کد خبر 1475372
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
ادامه اعتصابات و اعتراضات در فرانسه

اعتصابات و تظاهرات در حال گسترش در شهرهای مختلف فرانسه است و میزان محبوبیت رئیس جمهور این کشور به شدت کاسته شده است.

به گزارش مشرق، اتحادیه‌های کارگری فرانسه تنها یک روز پس از آن که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور از افزایش سن بازنشستگی دفاع کرد، بار دیگر تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «دویچه وله» روز پنجشنبه اعتراضات مردمی آغاز شد. این تظاهرات نهمین دور از اعتراضاتی است که اتحادیه‌های بزرگ فرانسه از ژانویه به این سو برنامه ریزی کرده‌اند.

«فیلیپ مارتینز» رئیس اتحادیه قدرتمند «سی‌جی تی» گفت: «بهترین پاسخی که می‌توانیم به رئیس جمهور بدهیم این است که میلیون‌ها نفر در اعتصاب و در خیابان‌ها هستند.»

 ادامه اعتصابات و اعتراضات در فرانسه

بر اساس این گزارش، صبح روز پنجشنبه، معترضان مسیر دسترسی به پایانه ۱ فرودگاه «شارل دوگل» در شهر «پاریس» را مسدود کردند. در همین حال، حدود ۳۰ درصد از پروازهای فرودگاه «اورلی» در پاریس لغو شد. اپراتور راه آهن فرانسه نیز اعلام کرد که نیمی از قطارهای سریع السیر این شرکت به دلیل اعتصاب کارگران لغو شده است. بسیاری از خدمات قطار در پاریس و مارسی نیز به حالت تعلیق درآمد.

معترضان در خیابان‌های مارسی و دیگر شهرهای بزرگ حاضر شدند. معترضان همچنین بزرگراه‌ها و معابر اصلی در نزدیکی «لیل»، «تولوز»، «لیون» و دیگر شهرها را مسدود کردند.

نظرسنجی روزهای اخیر نیز نشان داد که محبوبیت شخصی ماکرون به ۲۸ درصد کاهش یافته که پایین ترین سطح از زمان اعتراضات جلیقه زردها در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است. ماکرون به دلیل امتناع از افزایش مالیات بر ثروتمندان مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. منتقدان همچنین اصلاحات بازنشستگی را به عنوان بار فزاینده‌ای بر دوش کارگران محکوم کرده‌اند.

منابع رسانه‌ای روز سه شنبه اعلام کردند که پلیس پاریس ۲۳۴ نفر از تظاهرکنندگان را در طول شبانه روز گذشته در پایتخت فرانسه دستگیر کرده است. اعتراضات روز سه‌شنبه پس از آن صورت گرفت که پارلمان فرانسه لایحه‌ای را تصویب کرد که سن بازنشستگی را از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس