کد خبر 1477270
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
حمایت اکثر آمریکایی‌ها از اعلام جرم علیه ترامپ

طبق نظرسنجی سی‌ان‌ان، ۶۰ درصد آمریکایی‌ها اعلام جرم علیه رئیس‌جمهور سابق این کشور از سوی دادگاه منتهن را مورد تایید قرار دادند.

به گزارش مشرق، بر اساس نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان که در پی اخبار مبنی بر رای هیأت عالی منصفه نیویورک علیه ترامپ انجام شد، ۶۰ درصد آمریکایی‌ها اعلام جرم علیه وی را تایید کردند.

با این حال، حدود سه چهارم آمریکایی‌ها گفتند سیاست دستکم نقشی در تصمیم برای اعلام جرم علیه ترامپ ایفا کرده است. پنجاه و دو درصد هم معتقد بودند که سیاست نقش مهمی ایفا کرده است.

در این نظرسنجی، ۶۰ درصد مستقل‌ها اعلام اتهام علیه رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده را تایید کردند و ۳۸ درصد آن را تایید نکردند. دموکرات‌ها تقریباً متفق‌القول (۹۴ درصد) آن را تایید کردند. اما جمهوری‌خواهان کمتر در مخالفت با اعلام جرم علیه ترامپ متحد بودند و تنها ۷۹ درصد آن را رد کردند.

به گزارش شبکه آمریکایی، در حالی که دیدگاه‌ها درباره اعلام اتهام علیه ترامپ بر اساس خطوط حزبی متفاوت است، این نظرسنجی نشان داد اکثریت در تقسیم‌بندی‌های عمده جمعیتی شامل جنسیت، گروه‌های قومی و نژادی، سنی و تحصیلاتی اعلام جرم علیه ترامپ را مورد تایید قرار دادند.

پیش‌تر، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا تصمیم خود برای تسلیم‌ شدن به قانون و حضور در دادگاه منهتن را تایید کرد.

ترامپ در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «تروث» نوشت: «من در روز دوشنبه ساعت ۱۲ ظهر [عمارت] مارئه-لاگو را ترک می‌کنم و به برج ترامپ در نیویورک می‌روم».

وی توضیح داد: «چه باور کنید چه نکنید، صبح روز سه‌شنبه نیز به دادگاه می‌روم. قرار نبود آمریکا به این شکل باشد!»

بامداد جمعه هیأت عالی منصفه دادگاه منهتن، ترامپ را به عنوان اولین رئیس‌جمهور سابق آمریکا به جرائم کیفری - به دلیل پرداخت حق‌السکوت ۱۳۰ هزار دلاری به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن - متهم کرد.

او در واکنش به این اقدام دادگاه منهتن، با بیان اینکه اتهام پرداخت حق‌السکوت علیه او، سیاسی و در راستای دخالت‌ها در نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ است، مدعی شد دموکرات‌ها در طول دهه‌ها بارها تقلب کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 0
    این نظر سنجی رو بزارید دم کوزه آبش رو بخورید...‌طبق نظر سنجی سی ان ان !!خخخخخخخ
  • علیرضا پیامی IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 0
    آقای کرباسچی منظور مرحوم شهید مطهری شما و امثال شما بود . هنوز که هنوز ه شماها جاهل تشریف دارید .تاریخ مصرف ات هم تمام شده .
  • علیرضا پیامی IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 0
    آقای کرباسچی منظور مرحوم شهید مطهری شما و امثال شما بود . هنوز که هنوز ه شماها جاهل تشریف دارید .تاریخ مصرف ات هم تمام شده .
  • علی IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 0
    CNN یک رسانه چپه و اصلا مرجع مناسبی برای نظرسنجی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس