تحول بدون نقش‌آفرینی مردم ممکن نیست/ هر ایرانی در حل مسائل کشور سهم دارد

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مشکلات تبدیل به گره‌های کور خواهد شد اگر با نگاه مسئله‌محور به آن پرداخته نشود، گفت: با به اشتراک گذاشتن صورت کلی مسئله با جامعه، مسئله کلان واحد به میلیون‌ها مسئله کوچک‌تر تبدیل می‌شود و هر کس به سهم خود شروع به حل تدریجی مسئله خواهد کرد.

به گزارش مشرق، غلامعلی حیدری امروز با اشاره به بیانات نوروزی مقام معظم رهبری گفت: ایشان فرمودند تحول‌خواهی یک اصل انقلابی است و بنیان و اساس انقلاب بر همین اصل استوار است، بنابراین، تحول‌خواهی ملی نوعی احیا و پاسداشت آرمان‌های انقلاب و تجدید روحیه انقلابی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دهه نود از نظر مقام معظم رهبری و مردم علیرغم همه پیشرفت‌هایی که به همراه داشته است، آنچنان که شایسته است نبوده و شدت صورت انقلابی در آن کم شده بود.

در دهه ۹۰ دولتمردان کمتر پیگیر تحول‌خواهی بودند

وی ادامه داد: دولت‌مردان از روحیه انقلابی قدری فاصله گرفته بودند و کمتر پیگیر اساس روحیه انقلابی، یعنی تحول‌خواهی بودند.

حیدری با بیان اینکه مقام معظم رهبری مسئله تحول را موضوع بیانات خود قرار دادند و حکیمانه تبیین کردند، افزود: اگر شرایط موجود، شرایط مطلوب نیست، پس نیازمند تغییریم، اما این تغییر در کدام جهت و با کدام ابزار و توسط چه کسانی و چگونه باید رقم بخورد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: معضلات و مشکلات تبدیل به گره‌های کور خواهند شد اگر با نگاه مسئله‌محور به آن پرداخته نشود، تفاوت دوست و دشمن در مواجهه با ناملایمات همین‌جاست، دشمنان به دنبال تبدیل مشکل به بحران و بن‌بست و دوستان به دنبال تبدیل مشکل به مسئله و فرصت هستند.

وی طرح مسئله درست را نیمی از راه‌حل دانست و عنوان کرد: تهدیدها معمولا به نقاط ضعف ما حمله می‌کنند و آنجا را پایگاهی برای هجمه به نقاط قوت قرار می‌دهند.

حیدری با بیان اینکه احساس تهدید عمومی، نقطه عزیمت مشترک ما برای حل مشکل خواهد شد، گفت: تجربه همگرایی، همکاری و همدلی در شناسایی و حل مسئله و دلسوزی نسبت به یک امر کلّی مشترک، کمک خواهد کرد تا بسیاری از اختلافات کم‌اهمیت رنگ ببازد و جامعه به شرایط همگن و مقاوم و مستحکم برسد.

مسئله کشور باید دغدغه همه مردم شود

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: با به اشتراک گذاشتن صورت کلی مسئله با جامعه، مسئله کلان واحد به میلیون‌ها مسئله کوچک‌تر تبدیل خواهد شد و هر کس به سهم خود شروع به حل تدریجی مسئله خواهد کرد.

وی توضیح داد: اگر عناصر تشکیل‌دهنده جامعه به یک نگاه و نظر هماهنگ در مورد اصل مشکل و صورت مسئله و راه حل آن دست نیابند، هر کس از زاویه‌ای که صحنه را می‌فهمد و روایت می‌کند، موجی را به جامعه مخابره خواهد کرد، نتیجه تزاحم اراده‌ها، هدررفت بسیاری از نیروهای ارزشمند جامعه خواهد بود.

حیدری طرح مسئله تحوّل از سوی مقام معظم رهبری را پاسخ به احساس نیاز مشترک ملّی ایرانیان دانست و گفت: این مسئله مطرح شد تا تمام نیروهایی که برای نقد شرایط موجود، در کف جامعه هرز و هدر می‌رود به یک نظم ساختاری ناظر به حل مسئله برسد و به جای فرسودن و از بین بردن نقاط قوت، از آنان برای برطرف کردن نقاط ضعف بهره‌برداری شود.

استاندار اظهار کرد: ما نیازمند مهندسی فراگیر برای حل مسئله هستیم، شفافیت در شناخت مشکل، عوامل ایجادکننده و تشدیدکننده آن، مسیرهای ممکن و شرایط مطلوب، باعث خواهد شد هر کس بداند که دقیقا در کجای صحنه ایستاده و چه سهمی از مشکل یا راه حل دارد.

وی اضافه کرد: اگر جامعه مشکل را به صورت مسئله بفهمد خود را در مسیر حل آن قرار می‌دهد.

حیدری تصریح کرد: با هدایت عالمانه و آگاهانه نهضت ملی تحول‌خواهی خواهیم توانست تمام مشکلات پیش روی رشد و پیشرفت کشور را تبدیل به فرصت‌کنیم.

استاندار در پایان خاطرنشان کرد: بدون حضور مردم برای حل مشکلات هیچ توفیقی برای دولت‌ها حاصل نخواهد شد پس لازم است که برای تحقق این امر رهبر معظم انقلاب مسئولان دولتی و رسانه‌ها در کنار هم قرار گرفته و با همفکری، نهضت مردمی‌سازی و تحول در دولت را به عنوان دو بال پیشرفت جامعه سرعت ببخشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    مردم فعلا اجرای قانون حجاب رو میخوان کسی غلطی نمیکنه خودشون هم در حداقل واکنش نشون میدن جلب میشن وراجی بسه بی عرضه ها نه خودتون عرضه دارید نه میذارید مردم یک روزه این بساط فحشا رو جمع کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس