کد خبر 1476710
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
دیدگاه ترامپ درخصوص توقف درگیری در اوکراین

اگر ترامپ چهل و پنجمین رئیس ‌جمهور آمریکا شده و زلنسکی را قربانی کند، کاملا قابل قبول است. در ازای برچیده شدن دولت فعلی اوکراین، ترامپ امیدوار است «تضمین‌هایی از روسیه» دریافت کند.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: «درگیری در اوکراین باید همین الان پایان یابد». چهل و پنجمین رئیس جمهور امریکا طی «مذاکرات بسیار ساده» با رؤسای جمهوری روسیه و اوکراین وعده داد که آماده حل بحران اوکراین در ۲۴ ساعت است.

در خصوص اینکه رئیس جمهور آمریکا دقیقا قصد مذاکره با ولادیمیر پوتین را دارد و دولت او چه امتیازاتی خواهد داد، ترامپ ترجیح داد سکوت کند، زیرا می‌گویند اگر از قبل به او بگوئید، هیچ کاری درست نمی‌شود.

اکنون، رئیس جمهور سابق آمریکا تأکید می‌کند، اگر بحران خاموش نشود، اوکراین در یک سال و نیم آینده با خطر نابودی مواجه است. ترامپ هشدار داد: از این گذشته، سیاست‌های بایدن می‌تواند به یک فاجعه جهانی منجر شود که در مقایسه با آن، جنگ جهانی اول و دوم فقط گل هستند.

زلنسکی در دوران تصدی ترامپ در کاخ سفید به عنوان رئیس جمهور اوکراین انتخاب شد. اما در سال‌های اخیر، رئیس فعلی دولت کی‌یف با حزب دموکرات در ارتباط بوده است. در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، الکساندر دوبینسکی بیانیه‌ای در مورد روابطی میان مقامات اوکراین و حزب دموکرات ارائه داد.

اگر چهل و پنجمین رئیس ‌جمهور آمریکا، زلنسکی را قربانی کند، کاملا قابل قبول است. در ازای برچیده شدن دولت فعلی کی‌یف، ترامپ امیدوار است "تضمین‌هایی از روسیه" دریافت کند (شاید امتیازات ارضی وجود داشته باشد). با توجه به اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر تمایل وی به پذیرش اینکه "مناطق روسی زبان خاصی" تحت کنترل روسیه است، این مورد تعجب‌آور نیست.

افزون بر آن، رئیس‌جمهور سابق اعتراف کرد که رویارویی روسیه و اوکراین را در راستای منافع استراتژیک ملی آمریکا نمی‌داند، به خصوص که «هر دو طرف خسته و آماده معامله هستند». به گفته ترامپ، درگیری در اوکراین یک مشکل برای اروپا است.

منبع: دیپلماسی ایرانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    اینه رییس جمهور بعدی
    • عمیر IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      0 0
      اشتباه نکن ، این بدرد بخور نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس