین نوع تشک طبی است که دارای انعطاف زیاد و وزن پایین است. اگر درد کمر دارید پیشنهاد می‌کنم مقاله چه تشکی برای دیسک کمر مناسب است را بخوانید.

  • تشک مموری فوم

تشک مموری فوم از فوم پلی‎یورتان ساخته می‎شود که در اثر حرارت بدن و وزن افراد حالت بدن آن‎ها را به خود می‎گیرد. این تشک باعث آزاد کردن نقاط فشار و پشتیبانی از کمر و مفاصل می‎شود و به همین علت در تسکین یا درمان دردهای مفصلی موثر است.

با انتخاب پتوی مناسب گرم بمان

از اثرات خواب روی انسان می‎توان به کاهش دمای بدن اشاره کرد؛ بنابراین لازم است در حین خواب از پتو استفاده کنید تا گرمای مورد نیاز بدن تامین شود. پتو انواع مختلفی دارد و از الیاف مصنوعی، پنبه، پشم، الیاف ارگانیک و... تولید می‏شود. بنابراین می‎توانید طبق نظر و سلیقه خود یکی از این محصولات را انتخاب کنید؛ برای مثال پتوی الیاف ارگانیک خاصیت آنتی باکتریال دارد و برای پوست‎های حساس مناسب است.

اقلام اختیاری کالای خواب

از اقلام اختیاری کالای خواب که در کنار اقلام ضروری خواب یعنی پتو، بالش و تشک مورد استفاده قرار می‎گیرند می‎توان به محافظ تشک، زیرتشکی، روتختی یا ملحفه، روبالشی و کوسن اشاره کرد.

با محافظ تشک از تشک اصلی محافظت کن

محافظ تشک دارای وزن سبک و ارتفاع کم است تا به‎راحتی قابل جابه‎جایی و شست‎وشو باشد. کار محافظ تشک، حفاظت از تشک اصلی و جلوگیری از چرک شدن یا تغییر رنگ تشک است. با خرید این محصول کاربردی می‎توانید عمر تشک خود را افزایش داده و در موارد لزوم تنها به شست‎وشوی محافظ اکتفا کنید!

تشکی راحت با زیرتشکی استاندارد

انواع زیرتشکی دو کاربرد متفاوت دارند:

  1. راحتی بیشتر تشک‌ها
  2. کمک به گردش هوا در زیر تشک و ایجاد خاصیت آنتی‎باکتریال

انواع زیرتشکی از جنس چوب یا فلز تولید می‎شوند و می‎توانند ساده یا قابل تنظیم باشند که مدل قابل تنظیم باعث حفظ سلامت مفاصل و ستون فقرات می‏گردد.

اتاق‎خوابی زیبا با روتختی یا ملحفه

در گذشته مردم صبح به صبح کالای خواب خود را جمع می‎کردند و در گوشه‎ی دیوار می‏چیدند. اما تخت خواب را که نمی‌توان غیب کرد به همین دلیل نیاز به استفاده از اقلامی تزیینی وجود دارد تا بتوان با دیزاین تخت خواب، دکوراسیون اتاق خواب را تغییر دارد. از انواع اکسسوری خواب می‎توان به ملحفه و روتختی، کوسن و روبالشی اشاره کرد که علاوه بر زیبایی، نقش مهمی در جلوگیری از کثیف‎شدن سرویس خواب اصلی یعنی بالش‌ها، تشک و پتو دارند.

کالای خواب شامل چه چیزهایی است؟

خرید کالای خواب ارزان و باکیفیت

برای خرید کالای خواب مورد نیاز می‎توانید سایت‎های فروشگاهی را جست‎وجو کنید یا خرید حضوری را امتحان نمایید. اما اگر به دنبال قیمت‎های رقابتی و ارزان هستید حتماً به پیندو سر بزنید.

پیندو معتبرترین پلتفرم ثبت آگهی خرید و فروش کالا در ایران است که در آن امکان خرید و فروش انواع محصولات نو و دست دوم از جمله پتو، بالش، تشک، سرویس روتختی و... فراهم است. در پیندو امکان خرید سرویس خواب با قیمت‎های رقابتی وجود دارد، زیرا اکثر فروشندگان پیندو قیمت پایین‎تری را نسبت به سایر فروشگاه‌های اینترنتی از جمله دیجی‎کالا برای محصولاتشان در نظر می‎گیرند تا شانس فروش این محصولات را افزایش دهند. برای اطمینان از این موضوع می‌توانید محصولات مورد نظرتان را در پیندو جست‌وجو کنید تا قیمت نمونه‎های مشابه در دیجی‎کالا نیز نمایش داده شود. سپس کافی است محصولی را خریداری کنید که دارای قیمت مناسب‏تری است!

برای خرید و فروش کالا در پیندو وارد سایت pindo.ir شوید یا اپلیکیشن پیندو را از مارکت‎های معتبر ایرانی یا خارجی دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن پیندو از بازار: https://cafebazaar.ir/app/ir.pindo.fletcher

دانلود اپلیکیشن پیندو از گوگل پلی: https://play.google.com/store/apps/details?id=ir.pindo.fletcher&hl=fa&gl=US&pli=1


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس