.

وبسایت امریکایی نیویورک تایمز در گزارشی پرده از راز عجیب ناتوانی پدافند امریکا در مقابله با حمله پهپادی مقاومت برداشته است؛ در حالی که تنها و تنها ۱ فروند پهپاد به سمت هدف شلیک شده بود.

سرویس دفاع و امنیت مشرق _ شب ۲۳ مارس میلادی ژنرال مایکل کوریلا مسئول فرماندهی مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) با حضور در کنگره امریکا به سوالات نمایندگان این کشور پاسخ می داد که حاوی یک آمار جالب بود.

کوریلا گفت: از ماه ژانویه ۲۰۲۱ میلادی (خروج ترامپ و ورود بایدن به کاخ سفید) تا کنون شبه نظامیان وابسته به ایران در خاک عراق و سوریه ۷۸ بار به پایگاه های نظامی ارتش امریکا حمله کرده اند.

هنوز چند ساعت از اعلام این خبر در رسانه ها نگذشته بود که منابع محلی از حمله به پایگاه ارتش امریکا در شرق فرات و استان دیرالزور خبر دادند.

یک فروند پهپاد انتحاری که مقامات امریکایی مدعی بودند از سوی گروه های تحت حمایت ایران شلیک شده است با اصابت دقیق به مقر غیر قانونی ارتش امریکا موجب کشته شدن یک پیمانکار نظامی و زخمی شدن چند نفر دیگر شد.

ناتوانی پدافند هوایی امریکا در برابر حمله پهپادی مقاومت/ سهل انگاری عجیب یانکی‌ها به قیمت کشته و زخمی شدن چند نظامی امریکایی تمام شد +تصاویر


پس از این حادثه توپخانه و بالگردهای رزمی ارتش امریکا اقدام به حملات تلافی جویانه به مقرهای مقاومت در شرق سوریه کردند، اما پس از اینکه در دور دوم حملات مقاومت با ترکیبی از پهپادهای انتحاری و راکت های توپخانه به پایگاه هایی نظیر کونیکو، العمر و دهکده سبز در شرق فرات چند نظامی امریکایی دیگر نیز زخمی شدند، حملات ارتش امریکا متوقف شد.

ناتوانی عجیب پدافند هوایی امریکا در دفع حمله

وبسایت امریکایی نیویورک تایمز در گزارشی پرده از راز عجیب ناتوانی پدافند امریکا در مقابله با حمله پهپادی مقاومت برداشته است؛ در حالی که تنها و تنها ۱ فروند پهپاد به سمت هدف شلیک شده بود.

در گزارش این منبع به نقل از مقامات مسئول امریکایی آمده است:

ناتوانی پدافند هوایی امریکا در برابر حمله پهپادی مقاومت/ سهل انگاری عجیب یانکی‌ها به قیمت کشته و زخمی شدن چند نظامی امریکایی تمام شد +تصاویر


دو مقام رسمی آمریکایی در گفتگو با نیویورک تایمز اظهار داشتند که سامانه پدافندی مستقر در پایگاه آمریکایی‌ها، هنگام حمله کاملا عملیاتی نبوده است (کاملا مستقر و آماده درگیری نبوده است).

همین مسئله سبب ایجاد سوالی اساسی شده که آیا مهاجمان از این مسئله و آسیب پذیر بودن پایگاه در آن زمان اطلاع داشتند و دست به حمله زدند؟ (یعنی عملیات شناسایی و اطلاعاتی بسیار حرفه ای برای آگاهی از زمان دقیق تعمیرات یا استراحت سامانه پدافندی).

ناتوانی پدافند هوایی امریکا در برابر حمله پهپادی مقاومت/ سهل انگاری عجیب یانکی‌ها به قیمت کشته و زخمی شدن چند نظامی امریکایی تمام شد +تصاویر
سامانه پدافندی C-RAM


سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رادار سامانه در آن زمان فعال بوده، اما از ارائه جزئیات بیشتر (که کدام بخش از سامانه فعال نبود) خودداری کرد.

مشخص نیست چرا سامانه کاملا فعال نبوده است؛ یک مقام آمریکایی افزود که سامانه پدافندی اونجر که در پایگاه بود نیز احتمالا به دلیل مشکل در حال تعمیر و نگهداشت بوده است.

ناتوانی پدافند هوایی امریکا در برابر حمله پهپادی مقاومت/ سهل انگاری عجیب یانکی‌ها به قیمت کشته و زخمی شدن چند نظامی امریکایی تمام شد +تصاویر
سامانه پدافندی اونجر


به گفته مقامات، پایگاه آمریکایی‌ها در نزدیکی حسکه دارای سیستم‌های دفاعی دیگر نیز است، اما آن‌ها نیز عاری از اشتباه نیستند. این مقامات از ارائه هر گونه جزئیات بیشتر درباره ضعف احتمالی یا از کار افتادگی در لایه‌های شبکه پدافندی خودداری کردند.

سابقه حملات و سهل انگاری عجیب امریکا در دفاع از نیروهای خودی

اگر حملات گذشته به پایگاه های ارتش امریکا انگشت شمار و کم اثر بود شاید می توانستیم توجیهی برای عدم هزینه برای ارسال سامانه های پدافندی کافی و استقرار آنها در شرق فرات را بپذیریم اما در حالی که فرماندهی سنتکام از ۷۸ حمله در ۲ سال سخن می گوید و برخی از این حملات نیز با خسارات و تلفات همراه بوده است دیگر توجیه منطقی باقی نمی ماند.

برخی از مهمترین حملات رخ داده در خاک سوریه در دو سال اخیر شامل موارد زیر است:

زوایای پنهان حمله پهپادی به مقر مخفی رژیم صهیونیستی در اربیل/ پاسخ سنگین موشکی مقاومت در شرق فرات و عقب‌نشینی امریکا +فیلم و تصاویر


_ در روز ۲۸ ژوئن ۲۰۲۱ در پاسخ به حمله هوایی امریکا، نیروهای مقاومت ۳۴ تیر راکت توپخانه ای را به سمت پایگاه Green Village شلیک کردند که منجر به آسیب به ساختمان اصلی این مقر و زخمی شدن چند امریکایی شد.

ناتوانی پدافند هوایی امریکا در برابر حمله پهپادی مقاومت/ سهل انگاری عجیب یانکی‌ها به قیمت کشته و زخمی شدن چند نظامی امریکایی تمام شد +تصاویر

_ در روز ۱۵ آگوست ۲۰۲۲ میلادی دست کم ۳ فروند پهپاد انتحاری مقاومت، مقر نیروهای ارتش امریکا در پایگاه التنف را هدف قرار دادند که منجر به آسیب شدید تاسیسات این پایگاه شد.

ناتوانی پدافند هوایی امریکا در برابر حمله پهپادی مقاومت/ سهل انگاری عجیب یانکی‌ها به قیمت کشته و زخمی شدن چند نظامی امریکایی تمام شد +تصاویر

_ همچنین در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۳ نیز نیروهای امریکایی مدعی رهگیری چند فروند پهپاد مقاومت در حملات آنها به پایگاه های این کشور در شرق فرات شدند.

این تنها شامل برخی از موارد رخ داده در خاک سوریه بود و تعداد زیادی حملات پهپادی و راکتی به مقرهای ارتش امریکا در عین الاسد و اربیل در خاک عراق نیز رقم خورده بود.

در چنین شرایطی مسئله استقرار سامانه های پدافندی کافی و موثر در اطراف هر پایگاه حیاتی به نظر می رسید؛ امری که اگر صحبت های مقامات امریکایی را صحیح بدانیم با سهل انگاری عجیب و استقرار تنها یک سامانه پدافندی که آن هم در حال تعمیرات بوده است موجب شد تا بر اثر اصابت پهپاد انتحاری مقاومت یک نظامی کشته و چند نفر زخمی شوند.

همچنین فرضیه دیگر این است که مقامات امریکایی برای توجیه ناتوانی سامانه پدافندی خود در رهگیری تنها ۱ فروند پهپاد مقاومت، اعلام کرده اند که حمله در ساعاتی رخ داده که این سیستم پدافندی در حال تعمیر و استراحت بوده است!.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 85
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 4
  • دلسوز IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    18 4
    یک امریکایی کشته شد
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      12 4
      00:57 به درک، فقط یه نفر؟ چه کم!!!
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      20 3
      بقیه امریکایها خوبن؟ خودشونو خیس نکردن؟
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      1 2
      مگه کودک هستند ناسلامتی مرد هستند
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      3 0
      چند ده نفر بودن.مثل عبن الاسد.فردا خبر میاد یه هواپیمای باری سقوط کرده ۲۰۰ تا نظامی دسته جمعی به جهنم رفتن🤣🤣
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    6 16
    دهنمونو سرویس کردی انقدر از پهباد خبر گزاشتی... بین آدربایجان و ارمنستان داره جنگ میشه و ایران نیرو فرستاده مرز جنگنده پرواز میده ولی تو گویا تعمدن خودتو زدی به کوری و کری.
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      2 2
      گردن مشرق ننداز لطفأ!! تو ذاتأ از بچگی همین بودی
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    19 27
    البته همین مقاله گفته چند پهپاد ایرانی سرنگون شده عجیبه مشرق نمیگه
    • ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      14 6
      منبع خبرت دشمن است ؟
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      8 8
      البته نیویورک تایمزه و بلندگوی یانکی‌ها، دروغ براشون نقل و نباته، باور نکن !!!
    • واقعا عجبا IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      10 1
      ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶ چیز عجیبیه پهبادا سرنگون بشن ؟؟؟؟؟ این پهبادا ارزون بودن قطعا به همین دلیلم چندتا ارسال میکنن تا در صورت انهدام حداقل چندتاشون به هدف بخورن چرا انقدر سخت میگیرید به مسائل واقعا نکنه توقع داشتی پهبادایی که برخورد کردن دوباره به پرواز در بیان برگردن پایگاهشون ؟؟؟؟؟؟ یخورده منطقم خوب چیزیه آرامکو هم که زدن قطعا چند تلفات داشته تا اصلیا به هدف بخوره اصلا تاکتیک اینه عجبا ....
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      0 1
      تو به جدت خندیدی
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      6 0
      برای عامریکا دست بزنید می گن پهپاد زده خخخخخ
    • حجت IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      2 0
      امام حسینم تو جنگ شهید شد. قرار نیست فقط پیروزی نصیب بشه و هیییییییییچ اتفاقی علیه ما نیفته. مهم نیست پهپاد مارو زدن مهم اینه از کشوری که چند صد هواپیما بالای سر هیات ژاپنی که برای تسلیم شدن آخر جنگ جهانی اومده بودن پرواز دادن و جنگ کره رسیدن به زدن چند تا پهپاد چند صد دلاری. یعنی ترومن و رفقایش الان رو ویبرن تو گور
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    20 1
    حملات مقاومت مشخصا به قصد کشتار آمریکایی ها و تخریب گسترده برنامه ریزی نمی شود والا حملات با دامنه بیشتر و حتی به شکل زمینی و یا ترکیبی برنامه ریزی می شد این حملات صرفا "اخطار" است که بعد از شهادت شهید سلیمانی چنین دکترینی شکل گرفته که از این منطقه باید بروید و الا ممکن است جنس و طراحی عملیات تغییر کند , پدافند هم به شکل لایه ایی و شبکه ایی عمل می کند یعنی پدافند نقطه ایی در یک پایگاه مستقر باشد خیلی نمی تواند پاسخگو باشد و آمریکا چنین پدافندی در عراق و سوریه ندارد یعنی جنس حملات تفییر کند مثلا حمله فوجی پهبادی موشکی شکل بگیرد آمریکایی ها قصابی خواهند شد و چون این منطقه برای همین مردم است عملیات هایی مثل هلی برن هم به احتمال قوی می تونه با فاجعه دیگری برای آمریکایی ها همراه باشه اگر هم کار را به نیروی هوایی و یا شلیک موشک ها از ناوها بسپارن خب ضدتاکتیک هایی برای چنین مسائلی وجود دارد چنانکه یمنی ها با همین ضدتاکتیک ها کمترین ضربات را از نیروی هوایی ائتلاف خوردند تهش هم اگر کار به درگیری با خود ایران بکشد این هم چیزی نیست که بهش علاقه داشته باشن چون می دانند ممکن است کار به کجاها بکشد جایی که ایران , تل آویو و حیفا و ... را با خاک کوچه یکی خواهد کرد یک سازه نظامی سیاسی اقتصادی سالم برای صهیونیست ها باقی نخواهد گذاشت ایرانی که لبه گریز هسته ایی هم هست توانایی ساخت موشک هایی با برد بالای 10 هزار کیلومتر در کوتاه ترین زمان را هم دارد پس مقاومت خیلی هوشمندانه داره به آمریکایی ها فشار می یاره و آمریکا تهش مجبور خواهد شد که از غرب آسیا بره چون بمونه باید انتظار رسیدن به یک بحران جدی حتی جهانی را داشته باشد در آن فضا امکان هر حرکت دیوانه وار دیگری هم وجود خواهد داشت مثلا کره شمالی با حمله اتمی به خود خاک آمریکا , تمام عقده های تاریخیشو یکجا تخلیه کنه چین تایوان را بگیره و ... بعیده که آمریکایی ها دوست داشته باشند که به شرایطی برسند که احتمال زیاد , شرایط از دستشون دربره و دیگر هر اتفاقی بیفتد , آمریکا با ترور سردار سلیمانی غلط بزرگی کرد و ایران دیگر پای هر مسئله ایی ایستاده حتی جنگ اتمی چرا که چنین برخوردی نکند هزینه وارد نکند مسئله برای آمریکایی ها ساده می شه و غلط های بعدی را هم مرتکب می شن .
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      1 7
      سلام بر آقای حکایتی قصه نویس ستون نظرات!! آخه حاجی گفتن نظرت رو بنویس نه اینکه کتاب داستان بنویسی!!
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    7 17
    کجاست عکس های تخریب پایگاه های امریکایی، اگه حملات ایران کوبنده بوده چرا عکسی با پهباد نگرفتند به مخاطبان نشان بدهند این حملات مسخره است چند تا راکت و یه پهباد که نتیجه خاصی ندارد ...
    • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      0 1
      مگه ایران حمله کرده که بخوان پهپاد بفرستن و تصویر برداری کنن برای تو؟؟گروه های عراقی و سوری فرستادن.درضمن همین امروز یه کاروان لجستیکی رو زدیم.اگر تو ماشین ها حداقل ۴ نفر ادم باشه نزدیک ۱۲ نفر باید به درک واصل شده باشن.فیلمش توی کانال ها هست
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    7 12
    باید باابزاری بتروریستهای اشغالگر سینتکام حمله کرد که درصورت موفقیت کمتر از 100 نیرو کشته نشه. نه با پهباد زپرتی 3 کیلو مواد منفجره.شمارو بخدا این ضعف کلاهکو که هم درپهبادها وهم درموشکها بسیاردیده شده رو اصلاح وبتوان ده تقویت کنید. به مخابرش نمیارزه
    • موبین IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      14 0
      هدف کشتن نیست وگرنه با موشک میزدند. هدف آزار و فراری دادن است.
  • IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    9 9
    حملاتی که امریکا رو بیرون نکنه ، قطعن موندگارترش میکنه .‌ انتطار دارید حمله با یک پهباد ،ارتش امریکا ول کنه بره ؟
  • BE ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    4 7
    باشه، شما ترکوندین. چیزی که واضحه اینه.
  • IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    6 0
    این توجیهی برای اینکه ضعف سیستم های پدافندی و عدم کارآیی این سیستم ها رو در برابر پرتابه های راکتی و توپخانه ای و همچنین عدم توانایی رهگیری پهپادها رو بپوشونند و همینکه سیستم های بیشتری رو مستقر نمیکنن خودش دلیلی بر این هست که از عدم کارایی این سیستم ها در برابر این نوع حملات مطلع هستند .
  • مهدی IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    13 4
    سلام سال نو مبارک همه حرفها درست خواهشا وضعیت اینترنت رو درست کنید
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      5 0
      به مشرق چه ربطی داره؟! سوختی بگو سوختم
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      1 0
      نت که عالیه.چند هفته ایه قطع نشده.تو بازی هم پینگ زیر ۸۰ میده
  • IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    17 4
    الحمدالله. تازه هنوز موشک های فوق العاده ما ایرانی ها را نچشیدند. اون موقع چه فاجعه ای برای یانکی ها بدست خواهد امد.
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      0 6
      هنوز طعم بمب هیدروژنی رو نچشیدی اون موقع چه فاجعه ی بدست خواهد آمد..
    • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      6 0
      به کشوری که بمب اتم نداره بمب اتم نمیزنن.درضمن گریز هسته ای ایران زیر ۱ هفتست.اگر بمب افکناتون یا پهپادای فزرتیتون تونستن از اسمونمون رد بشن یه چیزی...اون از گلوبال هاوک اونم از قندهار.سامانه دفاعی انچنانی ندارید.یه شاهد رو نمیتونید بزنید چه برسه سجیلو خوانواده شهاب
  • IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    4 4
    خوبه خوبه الكى معركه نگيريد !
  • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    18 9
    آمریکا یه بار دیگه مثل هزاران بار قبلی در مقابل ایران تحقیر شد
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    11 2
    خدا وکیلی ..رو که رو نیست سنگ پای قزوینه
  • حمیدرضا IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    6 1
    دیوار حاشا بلنده! هم سیستم پدافندیشون هوشیار بوده هم شلیک کرده اما خب سایه زنی کرده!
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    7 0
    حتی نتونس امپراطوری بریتانیا را پایان دهد، سگ دست آموز کارتلها، آمریکا
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    3 1
    سیستم انتخاباتی ما نباید امریکایی باشه، انتخاب بین بد و بدتر، دو محفلی یعنی مدل آمریکایی، یعنی آدم قحطی، یعنی جاهلیت مدرن، استحمار و مافیا، بس!
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    12 4
    الله اکبر، حزب خدا همیشه پیروز است
  • amir IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    همین مونده بود شما الان ضعف پدافند پایگاه های آمریکایی در سوریه رو پوشش بدین عجیبه یجوری نوشتین انگار ناراحتی پدافندشون نتونسته جلوی پهبادها رو بگیره و متجاوزین به درک واصل شدن
  • IQ ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    59 31
    نتیجه اش شد دلار 52 سکه 34.. پرشیا 600 چی میخواهید از این مسخره بازی به خدا خسته شدیم
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      دروغ که حناق نیست. بگو دلار شد 80. خخخخخ
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      3 37
      امثال شما بودن که انقدر غر زدند و ناله کردند که ایران مجبور شد از یونان عقب‌مشینی کنه
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      10 28
      دلار دیروز خریدم 42 تومن، د وغ نگو منافق!!!
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      19 2
      ۰۹:۴۳ درست میگه جناب دلار 52 هست تورم الان دقیقا روی همین دلار52 هست... هروقت قیمتا امد پایین بعد بگن 40 تا مثلا زیر 40 دروغ را شما میگن
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      7 1
      ۱۰:۴۲ دلار42 ؟!!!!!!!ههههه پس چرا قیمتا روی دلار 42 نیست و روی 50 به بالا میچربه .....
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      23 2
      ۱۰:۴۲ مواد اولیه را از روی دلار واقعی که همون 52 هست خرید وفروش میشه نه دلار شما التماس کمی تفکر
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      7 0
      اون نتیجه حملات مقاومت نیست. از قبل بود. حملات مقاومت به اشغالگران آمریکایی مبارک!
    • !! IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      8 1
      شما غربزده های بدبخت ؛ فقط با نوکری کدخدا آروم میشین !!
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      3 2
      گوشت قرمز ۲۰ دلار ضرب در ۵۰۰۰۰ تومن میشه کیلویی ۱ میلیون تومن.من میخرم برات ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومن. گوشی ها با ارز بانک مرکزی وارد میشن.ماشین هم که کارخونه ای و بورسیه.مواد خوراکی که کلا تکلیفشون معلومه حالا شما چی رو با دلار اونم هر ثانیه وارد میکنی که میگی افزایش قیمت داشتیم؟؟چی با دلار ۵۰ تومنی محاسبه شده؟؟
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      2 1
      اقای همه چیز دان داره قیمت تتر میده میگه دلار ۵۲ تومنه....احمق تر از خودش میگه قیمت ها به دلار ۵۰ تومنه.قیمت چی؟؟نه.دقیقا اسم ببر. دلار صرافی ۴۲ تومن.بانک ۴۰ حواله ۳۶.نیما ۲۸. دلال بدبخت
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    5 7
    اتاد از کشته های دوطرفم بنویس ما 18تا شهید دادیم اونا فقط یه نفر
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    6 5
    خوب اونا هم 10 الی 12 تا از نیروهاتون را به قتل رسوندن یک دربرابر12
  • سید IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    5 2
    با عرض تسلیت و آرزوی بردباری برای غرب پرستان و خود تحقیران داخلی و منطقه ای !!!!
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 3
    اینترنت
  • یاران امام IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    6 2
    براساس خبرهای موثق در حملات دیروز چند افسر آمریکایی و سربازان آمریکایی حدود 30 نفر کشته شدند آمریکاییها خبر کشته شدن نظامی خویش را مخفی می کنند. با اینکه در مقابل مستعمر هایشان آبرویشان حفظ شود تلافات وارده را مخفی می کنند. تسیلحات آمریکایی در مقابل تسلیحات ایرانی عاجز شده است. وقت زمان جهان به آنجا رسیده است که تاریخ مصرف غولدوری آمریکا به اتمام رسید. تحول و تغییر قدرت جهان در حال متحول هست.
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      1 3
      بنابر اخبار موثق تو داری یاوه سرایی میکنی خخخخخخ
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    2 2
    اجرای قانون شفافیت بدون اینترنت امکان پذیر نیست.
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      3 1
      بدون اینترنت چطوری اومدی ابنجا؟ خخخ
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    3 1
    . تنش ذایی
  • H IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    2 5
    بنده خدا اینا براتون نون آب نمیشه
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      1 0
      تو سوریه هم همینو میگفتن.تو افغانستانم.الانم یکیش خشکیه یکیش تورکیه آبو روش بسته.مردمشون تو فقر مطلقن چون تن به ورود امریکا دادن...
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    3 10
    بجای حمایت از نیروها آنها را منحل و بودجه شون را صرف کاهش تورم دلار و سکه کنید
    • علی IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      3 0
      اخه نیروی بیسج مردمی بودجه از کجا اورده ؟؟؟؟ بعدشم میخواییی حرم اهلبیت رو بدیم دست داعشی نابد کنه بی حرمتی کنه ما هم بشینیم نگاه کنیم؟؟؟
  • ایرانی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    2 1
    از این سمت دم از مذاکره بزنی و از سمت دیگر دقیقا مثل سال 94 بازی در بیاره
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    6 9
    این حمله پهپادی جان یک آمریکایی را گرفت ولی حملات متقابل هوایی آمریکا جان ده ها نفر را گرفت..حالا بشینید شادی کنید که یک آمریکایی کشته شده!!!
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      0 3
      مسلما جنگ هم بشه تلفات ما واونا فرقش زمین تا اسمونه حالا همین شادی کنیدتایید میکنم دوست عزیز.هههههه
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    4 1
    ناتوانی پدافند هوایی
  • US ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 5
    فقط خدا بهمون رحم کنه
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      3 0
      سلام و درود بر وطن فروش ..
  • کهنه رفیق IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    8 6
    باید درسی به باکو داد که با دم شیر بازی نکنه: اول باید ارمنستان را حسابی مسلح کنیم دوم با روسیه هماهنگی کنیم به تلافی انفجار خط لوله گازش به اروپا خط لوله نفت و گاز باکو به اروپا را منفجر کند سوم گروه های طرفدار ایران در نخجوان و باکو را برعلیه باکو تحریک کرد که حرکتهایی انجام بدهند.
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      1 0
      داداش صبر کن پیاده شو با هم بریم .
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      0 1
      توان رویارویی با ترکهارودارین
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    6 0
    خاکبرسرت عامریکا خخخخ
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 2
    آمریکای در حالِ سقوط... مردم عادت دارند به شنیدن این خبرها... پایانِ غرب رسیده، خودشون هم میدونند
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 2
    باور کنیم این اخباری که میدید؟ نگفتید که در اثر حملات آمریکا چقدر از نیروهای مقاومت تلف شدن؟
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    2 0
    اینکه چیزی نشده. آمریکایی ها اصلا تلفات واقعی رو اعلام نمی کنند باید با پهباد عکس بگیرند معلوم بشه واقعا مقاومت و ایران تونستند بلایی درست حسابی سرشون بیارند یا اینکه خودشون بیشتر صدمه دیده اند
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 4
    مرگ بر پوتین ..مرگ بر پدافند اس ۳۰۰ آشغال
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    3 0
    تا می تونید آمریکایی بکشید دمتون گرم
  • علی IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    کشتن انسانها با آب و تاب از یک انسان بعید است ، دوست داشتی جای خانواده های کشته شده در اثر حمله تلافی جویانه آمریکا بودی ؟
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    بنظر می رسد بیشتر توجیهی برای ناتوانی سیستم پدافندیشان است،آمریکا شیر پیر بی دندان
  • امیر IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    2 0
    بنظرم آمریکایی ها دروغ میگن . سامانه پدافندی نتونسته رهگیری کنه و غافلگیر شدن . برای حفظ آبرو میگن سامانه ها آماده نبودن . مگه میشه تو این پایگاه که هر هفته بهش حمله میشه هر دوتا ضد هوایی از کار افتادن؟
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 4
    خب به آمریکا حمله رو در رو کنید ، با فشفشه بازی که فقط خودتون و به کشتن میدید !! حضور آمریکا در سوریه بی عرضگی اسد و هوادارانشو نشون میده فقط....
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    پس خوش به حال کاسبان
  • US ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    4 1
    باکو به کمک ترکیه و اسرائیل نقشه قطع راه استراتژیک ایران را دارد. الان وقت کلکل نظامی با آمریکا نیست
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 1
    چرا نمیگید حمله کرد 17 نفر رو کشت؟
    • farsh IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      1 0
      از کجا میدونی آماری که آمریکا از تلفاتش میده درسته؟ اومدن نفت سوریه را بدزدند، اونوقت فکر میکنی راست گو هم هستن؟؟؟
  • کمال IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    1 0
    وقتی پهپادای حلبی جمهوری اسلامی از سامانه های پیشرفته پدافندی عبور کنه ببین پهپادای پیشرفته امریکایی از پدافند به مراتب ضعیفتر جمهوری اسلامی چقدر راحت میتونه رد شه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس