کد خبر 1475842
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
بخشنامه وام ازدواج ۱۸۰ میلیون تومانی ابلاغ شد

بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج مطابق با قانون بودجه سال ۱۴۰۲ توسط بانک مرکزی برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ شد.

به گزارش مشرق، براساس بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و جزء (۱) بند قانونی یادشده مقرر شده است: «مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی (غیر از بانک‌های قرض الحسنه) پس از کسر سپرده قانونی را به قرض الحسنه، اختصاص داده و از طریق بانک‌های عامل (به تشخیص شورای پول و اعتبار) به شرح زیر نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدام کنند:

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج (موضوع ماده ۶۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)

۱‏- تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۸ بوده است مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله

۲‏- تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال

- مسوولیت حُسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، هم مدیران و کارکنان ذیربط است. عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذیصلاح قابل پیگیری است.

- پس از اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات موضوع بند «الف» این تبصره و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

- تسهیلات موضوع این تبصره از حکم موضوع ماده (۱۰) قانون خدمت وظیفه عمومی مستثنی است.
همچنین، با عنایت به مفاد ماده (۵۰) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، افراد مندرج در قانون مذکور مشمول اخذ قرض‌الحسنه ازدواج به میزان ۲ برابر افراد عادی است.

بر این اساس، سهمیه در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج طی فروردین و اردیبهشت ماه سال‌جاری برای بانک‌ها و موسسات اعتباری ارسال می‌شود. بدیهی است، پس از نهایی شدن سهمیه سالیانه برای پرداخت تسهیلات مذکور مراتب به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است متقاضیانی که پیشتر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند، در اولویت پرداخت تسهیلات یادشده هستند و تسهیلات مذکور با توجه به شرایط متقاضی، برای همه افراد در صف (ثبت نام شده در سال ۱۴۰۲ و سنوات قبل) مطابق با مبالغ مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور قابل پرداخت خواهد بود.

در پایان این بخشنامه تاکید شده است، با توجه به مراتب فوق، ترتیبی اتخاذ شود تا حداکثر در مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه، موضوع به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه مربوطه به بانک مرکزی ارسال شود. ‏‏‏‏‏‏‏‏‏

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 1
    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره عیده اجیل نتونستم بخرم به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در هقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. به جون بچه هام کلاه بردار نیستم🙏
  • مسلم ولیپور IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 2
    خیلی خوبه وام میدید من سال ۸۲ عروسی کردم وام ازدواج نگرفتم دارای ۴ فرزندهستم ایا میتوانم الان وام ازدواج بگیرم شماره ۰۹۱۹۲۸۷۰۸۸۴
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 0
    پارسال ۱۲۰ تومن بود امسال شد ۱۸۰ تومن. پارسال زوج های سن پایین ۱۵۰ تومن بود، امسال شد ۲۲۰ تومن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس