دمشق و قاهره درباره تقویت روابط در همه بخش‌ها توافق کردند

وزارت خارجه مصر امروز شنبه در پی دیدار وزرای خارجه مصر و سوریه در قاهره پشت درهای بسته، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش مشرق، «فیصل مقداد» وزیرخارجه سوریه امروز در سفری رسمی برای نخستین بار طی ۱۲ سال اخیر وارد قاهره شد و با «سامح شکری» همتای مصری خود دیدار گفتگو کرد.

وزارت خارجه مصر در پایان این دیدار دوجانبه که پشت درهای بسته انجام شد، بیانیه ای صادر کرد.

مهمترین بخش های این بیانیه به شرح زیر است:

-گفتگوهای میان وزرای خارجه مصر و سوریه بر مسائل متعددی از جمله روابط دوجانبه و راه های تقویت آن تمرکز داشت. در این دیدار دو طرف درباره مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهتمام مشترک نیز گفتگو کردند. دو طرف در این دیدار درباره راه های پشتیبانی از دولت و ملت سوریه در راستای دستیابی به وحدت و حاکمیت کامل ارضی و رویارویی با چالش های پیش رو گفتگو کردند.

-وزیرخارجه مصر بار دیگر برای کمک به سوری ها در راستای رسیدن به توافق سیاسی جامع برای حل بحران این کشور در سریع ترین زمان ممکن تاکید کرد. سامح شکری در این دیدار تاکید کرد که حل و فصل بحران سوریه از راهکار سیاسی، راه را بر دخالت های خارجی در امور این کشور خواهد بست.

-وزیرخارجه سوریه نیز در این دیدار از نقش حمایتی مصر از دولت و ملت سوریه در سال هایی بحرانی این کشور، تقدیر به عمل آورد. فیصل مقداد ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک همبستگی عربی با سوریه روندی افزایشی داشته باشد تا سوریه بتواند بحران های پیش رو را از میان بردارد.

-وزرای خارجه مصر و سوریه درباره تقویت کانال های ارتباطی میان دو کشور در همه بخش ها در آینده نزدیک توافق کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس