سیزده بدر

ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر در هشتمین اطلاعیه خود نسبت به اتراق خانواده‌ها در کنار رودخانه‌ها در ۱۳ فروردین‌ماه هشدار داد.

به گزارش مشرق، ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر در هشتمین اطلاعیه خود نسبت به تردد رانندگان از راه‌های فرعی و همچنین اتراق در کنار رودخانه‌ها در ۱۳ فروردین‌ماه هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است:

در روزهای اخیر و با توجه به موج بازگشت از سفرها، شاهد رشد ۲۱ درصدی عملیات‌های جاده‌ای در کشور بوده‌ایم . از زمان شروع مسافرت‌های نوروزی تاکنون، امدادرسانی به بیش از ۵۳ هزار نفر از هموطنان با تلاش امدادگران و حضور آنها در ۳۶۰۰ عملیات امدادی انجام شده است.

تاکنون به بیش از ۲۰ هزار نفر از مسافران نوروزی، خدمات درمان سرپایی در محل توسط امدادگران هلال احمر ارائه شده و در همین مدت، امدادگران حدود ۴ هزار نفر را به‌دلیل شرایط بحرانی در جاده‌ها اسکان اضطراری داده‌اند.

با توجه به ورود جبهه سرد و بارشی به کشور و بارش شدید باران در مناطق شمال غرب، غرب، شمال و شمال شرق کشور، لغزنده شدن جاده‌ها و همچنین بارش برف در ارتفاعات و احتمال سیلابی شدن‌ رودخانه‌ها؛ دغدغه و نگرانی نهادهای امدادی، بازگشت مسافران از سفرهای نوروزی و همچنین پیشگیری از سوانح ناشی از تغییرات جوی برای هموطنان در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه است.

امدادگران هلال احمر در ۲ روز پایانی نوروز نیز در آماده باش ۲۴ ساعته برای ارائه خدمات به مردم هستند اما برای کاهش مخاطرات ناشی از سوانح جوی به همکاری مردم و مسافران نیاز است. بنابراین لازم است هموطنان، سفر خود را در ۲ روز پایانی نوروز، مدیریت کنند.

زمان سفر طوری تنظیم شود که به ساعات پرترافیک در ورودی شهرها برنخورند. راه‌های فرعی را برای زودتر رسیدن انتخاب نکنند. حتی المقدور شب‌ها سفر نکنند و با احتیاط رانندگی کنند.

هموطنان که در روزهای ۱۲ و ۱۳ برای تفریح و گردش به فضای باز می‌روند لازم است که با توجه به بارش‌های ناگهانی، مراقب برف و سرما در ارتفاعات، احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و همچنین لغزندگی جاده‌ها به دلیل بارندگی‌های ناگهانی و رگباری باشند و از اتراق در کنار و در مسیر رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

هموطنان هشدار پلیس راهور، توصیه‌های ایمنی امدادگران هلال احمر، اطلاع از وضعیت آب و هوا، وضعیت جاده‌ها، رعایت توصیه‌های ایمنی برای اطمینان از وضعیت خودرو و داشتن لوازم اضطراری برای عبور از جاده‌های کوهستانی را برای حفظ سلامت خود و سایر سرنشینان خودرو جدی بگیرند.

۶۹ هزار امدادگر و جوان داوطلب هلال احمر در دو هزار پایگاه در اقصی نقاط کشور به صورت ۲۴ ساعته آماده امدادرسانی به مسافران نوروزی هستند و هموطنان در صورت نیاز به هرگونه کمک می‌توانند به این پایگاه‌ها، مراجعه کنند. همچنین شماره تلفن امداد و نجات هلال احمر ۱۱۲ و آماده امداد و نجات افراد حادثه‌دیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    سیزده به در!!!
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      0 0
      همون سینزده بیدر خودمون دیگه هههه
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 1
    هشیار باشید ، احتمال بارش ها و خارش های ناگهانی در روز طبیعت !
  • طبا IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 1
    روز طبیعت دیگه چیه !!؟؟؟؟ یه عمر می گفتیم سیزده بدر ولی چطور شد که یهویی آقایون یه چند سالیه میگن روز......!!!؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    هوا صافِ صافه! خیالتون تخت تخت! اکو وایدر گوشیت رو نگاه کن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس