به سهم تقصیر خودروسازها و وزارت راه در تصادفات توجه شود

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با تاکید بر ضرورت توجه به مساله ایمنی خودروها گفت: تأثیری که نوع و کیفیت خودرو در کشته شدن فرد داشته، حتما باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در حاشیه حضور در مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با تقدیر از خدمات پلیس راهور در تعطیلات نوروز گفت: ۸۷ هزار نیروی راهور و سایر دستگاه‌ها در طول تعطیلات نوروز برای اینکه شهروندان عزیز در کشور به‌راحتی تردد کنند، به خط شده‌اند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در امر تلفات جاده‌ای و درون شهری حتی اگر یک نفر هم کشته شود، زیاد است. به‌عنوان کسی که در سازمان قضائی نیروهای مسلح خادم عزیزان هستم عرض می‌کنم که نیروی مسلح ما و راهور ما وقت خود را برای حراست از جان مسافران گذاشته‌اند و این بسیار ارزشمند است.

وی عنوان کرد: پلیس راهور در امر تردد جاده‌ای، درون شهری و تصادفات دو وظیفه اساسی دارند. یک وظیفه مهم زمان آموزش و صدور گواهینامه برای رانندگان و حفظ آمادگی و هوشیاری برای رانندگان وظیفه مهمی است که اگر در این امر کوتاهی شود طبیعی است نتیجه آن بالا رفتن آمار تصادفات می‌شود.

پورخاقان خاطرنشان کرد: وظیفه دوم، نظارت بر تردد جاده‌ای توسط پلیس راهور است که اکنون به‌صورت هوشمند انجام می‌شود. به‌نظر بنده شما در حال انجام وظیفه خود هستید و باید دید که چرا این میزان تصادف رخ می‌دهد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح اظهار کرد: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد در برخی از کشورهای همسایه بعضاً دو برابر کشور ما تصادف رخ می‌دهد اما آمار تلفات کمتر است که باید بررسی شود علت این موضوع چیست و به نقش عوامل مؤثر در این حوزه توجه شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مساله ایمنی خودروها گفت: تأثیری که نوع و کیفیت خودرو در کشته شدن فرد داشته و ضعفی که در نتیجه آن تصادف رخ داده حتماً باید مورد بررسی قرار گیرد.

پورخاقان با تاکید بر ضرورت توجه نسبت به مساله ایمن‌سازی راه‌ها گفت: پلیس راهور می‌تواند تا زمانی که ایمنی خودروها به‌صورت صد در صد احراز نشده، شماره‌گذاری نکند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با تاکید بر ضرورت توجه به نقش خودروسازها و سایر عوامل دخیل در حوادث در تدوین گزارشات از سوی کارشناسان تصادفات اظهار کرد: نوعاً این کارشناسان در اظهار نظر خود در خصوص تقصیر راننده و عابر اعلام نظر می‌کنند؛ در حالی که کارشناس می‌تواند عدم ایمنی خودرو و تأثیر آن در فوت شخص و شدت تصادف را مشخص کند.

وی تاکید کرد: قطعاً اگر خودروسازها ببینند در کارشناسی‌ها مقصر می‌شوند و باید دیه پرداخت کنند، در نحوه فعالیت خود تجدیدنظر خواهند کرد.

پورخاقان اذعان کرد: در خصوص ایمنی راه‌ها و نقاط حادثه‌خیز نیز باید در گزارشات کارشناسی تصادفات توجه لازم اعمال شود.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: اگر این سهم تقصیرها در کارشناسی‌ها اعمال شود، با توجه به اینکه باید خسارت دهند، در عملکرد خود تجدیدنظر خواهند کرد و ما نیز در دستگاه قضا قطعاً حمایت خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    7 2
    کارلوایح مجلسه نه شما
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      3 1
      کدام مجلس اگه مجلس کاری از دستش برمی‌آمد این حال روز ملت نبود یکی هم حرف حق میزنه توذوقش نزنید
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    13 5
    همون ماشین که فروخته پول دیه رو جلو تر از همه گرفته هر موقع مافیا اجازه داد سپاه ماشین درست کنه ما رو خبر کنین
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      2 3
      ورود سپاه عزیز به عرصه خودرو سازی به خاطر مصلحتهایی انجام نمیشود. اگر ورود میکرد الان در دنیا حرف زیادی در خودرو برای گفتن داشتیم
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    چجور مسئولانی اینجا هستند و مشکل میبینند و راه حل هم کاملا مشخص و واضح است ولی ذره ای فکر کشور و آیندش ، مردم و آینده فرزندان نیستند راه حل واردات سالی ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار خودرو با تعرفه زیر ۱۰ و واردات خودروی هیبریدی برا نقره داغ کردن اینهاست گرچه تا حالا تو ۴۳ سال کسی نبوده ازین جرعت ها داشته باشد
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    8 1
    جالبه این حرف 8 ساله داره گفته میشه اما اجرا نشده
  • اا IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 1
    یک نفر تو این کشور نمیتونه این چاه رانت خواری خودرو را جمع کنه 40 سال از انقلاب گذشت به خدا خجالت داره..
  • انقلابی منطقی IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    7 0
    همه مسؤلین از وضعیت خودروسازی ناراحتند و منتظرن مردم کاری کنند!!! جالبه
  • ناصر IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    اگر قوه قضائیه ما استقلال داشت و اراده قطعا می توانست یاریگر مردم در مقابل این مافیا باشد ولی وقتی بودجه آن زیر 3 درصد کل بودجه کشور باشد طبیعتا نمی توان انتظار عکس العمل داشت! به راحتی می شد با تعیین سهم خودروسازان از تصادفات رانندگی و فوت و جرحی ها اونها رو وادار به اصلاح کرد
  • IR ۰۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    1 0
    عدليه خوابه ؟! يا به او ربطى نداره ؟
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    1 0
    با وجود امثال آقای میرسلیم که لازم المحاکمه هستند این ملت روی خوش آسایش نخواهد دید. متاسفانه گویا امثال ایشان همچون یک غده سرطانی مورد پذیرش نظام قرار گرفته اند. چرا باید امثالهم مصونیت بی نهایت داشته باشند چه خودشان و چه خانواده و فرزند برومندشان
  • متین IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 1
    چشم شما به بزرگی خودتون ببخشین .مردم سریعا دست به کار میشوند
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    1 0
    جناب پورخاقان سال نو مبارک باشد شما که در راس عدالت هستید یکبار شده مدیران خودروساز بدلیل بی کیفیتی محاکمه کنید چرا خودروها غیر استاندارد شماره گذاری میشوند اینهم مردم مقصرند نمی دانم چرا مردم چرا مسئولین نه؟
  • حسن IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    مسئول بودن خودرو سازان در برابر خسارات وارده به خوردرو وسرنشینان وپرداختن دیه وخسارات به طور کامل دیده شود . این امر مهمی است که حاج آقا مطرح کردند بلکه از این طریق خودرو سازان وادار به تغییر رویه بشن ودر بهبود کیفیت خودرو ها گام بردارند. چرا تا حالا اینها در حاشیه امن موندند هم مهم است. امیدواریم مجلس مدعی انقلابی بودن خودرو سازان را رها نکند.
  • مولا IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    یعنی ارزش جان انسان ها همون مبلغ دیه است ؟ یعنی اگه خودرو ساز بگه من دیه کشته شدگان رو بدم حله؟
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    میر سلیم سهامدار ایران خودرو نماینده ؟
  • علی FR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    در ایام نوروز سرعت مجاز را به نصف کاهش بدید ببینید چقدر کم می شود. توی این کشور همه عجله دارند فقط ولی اینکه دنبال چی هستند نمیدونم. چون خروجی آنچنانی که ندارند.
  • ش IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    خدا لعنت کنه خاینین رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس