دلیل ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی چه بود؟

مایکل بار، معاون نظارت بر فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا)، روز سه‌شنبه در برابر کمیته بانکی سنا توضیح داد که مشتریان بانک سیلیکون‌ولی سعی کردند در ۲ روز همه سپرده‌های بانک را برداشت کنند.

به گزارش مشرق و به نقل از وبگاه سی‌اِن‌بی‌سی، پس از آنکه عموم مردم متوجه شدند نهادهای تنظیم‌گر، بانک سیلیکون‌ولی را توقیف کرده‌اند، مشتریان وحشت‌زده این بانک در ۹ مارس (۱۸ اسفند) به دلیل نگرانی از درخطر بودن سپرده‌های بیمه‌نشده، ۴۲ میلیارد دلار از آن برداشت کردند.

هنگامی که نهادهای تنظیم‌گر، بانک سیلیکون‌ولی را در ۱۰ مارس (۱۹ اسفند) تعطیل کردند، بزرگ‌ترین ورشکستگی بانکی پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی رقم خورد.

بار اظهار کرد: آن روز صبح، از بانک به ما اطلاع دادند که انتظار دارند برداشت بسیار زیاد باشد. در مجموع، برنامه‌ریزی شده بود که ۱۰۰ میلیارد دلار از بانک برداشت شود.

سرعت گیج‌کننده خروج پول از بانک سیلیکون‌ولی نشان می‌دهد وقتی رسانه‌های اجتماعی وحشت را تشدید می‌کنند و بانکداری برخط، امکان انجام تراکنش‌های سریع را فراهم می‌کند، ورشکستگی یک بانک به‌سرعت روی می‌دهد.

قانونگذاران، مقامات ارشد بانکی آمریکا را به واشینگتن احضار کردند تا از آن‌ها توضیح بخواهند که چرا بانک سیلیکون‌ولی ‌و بانک سیگنچر در اوایل ماه جاری سقوط کردند. بار و دیگران، به سوء‌مدیریت مدیران بانک‌ها اشاره و خاطرنشان کردند بانک‌هایی با دارایی‌های بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار، احتمالاً به قوانینی سختگیرانه‌تر نیاز دارند. این توضیحات در حالی ارایه شد که مدیران عامل سابق بانک‌ها حضور نداشتند.

معاون نظارت بر فدرال رزرو اظهار کرد: ناظران فدرال رزرو به مدیر بانک سیلیکون‌ولی درباره خطری که نرخ بهره بالاتر برای ترازنامه بانک در نوامبر (آبان، آذر) ۲۰۲۱ میلادی ایجاد کرد، هشدار دادند.

وی افزود: بانک سیلیکون‌ولی نگرانی‌های فدرال رزرو را به‌موقع برطرف نکرد و در نتیجه در ماه جاری، با هجوم بانکی روبه‌رو شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    برای کشورجنایتکاری که همه جوره باملت ایران ضد بوده ودشمنی کرده،درایران هم بایداطاق فکرباشه تا اول اتفاقات ازاین دست آمریکاروکاملازیرنظرداشته باشه وتجزیه وتحلیل کنه تادرزمان ومکان بعدبازهم ضربه متقابل اقتصادی به یانکی هابزنه وتلافی کنه
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    رهبر انقلاب فرمودند: «اندیشه‌های نو، جوانهای صاحب فکر درباره‌ی مسائل مهمّی که با افکار عمومی مطرح میشود، فعّال میشوند، آن را به نصاب لازم میرسانند؛... من حالا امروز این مسئله را مطرح میکنم و بعضی از زوایای این مسئله را بحث میکنم، [منتها] ادامه‌ی بحث و دنباله‌ی بحث به عهده‌ی شما است؛ به عهده‌ی شما جوانها است، به عهده‌ی شما صاحبان فکر است، به عهده‌ی شما دانشجویان و دانشگاهیان است؛ باید بنشینید بحث کنید.» خب دولت یا بیت رهبری، یه سایتی بذاره برای آپلود پیشنهادهای کلی برای رفع مشکلات کشور.۶
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    چرا بانک‌های ایران ورشکست نمی شوند
  • محمد US ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    4 2
    بعد تو ایران ورشکسته سود روز شمار ۲۵ درصدی میدن و تمام مسئولین خواب تشریف دارن
    • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      0 0
      احتمالا معنی ورشکسته رو نمی دونی یا از میزان بدهی آمریکا بی اطلاعی. اول یه کم مطالعه، بعد اظهار نظر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس