ببینید | استقبال گرم روس‌ها از رئیس جمهور چین

رئیس جمهوری چین گفت کشورش قاطعانه به دنبال تقویت همکاری راهبردی با روسیه و حل و فصل بحران اوکراین است.

به گزارش مشرق، وزارت امورخارجه چین روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای در تارنمای رسمی خود امروز اعلام کرد طی دیدار روسای جمهوری چین و روسیه در مسکو شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خاطرنشان کرد تقویت روابط دوجانبه با مسکو انتخاب راهبردی پکن است.

در ادامه بیانیه وزارت امورخارجه چین با تاکید بر بیانیه هایی که رئیس جمهوری چین طی دیدار غیررسمی خود منتشر کرده بود آمده است : « برای تقویت و توسعه روابط چین- روسیه، پکن دست به انتخابی راهبردی زده است که برپایه منافع اساسی خودش و روندهای مسلط جهان است.»

شی جین پینگ همچنین گفت چین در تقویت همکاری استراتژیک با روسیه قاطع است.

وزارت امورخارجه چین با اعلام اینکه موضع پکن در خصوص بحران اوکراین ثابت و واضح است افزود با توجه به اینکه روسای جمهوری دو کشور دیدگاه نزدیکی درباره مسئله اوکراین داشتند چین به دنبال حل و فصل این بحران خواهد بود. براساس گفته های رئیس جمهوری چین بسیاری کشورها از کاهش تنش ها حمایت و برای مذاکرات صلح تلاش می کنند و مخالف شعله ورتر کردن آتش جنگ اوکراین هستند.

رئیس جمهوری چین به همتای روس خود اطمینان داد چین به بازی در نقش سازنده خود در بهبود و پیشرفت توافق سیاسی بحران اوکراین ادامه خواهد داد.

روز دوشنبه شی جین پینگ برای سفری ۳ روزه به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه وارد مسکو شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    0 0
    خیلی هم عالی ، موفق باشید!!
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    0 0
    در حال حاضر انتخاب راهبردی چین عربستان است که داره ایران و روسیه رو بخاطر منافعی که در عربستان به دست میاره دورشون میزنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس