کد خبر 1474941
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
سفر سرزده و خودرویی پوتین به دونباس + فیلم

رئیس‌جمهور روسیه به همتای چینی خود گفت مسکو طرح پکن برای خاتمه دادن به بحران اوکراین را مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به همتای چینی خود گفت مسکو طرح ۱۲ ماده‌ای پکن برای «خاتمه دادن به بحران حاد در اوکراین» را مورد بررسی قرار خواهد داد.

طبق گزارش وبگاه رسانه دولتی بی‌.بی‌.سی پوتین گفت: «ما همیشه از روند مذاکرات استقبال می‌کنیم.»

چین ماه گذشته میلادی یک طرح ۱۲ ماده‌ای برای صلح در اوکراین پیشنهاد داد. «ترک خصومت‌ها» و از سرگیری مذاکرات صلح از جمله مفاد این طرح است.

در طرح چین اشاره‌ای به ضرورت عقب‌نشینی نیروهای روسیه از اوکراین که کی‌یف آن را پیش‌شرط هر مذاکره اعلام کرده نشده است. در طرح چین همچنین از توسل به «تحریم‌های یکجانبه» در خصوص جنگ اوکراین انتقاد به عمل آمده است.

گفت‌وگوی پوتین و شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین ساعاتی قبل‌تر در مسکو انجام شد. پیش از این دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گفت ولادیمیر پوتین و همتای چینی وی درباره طرح صلح پکن برای درگیری اوکراین گفت‌وگو خواهند کرد.

پسکوف در ادامه گفت که ایالات متحده برای کاهش خصومت‌ها در اوکراین کاری نمی‌کند. پیش‌تر، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت واشنگتن هر گونه طرح صلح در ارتباط با جنگ اوکراین را در شرایط کنونی غیرقابل‌قبول می‌داند.

کربی در اشاره به سفر شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین به روسیه برای دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روس خود گفت که واشنگتن هر گونه ابتکار صلح که از نشست آن‌ها حاصل شود را رد خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف در بخش دیگری از سخنانش در اشاره به تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری در صدور قرار بازداشت برای پوتین گفت که مسکو با خونسردی به آن واکنش نشان داد.

پسکوف همچنین گفت روسیه و ترکیه به کار بر روی راه‌اندازی یک هاب گازی در آنجا ادامه خواهند داد، حتی با وجود این که این پروژه پیچیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    0 3
    چین با برقراری صلح بین روسیه و اکراین میخواد در حیاط خلوت روسیه نفوذ کنه...عجب مارمولکی هستن این خفاش خور ها!!
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    2 0
    چین در هر صورت تحریم خواهد شد چه با تسلیح اوکراین چه با حمله به تایوان اما تحریم به خاطر اوکراین بهتر از تحریم بخاطر تایوان است چون جنگ با تایوان جنگ در خانه برای چینی ها محسوب می شود پس بهتر است چین روسیه را تسلیح نماید و جنگ نیابتی به سبک ایرانی ها انجام دهد
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    2 1
    چین برای ازادی تایوان همانند ایران که برای ازادی فلسطین تلاش می کند نیابتی باید بجگند
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    2 0
    چین عاقل باشد بجای ریختن خون سربازانش در جنگ با کره و ژاپن به همان سبک امریکایی ها جنگ نیابتی روسها را حمایت می کند چون بعد روسیه نوبت به چین می رسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس