کد خبر 1475055
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
اعتراض چین به سفر مقام آلمانی به جزیره تایوان

وزارت خارجه چین امروز با ارسال یک یادداشت اعتراض آمیز به سفارت آلمان در پکن، به سفر مقام برلین به جزیره تایوان واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی دویچه وله، وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در بیانیه ای به سفر «بتینا اشتارک- واتسینگر» وزیر علوم آلمان به جزیره تایوان واکنش اعتراض آمیزی نشان داد.

پکن با ارسال یک یادداشت اعتراض آمیز به سفارت آلمان در چین، به برلین اعلام کرد که قاطعانه مخالف سفر رسمی وزیر علوم آلمان به جزیره تایوان است.

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود خوانده و سفرهای از این دست را نقض اصل «چین واحد» می‌داند. بر اساس این قانون، هرگونه هیئت اعزامی به تایوان باید به سطح وزرایی محدود شود که وظایف آنها با مسائل حاکمیتی ارتباطی نداشته باشد.

مطابق اصل چین واحد سفر صدراعظم و وزرای کشور، خارجه و دفاع سایر کشورها به تایوان ممنوع است. آخرین سفر یک وزیر از دولت فدرال آلمان به تایوان به سال ۱۹۹۷ بازمی‌گردد.

استفن هِبسترِیت، سخنگوی ارشد اولاف شولتز، صدراعظم آلمان پیشتر مدعی شده بود که سفر پیش رو، هیچ تغییری در روابط برلین با پکن ایجاد نخواهد کرد.

هرچند آلمان و چین، شرکای تجاری بزرگ یکدیگر به شمار می‌ روند اما به نوشته بلومبرگ، برلین در حال حاضر در حال تهیه پیش‌ نویس راهبرد جدید امنیت ملی است که انتظار می‌ رود در آن مقابل نام پکن اصطلاح «رقیب سیاسی» درج شود. شولتز به‌تازگی به چین درباره عواقب ارسال احتمالی سلاح به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، هشدار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    2 4
    چه ربطی به چین داره..تایوان مثل بعضیا نوچه چین نیست که چینی ها تو همه کار کشورشون دخالت کنند.
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    1 0
    به چین چه ربطی داره ، یه زمانی جزو چین بود و الان مستقل شده !! دیکتاتور ها چرا به بهانه استقلال یه کشور بهش حمله می‌کنند !! اگر اینطوریه ایران ام باید مرزهاش برگرده به زمان هخامنشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس