محمود واعظی نمایه

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور سابق به تازگی ادعا کرد که همه شاخص های کلان اقتصادی در دولت حسن روحانی مثبت بوده است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی است روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.

۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

ادعای جالب رئیس دفتر روحانی: همه شاخص‌های اقتصادی ما مثبت بود

آنکه در حقش جفا شد لاریجانی بود نه تاجزاده!/ مسئولانی که روش امیرالمومنین(ع) را نمی‌پسندند

محمود واعظی، چهره جریان اعتدالی و رئیس دفتر رئیس جمهور سابق اخیراً طی اظهاراتی که اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد، گفته است:

"دولت سال ۹۲ دولتی بود که با وعده‌هایی نظیر حل مشکلات اقتصادی، توسعه کشور، عادی‌سازی روابط با دنیا و نجات مردم از حالت دشمنی و تحریم روی کار آمد. لذا برای تحقق این شعارها همه تلاش خود را کرد و مشاهده کردیم از زمانی که دولت قبل بر سر کار آمد نرخ ارز و تورم کاهشی شدند و همه شاخص‌های کلان اقتصادی رشد کرد و مثبت بود."[1]

*ما قضاوت درباره ادعای واعظی که گفته است "نرخ تورم در دولت حسن روحانی کاهش یافت و همه شاخص های کلان اقتصادی رشد کردند" را بر عهده مردم و مخاطبان محترم می گذاریم!

جالب آنکه همین چند روز قبل بود که مقام معظم رهبری در بیاناتشان در حرم مطهر رضوی فرموده بودند:

"رشد اقتصادی ما ضعیف بوده. ما در سیاستهای اقتصادی‌ای که به دولتها اعلام کردیم، رشد هشت درصدی را اعلام کردیم؛ در حالی که در بسیاری از سالهای دهه‌ی ۹۰ رشد ما زیر صفر بوده است. در مجموع هم وقتی که تحویل و تحوّل دولت انجام گرفت، رشد بسیار پایین بود؛ حالا رقمهای دقیقش را نمیخواهم عرض بکنم، مثلاً حدود یک درصد یا کمتر."[2]

لازم به توضیح است که اشاره به ناکارآمدی های دولت اعتدال به معنی توجیه گرانی فعلی نیست و مسئولان باید بدانند که مردم به دولت جدید رأی داده اند تا مشکلات رفع شود.

***

آنکه در حقش جفا شد لاریجانی بود نه تاجزاده!

آنکه در حقش جفا شد لاریجانی بود نه تاجزاده!/ مسئولانی که روش امیرالمومنین(ع) را نمی‌پسندند

محمد سلامتی، از فعالان جریان چپ در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در پاسخ به این سوال که رهبر انقلاب در انتخابات گذشته از تعبیر جفا در حق برخی داوطلبان استفاده کردند. با توجه به این مساله وظیفه شورای نگهبان چیست و چگونه می‌شود از این اتفاقات جلوگیری کرد تا شاهد تکرار این مسائل نباشیم، گفته است: باید از تسلط صرفا یک جناح بر امر انتخابات جلوگیری شود و هم رویه نظارت استصوابی مورد اصلاح قرار گیرد. اصولا فلسفه وجودی شورای نگهبان حفاظت از حقوق کاندیداها در انتخابات مختلف بود. اما شیوه عملکرد طوری شد که این هدف چندان مشاهده نمی‌شود.[3]

*آقای سلامتی گویا باخبر نیستند که جفای صورت گرفته در حق کسی رخ داد که اصلاح طلبان می گویند شورای نگهبان متعلق به جریان متبوع اوست!

زیرا دکتر علی لاریجانی که مقام معظم رهبری تعبیر جفا را صرفا درباره ایشان -و نه درباره برخی یا تعدادی- به کار بردند یک چهره اصولگراست.

پس فرض سلامتی کاملا غلط است.

ضمن اینکه ماجرای جناحی بودن شورای نگهبان نیز صحیح نیست و این شورا یک منظومه فراجناحی متشکل از چهره های فقیه و حقوقدان امین نظام است. حال اینکه اصلاح طلبان نتوانسته اند چنین چهره های امین و متخصصی را در اردوگاه خود تربیت کنند تا نظام اسلامی بتواند به آنها اعتماد کند و سمت های کلان فراجناحی در شورای نگهبان را به آنها بسپارد؛ البته گناه نظام و مردم نیست.

مسئله نظارت استصوابی هم یک نگاه عقلانی در بحث تأیید صلاحیت هاست که در مقابل نظارت خشک و نامطمئن استطلاعی قرار دارد و مخالفت اصلاح طلبان با این نظارت عقلانی هم به رویکردهای دو دهه اخیر آنها در صف آرایی در مقابل عقلانیت برمی گردد.

در بحث مرجّح بودن نظارت استصوابی بر نظارت استطلاعی می توانید توضیحات دقیق یک عضو شورای نگهبان را در اینجا بخوانید.

***

پندی ناصحانه به مجلس یازدهم

مسئولانی که روش امیرالمومنین(ع) را نمی‌پسندند!

آنکه در حقش جفا شد لاریجانی بود نه تاجزاده!/ مسئولانی که روش امیرالمومنین(ع) را نمی‌پسندند

ابراهیم رضایی، نماینده دشتستان و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخشی از یک مصاحبه که سایت روزنامه آرمان ملی آن را منتشر کرد، گفته است: اقشار مختلف مردم جامعه مردم ما به ویژه قشر مستضعف و همینطور قشر متوسط جامعه با مسئله و در واقع بحران اقتصادی به نام تورم مواجه هستند که واقعا کمرشکن بوده. به ویژه طی یکسال اخیر متأسفانه در دولت سیزدهم وضعیت خوبی نداشته و دولت عاجز از کنترل تورم بوده است، برخلاف شعارهایی که دادند.

وی افزود: بر همین مبنا هم ناظر به 2 مسئله اصلی اقتصاد یعنی رشد تولید و کنترل تورم، حضرت آقا سال جدید را نامگذاری کردند. اگر ما شاهد رشد تولید و جهش تولید باشیم حتما بسیاری از مسائل اقتصادی‌مان حل خواهد شد.

نمایند مردم دشتستان در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر کنترل تورم هم حتما رابطه مستقیمی با مسئله تولید دارد که موجب ثبات اقتصادی می‌شود و همچنین رضایت بسیار بالایی را در بین مردم خواهد داشت؛ چراکه مطالبه اول مردم از مسئولان کنترل تورم و رفع مشکل گرانی به ویژه گرانی کالاهای اساسی مورد نیازشان است.

رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: ما امیدواریم دولت یک برنامه‌ریزی دقیق و جامعی برای رشد تولید و کاهش تورم داشته باشد؛ ما هم در مجلس وظیفه داریم حتما از همه ظرفیت‌های خود در مجلس شورای اسلامی برای اینکه شرایط تولید و حال و روز تولید در کشور را بهتر کنیم استفاده خواهیم کرد و ان شاء الله همه توان نظارتی خود را برای کنترل تورم و پاسخ‌گو کردن دولت در زمینه تورم به کار خواهیم بست.[4]

*مجلس و نمایندگان محترم باید بدانند که بخش اعظم تورم فعلی در اقتصاد ایران یک "تورم روانی" و بیقاعده است که از هیچ قاعده بازاری، دلاری، تحریمی و تورمی پیروی نمی کند.

راه برخورد با این تورم و گرانی بیقاعده هم جز از دالان "نظارت کارای دولت بر بازار و قیمت ها" نمی گذرد. و مجلس هم اگر می خواهد در این زمینه کاری بکند؛ راهی ندارد جز اینکه نظارت را از دولت مطالبه کند.

دقت شود که راه حل مشکلات اقتصادی گاهی سهل و گاهی ممتنع است. و البته ما در بحث گرانی بیقاعده با راه حل آسان نظارت مواجهیم که اگر رخ بدهد و کسانی باشند که همچون امیرالمومنین(ع) با تازیانه در بازار اقتصاد قدم بزنند؛ آنگاه بسیاری از قیمت ها تنها در مدت چند روز کاهش خواهد یافت.

از نمونه های این قصه پر غصه می توان به ماجرای مصوبه شورایعالی هماهنگی سران قوا در بحث "تعیین سقف برای اجاره بها" نیز اشاره کرد که بدون پیوست اجرایی و نظارتی رها شد و به جای یک مصوبه قوی و کمک‌کار معیشت مردم که بتواند اقتدار اجرایی دولت را نشان بدهد؛ عملا به مضحکه خاص و عام تبدیل شد.

***

1_https://www.etemadonline.com/tiny/news-603966

2_https://khl.ink/f/52275

3_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1340146

4_https://www.armanmeli.ir/print/1431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 141
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    43 34
    شما هم شدین سینه سپر دولت رئیسی... بنده خدا مردم دارن به سختی زندگی میکنند.
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      36 16
      محمود واعظی به ریش خودش و هفت جدش خندیده.. این دولت اول شروع به آوار برداری کثافت کاری این مفت خورهای فاسد کرد و الانم داره زمین رو شخم میزنه برای کاشت و برداشت.. حالا شما هی غرر بزنید...
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      29 5
      خیلی شما اصلاح طلبان نگران سفره هستین، بفرمایید چند درصد از حجم کهکشانی ثروت‌های بادآورده رانت انقلاب را صرف خدمات عمومی داوطلبانه کردید؟
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      6 4
      فقط یه کم آرومتر شخم بزنه . مملکت زمانی داغون شد که خیر مردمو به این جناح و اون جناح گره زدیم. و اونقده احمقیم که پشت سر همین سیاستمدارا که فقط به فکر حزب خودشونن راه افتادیم.البته طرفداری بعضیا از هردوجناح که مزدبگیر شون هستن طبیعیه
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      16 7
      سپر دولت رئیسی نیستیم ولی حداقل می‌بینیم این بنده خدا شبانه روزی فعالیت می‌کند
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      21 1
      هنر روحانی و جهانگیری این بود که مردمو دچار فقر و فلاکت و گرسنگی کردند واعظی بهتره ساکت باشد.
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      11 0
      کارنامه دولت روحانی با هیچ دولت دیگری قابل مقایسه نیست میانگین رشد اقتصادی کشور در 8 سال گذشته صفر بود و 4 سال پیاپی تورم بالای 60 درصد داشت و نرخ ارز را 10 برابر کرد و کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و انبوهی از تحویل دادند.
    • محمدایوب IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      11 0
      واعظی درست میگه رشد اقتصادی بوده میگید نه از حسین فریدون مهدی جهانگیری دختر وپسر وداماد وعروس وزرای دولت روحانی بپرسید یا آنها که ارز 4200گرفتند
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      10 0
      اصلاح طلبان بی کفایت در 8 سال گذشته قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و موبایل و غیره را 10 برابر افزایش دادند حالا میگن تمام شاخص ها مثبت بود !!!!
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      5 0
      نظر مردم هم در مورد ریاست قبلی مجلس بپرسید! بنده یک سوال دارم از اینکه مگر چقدر حقوق دریافت میکردند که بتوانند حتی باوجود سالها کار و ریاست بر مجلس و با دست نزدن به حقوقشان و جمع کردن آن , حداقل ثروتی بالغ بر 1هزار ملیارد تومان بدست بیاروند
    • سيد مجتبى بنيادى IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      8 1
      تمام سختى هاى امروز مملكت ، حاصل خيانت، چپاول، مزدورى كدخدا پرستان، كذابين و شماها حاميان و منتفعين باند منحوث🗝️ ميباشه
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      2 1
      متاسفانه تعصب امروز از مسئولین به سمت مردم هم سوق پیدا کرده،هر فرد،خونواده یا جامعه ای واسه اصلاح و پیشرفتش اول از همه باید نقص هاشو بپذیره،اصول گرا و اصلاح طلب و میانه روها هرگز نتونستن در جهت اهداف انقلاب حرکت کنن،دلیلش وضعیت فعلی هستش
    • ذ IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      4 0
      این شیاطین که اب تو اسیاب امریکا و اروپا کلاً دشمنان ایران می ریختند تو اون هشت سال ایران را صد سال به عقب بردند. تعجبم از شورای نگهبان و رد صلاحیت ها و برخورد قضایی نشدن این شیاطین است که چه اتویی دارند که با انها برخوردی نمیشه..
    • عطار IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      7 2
      مردم دارند تاوان رای اشتباه به دولت فاسد بنفش رو پرداخت میکنند.
    • IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
      3 2
      ۷:۳۶ سینه سپر رئیسی شدن خیلی بهتر از پیاده نظام نتانیابو و امثال خاتمی باغی و شیخ قلابی بنفش هست پس لطفا حرف مفت نزن
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    25 6
    به هرحال فرقی نمیکنه آقای واعظی ،یا شما داری حرف مفت میزنی یا اون ۴ تا وزیر روحانی که برای براش نامه نوشتن که ضرب العجل اقتصادی بگیر،یا هم پشیمون شدن سلبریتی ها و خواص از رای دادن به روحانی.
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      21 7
      مردم خواستار محاکمه روحانی و همکاران نفوذی او هستند چرا نیروهای امنیتی و قوه قضائیه اقدامی نمی کنند ؟
  • عباسي IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    36 3
    با درود و قوت بخير ؛ متأسفانه همه مسئولين محترم كشوري و لشكري حقشان پايمال شد .به جز ، حق مردم ............... !. آيا اين مردم هم به حساب مي آيند ؟!...
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    20 10
    اگرمدعیان کذاب درباره ی آنچه ادعامی کنندمدرک ارائه ندهندمی بایست مجازات شوندتاهرکسی بالقلقه ی زبان آلوده ی خوددنیای مارامتعفن نکند!روح الله زم وامریکایی هاخوب می دانستندبادولت تحقیرروحانی تسلیم ایران راحت است!خفه شویدوبگذاریدملت نفس بکشند!مرگ برهمه ی افسادطلبان ازخاتمی وتاجزاده واربابانذامریکایی معدوم آنها
    • ایرانیان IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      9 3
      تا کی مردم ایران باید تاوان شما را بدهند
  • رضا IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    9 2
    حرف به درد هیچی نمیخوره
  • سید IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    19 15
    امام خامنه ای بعید است که از آقای لاریجانی که بستگانش مقیم یانکیستان هستند بخواهند حمایت کنند تا چه رسد به تاجزاده که از سرمایه های اصلی صهیونی ها در ایران هست! ضمنا! موهومات و لاطائلات و مزخرفات امثال واعظی و روحانی و آخوندی را به حساب عقده گشایی و کینه ورزی ناشی از سیلی ملت به ایشان بگذارید و اجازه دهید هرچه دل تنگشان می خواهد بگویند!!!
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      7 6
      عالی بود.
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    11 8
    " بخش اعظم تورم فعلی در اقتصاد ایران یک "تورم روانی" و بیقاعده است که از هیچ قاعده بازاری، دلاری، تحریمی و تورمی پیروی نمی کند."
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      9 4
      آفرین، نوعی تورم دستوریست! یعنی دستور از رئوس باندها و مافیاها آمده انگار که تا میتوانید به هر بهانه همه چیز را گران کنید.
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      10 9
      بخش عمده تورم ایجاد شده به خاطر فعالیت های اقتصادی نفوذی ها و اصلاح طلبان در بخش های دلالی و احتکار ارز و طلا و کالا است . ملت ایران خواهان نابودی این قشر هستند
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      5 0
      بخش عمده نه همه اش ولی ازجناح خاصی نیست اینهانقابه برای غارتگراهای بیت المال ومجرمین نجومی بگیروفئودالها
  • فانوس IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    12 6
    خوب دولت روحانی با همین امثال اقای واعظی با این دیدگاه و نگرش شدن بدترین دولت بعد انقلاب . مشت نمونه خروار
    • یالثارات IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      11 10
      احسنت دولت آقای رئیسی که فاجعست خخخخخ
    • یا لثارات IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
      0 0
      دولت حسن فریدون فاجعه بود.
  • عباس ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    10 2
    به خاط وضع اقتصادی مردم خدا ازشون نگذره
  • US ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    13 4
    دختر وی در آمریکا ایالت ....مشغول طبابت هست و مد اینجا مرگ بر آمریکا می گوید!! جالبه نه؟!
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    3 2
    سلامتی، واقعا سلامتی؟
  • دلیر IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    11 4
    اف به شرف برخیها کدام ظلم؟ یک عمر کشور تو دست شان بوده چه کرده اند
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    6 5
    لازم است اداره کشور بطور کامل در دست تنها نهاد کارآمد قرار گیرد.
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    15 6
    دهانت رااب بکش بعد اسم امیرالمومنین رابیاور ازنظرشماحقیرهای حرام لقمه بیخاصیت تسلیم شدن وذلت طلبی زبانم لال شیوه امیرالمومنین است؟؟؟ننگ برشماقوم متعفن ذلت طلب
  • سپیده IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    7 13
    الآن من مطهری را به عنوان اصلاح‌طلب قبول دارم اما اسمش اصولگراست. واقعیت این است که اسم جناح ملاک نیست، رویه‌ی عملکرد (مجاز دانستن انتقاد و پیگیری آن) در مقابل انتقاد ظاهری ملاک است. خود آقای واعظی هم اهل اصلاح کردن چیزی نبودند. البته من افراد افراطی که بدون راه‌حل به همه چیز انتقاد دارند را هم قبول ندارم. اینکه عملکرد روحانی از رئیسی بهتر بود مثل روز روشن است، چون در زمان او همه مخالف هر کار دولت بودند اما امروز مشق دولت را بقیه می‌نویسند و در آن زمان کرونا بود که هنوز کشورهای دیگر را زمین زده است و با این وجود شرایط کار کردن بهتر مهیا بود تا الآن. فقط آمار جرایم اقتصادی را ببینید نیاز به آمار اشتغال هم نیست.
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      11 4
      چه صاحب نظر و خودبزرگ بین البته به جهان بینی تا نوک بینی!
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      8 1
      "اینکه عملکرد روحانی از رئیسی بهتر بود مثل روز روشن است" یعنی با این حرفت حداقل امید به عقلانیت در جبهه اصلاح طلبان را از بین بردی
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      5 0
      روحانی حتی عُرضه نداشت واکسن بخرد در دوران او روزانه 800 نفر از مردم ایران در اثر کرونا فوت می کردند و صادرات نفت به کمتر از 100 هزار بشکه رسیده بود.
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      3 0
      تورم فعلی نتیجه 10 برابر شدن حجم نقدینگی و چاپ پول بدون پشتوانه در دولت روحانی است دولت قبل رکورددار شاخص فلاکت و جهش ارز در تمام دولت ها بود.
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      4 0
      روحانی قیمت ارز را 10 برابر کرد یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند در هیچ دولت دیگری این تراژدی غمناک اتفاق نیفتاد.
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    11 7
    این گروه های سیاسی هم جمهور را فقیر و درمانده کرده هم اسلام را بد جلوه داده، هم نظام را فشل کرده، هم کشور را دچار بحرانهای سومدیریتی کرده. در چنین شرایطی تنها نهاد تعریف شده برای پاسداری از انقلاب و نظام: سپاه پاسداران انقلاب اسلامیست (برای پاسداری از دولت‌ها نیست)
  • محسن IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    8 3
    گسی نیس به این بگه آنها عامل بدبختی ایران بودن الن چن ساله از دستشون داریم نفس راحت میکشیم
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    11 0
    فقیر و غنی نداره همگی در یک وطن هستیم باید نجاتش دهیم از شر توطئه داخلی باندهای مافیایی که اقتصاد کشور را گروگان گرفته: یعنی ملت و حکومت را گروگان گرفته. کیستند اینها و چرا صنایع نفت و پتروشیمی ملی نیست؟
  • جعفری IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    4 2
    اگردرنزدشما این شورا بدین صفت است پس انتظار عدالت درحق آیندگان انتظاری پوچ است.
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      2 0
      تعجب از شماست که انتظار معصومیت دارید. شورا معصوم نیست و باید نقد کرد. اما ناامیدی هرگز روا نیست.
  • باقري IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    3 4
    واعظي !؟ آنكه حقش تضييع شد مردم محروم ، ضعيف و مظلوم بودند نه شياطين مملكت آباد شد چون همه سياسيون و مسوولين بر طريقت خدا ، اسلام ، پيامبر و ائمه ، اوليا و اوصياي حقيقي هستند
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    13 2
    کدام یک از مسئولین ما زندگی شبیه پیامبران یا ائمه را دارند
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      3 6
      بصیرت هم خوب است و هم لازم! برخی کر و کور ذاتی هستند!!
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    5 7
    محمود و لمپن و دروغگویی کذاب بیش نیست لعنت بر اصحاب فاسد و خائن و کذاب ح رو......
    • ss IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      3 3
      واعظی و روحانی و..... درخونشون به شماها می ارزد
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      3 1
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند واعظی بهتره سکوت کنه.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    3 4
    آخر با دوره حسن چاخان چه فرقی کرده
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    9 3
    اگرادعای شما توسط قوه قضائیه پیگیری بشه مردم می‌فهمند چه بلائی سر مردم آوردید غلط زیادی هم حدی داره
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    4 8
    فقط در حق احمدی نژاد ظلم و ستم شد....
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    4 2
    حرف مفت دنبال گرد شیرینی مثلا لاریجانی چه کرد فرستادن فرزند ان به امریکا ولی در ایران گفتن مرگ بر امریکا یا ثروت جمع کردن
  • شمه IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 2
    متاسفانه شما هم خواب می بینید و هم خودتان تفسیر می کنید این یعنی عجول بودن و خود شیفتگی بگذاریدمردم که در مضیغه هستند ودر کف جامعه دست وپا میزنند را نیز نگاه کنید آن وقت تهی بودن شما آشکار می شود چقدر ناتوان هستید
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 2
    اینقدر ماست مالی نکن
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 1
    بله از ویلاهای تصاحب کرده ایشان و فرزندان در خارج مشخص است باز افشا کنم ؟
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    4 3
    این دولت تاالان امتحان خوبی پس نداده...بهیچ وجه
  • ایرانی IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    3 5
    واعظی درست میگه.
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      4 1
      بانیان وضع موجود(افساد طلبان) بهتر است ساکت باشند و اظهار نظر نکنند.
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    10 1
    علی لاریجانی آدم ثابت قدمی نیست و از هر طرف باد بیاید بادش می دهد وبه نام نامی متناسب نان می خورد.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 0
    قول شهیدنادرطالب زاده
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    3 2
    اصلاح طلبه.به درد نظام نمیخوره
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 2
    خوب شد موضوع شنیع انتخابات پیش آمد، در برابر تدبیرهای دشمن و این بحرانهای ساختگی، تدبیر غیرمتعارف کارساز است.
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 2
    سگ زرد برادر شغال است
  • ناشناس IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 4
    بله درست گفته چرا که حداقل در دولت روحانی در چهار سال اول دولتش نرخ ارز و دلار طلا سکه که پایه و اساس تورم و افزایش نرخ تمام کالاها می باشد. کاهشی و ثابت بود
  • محمد IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    6 11
    ظلم بزرگ در حق آقای احمدی نژد بود و بس.
  • ایرانی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 1
    بر اساس نظر شما وی جزو ساکتین است.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    10 2
    درحق سعیدمحمد
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 2
    درحق سعیدمحمد رای وحقوق نماینده ها ابود شد
  • حامد IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 0
    جالبه که دولت دست هر گروهی میوفته به بدترین وضعیت ممکن ، اقتصاد رو مدیریت میکنه ، بعد هم که مدت ۸ سال ریاست جمهوری اونها میگذره شروع میکنن به غر زدن به مدیریت اقتصادی دولت بعدی
  • محمد IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    3 4
    من طرفدار روحانی نیستم اما انصافا بعضی ها با چه رویی دولت فعلی را با این وضعیت فاجعه بار اقتصادی بهتر از دولت روحانی میدانند . اگر دین ندارید لااقل ازاده باشید .‌
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      3 2
      اگر روحانی بود الان دلار حداقل 100 هزار تومان و نرخ تورم 500 درصد بود کارنامه روحانی خود گویاست.
    • ناشناس IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      1 2
      دلار امسال به 100 هزار تومن می رسه.
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      2 1
      امسال ان شاءالله دلار در جهان حذف میشه تا چشاتون دراد
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 1
    همتون لج هستید
  • مهران NL ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 0
    با سلام مردم هر چه میکشند از دست دولتهای بی کفایت است
  • GB ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 0
    هرکسی به طریقی بز نشست میشه !
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    3 0
    دلار 50 تومن را کی تعیین می کنه اون را شناسایی کنید هر معامله با دلار غیر بازار رسمی مشمول کنترل امنیتی دولت و حکومت باید باشد
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    3 0
    احتمالا دوستان بالاریجانی توافق کرده اند
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    4 0
    مطمئنا آنکه حقشون جفا شد ملت و مردم.
  • م IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 1
    تا این مدت هیچ دولتی نتوانسته کاری برای این مردم بکنند.... که راحت زندگی کنند.
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 1
    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره عیده اجیل نتونستم بخرم به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در هقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. به جون بچه هام کلاه بردار نیستم🙏
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 1
    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره عیده اجیل نتونستم بخرم به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در هقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. به جون بچه هام کلاه بردار نیستم🙏
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 0
    پدرت میگن ادم خوبی بود
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    7 0
    ارزش ده برابری ارز در دولت روحانی رشد اقتصادی بوده ؟نابودی صنایع هسته ای فضایی حراج کارخانجات به مفسدین اقتصادی از نیشکر هفت تپه گرفته که با ثمن بخس به چند مفسد اقتصادی حراج شد تا کشتدوصنعت مغان تا پالایشگاه کرمانشاه تا ماشین سازی وهپکوی اراک تا ماشین سازی تبریز به مفسدین اقتصادی تا وارد کردن جاسوسان اژانسبه بخشهای علمی فرهنگی کشور اجرای سند 20.60 پیشرفت کشور بوده ؟هنوزم دولتمردان روحانی نمیدانن با برجام صدها هزار میلیار اقتصاد کشور را نابود کردن وفساد اقتصادی اجتماعی بی نظیری برا بر کشور تحمیل کردن که رئیسی بعد یک سال ونیم اوار برداری کثافتکاری دولت قبل هنوز با این معضل دست وپنجه نرم میکند قطع رابطه با چین وپنانده شدن به دامن جلادترین شیدان بینالمللی که تا عمق وجود کشور را مثل توتا ل فرانسه سر کیسه کردند از جمله فسادهای دولت روحانی بود قرعه کشی ماشین که متاسفانه تا الان هم ادامه داره فساد ایجاد شده در دوره روحانی بود قطع رابطه با عربستان از شاهکارهای اصلاح طلبان برای ایجاد تنش در منطقه بود اقای مشاور دولت قبل شما باذکدام استدلال از دولت روحانی دفاع میکنید لابد از پایان دولت تا الان خواب بودید ناگهان بیدار شدید ؟شما یکی دیگر از شاهکارهای دولت روحانی نابودی مسکن وتوقف کارهای عمرانی بوده فساد برادر رئیس جمهور وکعاون اول هم از شاهکارهای دیگر دولت روحانی بوده که در تاریخ ایران سابقه پداره اینها اندک جرائم ایجاد شده در دولت متبوع شماست
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 2
    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره عیده اجیل نتونستم بخرم به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در هقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. به جون بچه هام کلاه بردار نیستم🙏
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 1
    مردم حق دارندازطرف خودبه کارکنان لایق رای دهندتاازحقوقشان بعنوان وظیفه دفاع کرده وحقوق بگیرند!عدم اقبال مردم هم ظلم در«حق»!!!
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    8 1
    وای از روی زیاد این افساد طلبان وای وای وای! چقدرشما پرروید روحانی فقط یه کارخوب بلده اونم دروغ ۲ در مورد اقای لاریجانی من جای اقای لاریجانی بودم می رفتم خدا راشکر می کردم که رد صلاحیت شدم چون بااون د ست فرمونی که لاریجانی تو مجلس میرفت به نفع افساد طلبان وقضییه برجام اگر رد صلاحیت نمیشد قطعا خسر الدنیا والاخره میشد دعای کسی پشتش بوده
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    3 15
    مثبت یا منفی بهتر از دوران رئیسی بود این را همه فهمیدند غیر از......
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      2 0
      دولت روحانی ضعیف ترین و ناکارآمدترین و فاسدترین دولت بعد از انقلاب بود.
  • احمد IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    4 1
    تنها کسانی که حقیقتا تحت فشار وجفا هستند مردم کوچه بازارند باقی همه جنگ زرگریه.
  • سیدمحمد مصطفوی NL ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    3 1
    مرد زرد برادر شغاله...
  • همرزم هادی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 2
    تفکر سیاسی امروز جهان با صدها سال گذشته بسیار متفاوت است
  • حسن حبشی IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 3
    مشرق نیوز تحلیل هایت به درد هم جناح هایت می خورد
  • چی بگم IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 2
    من بغیر وی دیگران رو‌نمیشناسم
  • ترابیان IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    5 0
    تو هر کشور دیگری بود باند رو... مکار و .... ها نه تنها رنگ آسمان را نمی دیدند بلکه ۷۰ کفن پوساتده بودند
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 1
    با وعده اینترنت و شل کردن فیلتر شکن ها دوباره اصلاح طلب ها در انتخابات برنده می شوند.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 2
    همه دارو دسته و طرفداران رییسی بقدر یک تار موی تاجزاده نیستند
  • علی IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 2
    مردم زیر بار گرانی و تورم له شدند شما هر روز با اراجیفتان نمک به زخم ملت میپاشید
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 2
    ملت دیگه قبولتون ندارند
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 1
    همشون یا همهشما از یک نخ و سرشت هستند
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 0
    آخی....طفلک لاریجانی(ها)!!!
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    5 0
    سوال امتحانی کارهای مثبت حسن روحانی در دوران ریاست جمهوری را نام ببرید؟ ۱- حفظ ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی خخخخخخخخخخخخخخ ۲- ایجادثبات اقتصادی و گران نشدن کالاهای اساسی خخخخخخخخخخخخخخخخ ۳- عدم افزایش قیمت خودرو خخ خخخ خخ خخخ خخ خخخ ۴- عدم وجود جاسوس در مذکرات برجام و معاونت محیط زیست عیسی کلانتری خخ خخخخ خخخخ خخخخخخخخخخخخخخ ۵- عدم پذیرش سند ۲۰۳۰ و پیمان پالرمو و FATF خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • US ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    4 1
    آنانکه در حقشان جفا شد شهدا بودند
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    3 1
    اونی که درحقش جفا شده مردم این کشورهستند
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    4 1
    هر دو جناح خوب کارتون رو بلدید، نوبتی هم سر سفره می شینید، اونی که باخته ملته
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 0
    سقوط غربگرایان یعنی اینکه دلار رو در ۲ سال ۱۰ برابر کنند ، بعد از گرانی در دولت رئیسی انتقاد کنند!!! حدود ۳۰ گرفت الان حدود ۴۰ هست! فکر می کنند مردم نمی بینند :)
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    3 0
    ادعای جالب رئیس دفتر روحانی: همه شاخص‌های اقتصادی ما مثبت بود. خدا رحمت کند پینو کیو را .
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 1
    درحق هیچکدوم جفا نشد.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 0
    واعظی و کل خانواده .... ها بی انصافند
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    3 0
    وای دلم برا لاریجانی سوخت. چرا ما ملت ایران اینقدر در حق مسئولین جفا می کنیم؟ بندگان خدا! روحانی رئیسی خاتمی احمدی نژاد حتی بنی صدر رفسنجانی همه اینها در حقشان جفا شد. برا نماینده های مجلس در تمام ادوار زجه بزنید ناله کنید. چقدر به اینها ظلم شد. ما ملت ایران چه ظلمها که نکردیم در حق اینها.
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 0
    یکی از این آقایون بپرسه:عیدی معلولین تحت پوشش بهزیستی رو چرا پرداخت نمیکنن؟ حق ما معلولین خوردن داره؟
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 0
    حالا که‌ سرزمین های اشغالی بپا خواسته ورژیم صهیونیستی در حال فروپاشی از درون است و کشورهای اروپایی و آمریکا غرق در مشکلات و گرفتار مسائل اقتصادی مو جب از بین رفتن هیمنه آنها است و مشکلات اقتصادی سیاسی  وفر هنگی کشور دارد حل می شود و ارتباطات با همسایگان برقرار می شود وقدرتهای جدید با محوریت ایران روسیه و چین در حال شکل گیری است. پیاده نظام رژیم صهیونیستی و امید آمریکایی ها و غربی‌ها دم در آورده وبا هیاهو و جنجال با محوریت خاتمی  و بنیاد باران و واعظی  واصلاحاتیها و اعتدالیون قصد فريب و انحراف افکار عمومی داخلی را دارند تا مردم ندانند  که‌ اربابان اصلاحات پوشالی هستند و حنای کدخدا رنگی ندارد
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 0
    فقط و فقط میشه یک جمله گفت....... اعوذوبالله من الشیطان الرجیم. واقعا دیگه از اینهمه نمایش و دروغ و تزویر و ریا و نفاق خسته ایم و جز خدا ملجاء و دادرسی نداریم.
  • علی افصحی IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 1
    امام خامنه ای فرمودند« ما از دهه نود عقب ماندگی های زیادی دراقتصاد داشتیم»کسانی که صبح و شام یقه این دولت کارآمد را گرفته و هی دم از این می زنند دولت در کنترل تورم و راه اندازی چرخ های تولیدناموفق بوده و گرانی بی داد می کندو اجاره بها کمرشکن و..با استدلال های آبکی همچون رصایی نماینده دشتستان می کنند و یا«وارونه نمایی ای »که مانندواعظی لیسانس پست!وزیرارتباطات دولت فاسدروحانی جهانگیری و رئیس دفتر روحانی،واعظی،راه انداخته،به نظر می رسدهمگی متولدین نیمه هزار و چهارصد به بعد باشند!یعنی واقعا عقل کودک غیرممیزنابالغ را دارند.این سخنگویان در «ننو»به خیال کودکانه خود جناب رئیسی دولتی تحویل گرفته باشاخص های مثبت رشد اقتصادی،قیمت ارز جهانگیری!!همه واحدهای تولیدی با تمام ظرفیت درکار بوده،دنیا(آمریکا و غرب وحشی فقط)ارتباط اقتصادی و سرمایه گذاری هنگفت داشته، فروش نفت باتمام ظرفیت ادامه داشته،بورس سقوط مداوم نداشته،صف برای مرغ و تخم مرغ نبوده،تنش آبی در بیست و دو استان نبوده، برق قطع نمی شده، خودروها درپارکنیگ ها به خاطربی قطعه گی نخوابیده،تمام بودجه ارزی یک ساله چهار ماهه توسط دولت سفیه روحانی جهانگیری هزینه نشده بوده،کسری بودجه چهارصد و پنجاه هزار میلیاردی نبوده ، بدهی پانصدمیلیاردی به خاطر سر رسیدهای اوراق فروخته شده دولت الدنگ روحانی جهانگیری نبوده و....و به قول شیرین عقل واعظی سفیه همه شاخص های اقتصادی مثبت بوده است! انصاف هم خوب چیزی است. یعنی فهم این نکته خیلی سخته که دولت کارآمد جناب رئیسی باید اولویت کاری اش مهارندانم کاری و مظالم روحانی جهانگیری می بود. دولت ابتدا مین کاشته شده فسادزا یعنی «ازز منحوس جهانگیری»را می بایست برداردهمه بحران های مالی آبی نیروگاهی تولیدی و نفتی و گازی را باید تحت کنترل در می آورد و بدهی دولت فاسد را می پرداخت،رتبه بندی معلمان را که ده سال حرفش را زده بودند و بحرانش به جناب رئیسی رسیده بود باید حل می کرد، حقوق کارکنان و مستمری بگیران را که برای مرداد دولت فاسد روحانی جهانگیری عزاگرفته بود را می داد،یارانه هفت برابرشده را تأمین ،صف مرغ و ارزاق را جمع می کرد، ارز را سرو سامان می داد،با همسایگان آشتی کرده و مناسبات درست برقرار می کرد چین و روسیه و آفریقا و آمریکای لاتین رادر می یافت و...باز حقوق کف نه ویارنه سرماه گرفته و باز بگوبیددولت ضعبف!!!!
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    5 0
    واعظی از این همه دروغخجالت نمی کشی
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 1
    بزودی مردم
  • علی IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 4
    حسن روحانی هم خودش تحصیل کرده بود و هم کابینه متخصص و مجربی داشت و قطعآً توان کافی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور و حل مشکلات مردم را داشت
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      1 0
      خخخ اگر متخصص بودند چرا نرخ ارز را 10 برابر کردند و اقتصاد را ویران کردند ؟!
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      1 0
      اگه عرضه داشت ۸ سال کشور دستش بود چه غلطی کرد هنرش اجرای بر جام یکطرفه با هزاران تحریم جدید بود روحانی تحصیل کرده نبود دست پرورده بود مغزش اجاره بود
    • وطن پرست DE ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      1 1
      شماها به چهاردستپا یک سور هم زدید. طرف هشت سال حکومت کرد٬ اینقدر گند زد که مشارکت به زیر پنجا درصد رسید. قیمت دلار بیش از ده برابر افزایش پیدا کرد. حالا بازم می گید خوب بود؟ شماها خود بنی اسراییل هستید.
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 0
    وای خدا نمردیم و جوک سال رو هم شنیدیم روحانی تحصیل کرده است! دکترای روحانی وپایان نامه اش که ابرو برای کل جامعه دانشگاهی ما نذاشت
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 0
    توصیه به جناب آقای دکتر محمود واعظی که از خانواده ی متدیّنی هستند این است که حالا می توانند حرف های سنجیده بزنند.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 1
    آقای علی لاریجانی اصول گرا نیستند. ایشان فرصت طلب هستند. آقای سلامتی هم خیلی از معرکه دور هستند.
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 0
    فقط ساقي دولت قبل را معرفي كنيد تا دمارش را در بياورم آخر اين حد از فضانوردي ديگر محاله
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 0
    اقای واعظی درمورد قراردادهای رانتی شرکتهای فولاد باخانمشو برای مردم بگه ازهمه چیز بهتره. اگه مردی بگو خانمت چنصد هزارملیارد مختصرا بجیب زد.علی برکت الله
  • هموطن IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    1 0
    سلام علیکم ، شما آقای محمود واعظی و آقای علی ربیعی ، پاشنه آشیل دولت شیخ حسن روحانی بودید . کادوی شما به دولت فعلی ، رفیق گرمابه و گلستان تان در آمریکا ، آقای محمد اسلامی بود .
  • :) IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    2 0
    آنکه در حقش جفا شد؟ نسل جوان (دولت جوان)
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 0
    آنکه در حق ملت جفا کرد همو بود !
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 0
    در حق همه ملت ایران
  • اریا IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 0
    از دو سال پیش تا الان مطالبه همه رای دهندگان به رئیسی محاکمه بی چون و چرا روحانی و عواملش بوده.
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 0
    اگر ایشان و امثالهم در جنوب تهران زندگی می کرد ندو با مردم مراوده داشتتندهرگز در حق مردم جفا نمی شد.
  • مهران IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    با سلام این آقای واعظی در کنار محاکمه حسن روحانی و به همراه او باید محاکمه شود.
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور سابق به تازگی ادعا کرد که همه شاخص های کلان اقتصادی در دولت حسن روحانی مثبت بوده است! عجب!!!!!!!!!! عجب!!!!!!!!!!!!!!!!! عجب از این محمود فراموشکار!!! محمود جون! اگه همه شاخص های کلان اقتصادی در دولت حسن روحانی مثبت بود!!! پس آن همه مصیبت و بد بختی و ...اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و ... و....که در 8 ساله( سالهای92 تا 1400 ) دوران حسن و برجام کدخدا و.... بر سر اقشار مختلف مردم آمد. چی بود؟؟؟!!! البته که ما مردم تا دهها سال آتی آثار مثبت بودن شاخص های کلان اقتصادی و.... دولت شما را با گوشت و پوست و استخوان و... لمس خواهیم کرد./ به نظر شما رسانه ای ها دارو و درمان آلزایمر چیه؟؟؟؟/
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور سابق به تازگی ادعا کرد که همه شاخص های کلان اقتصادی در دولت حسن روحانی مثبت بوده است! عجب!!!!!!!!!! عجب!!!!!!!!!!!!!!!!! عجب از این محمود فراموشکار!!! محمود جون! اگه همه شاخص های کلان اقتصادی در دولت حسن روحانی مثبت بود!!! پس آن همه مصیبت و بد بختی و ... اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و ... و....که در 8 ساله( سال های92 تا 1400 ) دوران حسن و برجام کدخدا و.... بر سر اقشار مختلف مردم آمد و هنوز هم ادامه دارد!!!! چی بود و هست؟؟؟!!! البته که ما مردم تا ده ها سال آتی آثار مثبت بودن شاخص های کلان اقتصادی و.... دولت شما را با گوشت و پوست و استخوان و... لمس خواهیم کر!!!!!! / به نظر شما رسانه ای ها، دارو و درمان آلزایمر چیه؟؟؟؟/
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    بمیرم برای برادران لاریجانی... با دستان پینه بسته و شانه هایی خسته از بار انقلاب
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    1 0
    آنکه در حق اش جفا شد دکتر پزشکیان بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس