کد خبر 1474933
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
دمشق: آمریکایی‌ها هزاران بشکه نفت ما را سرقت می‌کنند

وزارت امور خارجه سوریه ضمن محکومیت سیاستهای عوامفریبانه غرب که با نقاب انسان‌دوستانه صورت می‌گیرد، تأکید کرد که آمریکاییها هیچ اهمیتی برای نیاز زلزله‌زدگان سوریه به منابع انرژی خود قائل نیستند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه سوریه بعد از ظهر امروز دوشنبه برگزاری نشست موسوم به یاری کنندگان زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه را که بدون هماهنگی با دولت این کشور برگزار شده بود، محکوم کرد.

سوریه با بیان اینکه این کشور دچار فاجعه شده بود و باید برای حضور در این نشست، از آن دعوت به عمل می‌آمد، ادامه داد: کسانی که این نشست را برگزار کردند، از شرکت مهمترین فعالان انسانی که متعلق به نهادهای غیر دولتی سوریه هم هستند، جلوگیری کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن نقل بیانیه این نهاد، گزارش داد، این روش برگزارکنندگان و سیاسی کردن یک اقدام انسان‌دوستانه، خود را در ادامه یافتن تحریمهای غیر قانونی، غیر انسانی و غیر اخلاقی علیه ملت سوریه نشان داده است.

دمشق با بیان اینکه نیروهای آمریکایی به صورت غیر قانونی در حال سرقت هزاران بشکه نفت سوریه و قاچاق آن هستند، تصریح کرد، این نیروها هیچ اهمیتی برای نیاز زلزله‌زدگان به این منابع انرژی قائل نیستند.

وزارت خارجه سوریه خاطر نشان کرد، پیام مردم سوریه به برگزار کنندگان این نشست این است که بهبود حداقلی وضعیت انسانی و معیشتی زلزله‌زدگان، مستلزوم وجود اراده سیاسی صادقانه و رفع فوری و غیر مشروط سیاست مجازات جمعی علیه این ملت است.

در کنار دزدی نفتی سوریه، سرویس اطلاعات خارجی روسیه به تازگی اعلام کرد که آمریکا به استفاده از گروه‌های تروریستی تحت کنترل خود در سوریه برای تضعیف مواضع دولت قانونی این کشور ادامه می‌دهد.

این نهاد افزود ایالات متحده قصد دارد ده‌ها خودروی مجهز به مسلسل و موشک سنگین را به تروریست‌ها در سوریه منتقل کند.

این نهاد دولتی روسیه در ادامه با بیان این که همکاری نزدیک آمریکا با تروریست‌ها از جمله داعش نشان‌دهنده تروریسم دولتی است، اعلام کرد واشنگتن قصد دارد تیپ‌هایی از تروریست‌ها در سوریه تشکیل دهد تا درگیری‌ها در جنوب غربی، مرکز این کشور و شرق فرات را تحریک کند.

طبق این هشدار، آمریکا در حال هماهنگ کردن عملیات‌های خرابکارانه داعش از پایگاه نظامی خود در التنف در حمص سوریه است. به گفته سرویس اطلاعات خارجی روسیه، ایالات متحده قصد دارد از تروریست‌ها در سوریه برای ربودن نظامیان روسیه و ایران استفاده کند.

اخیراً «مت گیتز» نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا که لایحه خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را ارائه داده بود، تصریح کرد که تروریستهای تحت حمایت مالی واشنگتن برای جنگ علیه دولت سوریه، پرچم داعش را در دست داشتند.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا اخیراً قطعنامه پیشنهادی که دولت این کشور را به خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه در بازه ۱۸۰ روزه ملزم می‌کرد، رد کردند تا همچنان به اشغالگری در شمال و شرق سوریه و همچنین سرقت نفت و منابع طبیعی این کشور ادامه دهند.

این طرح در حالی در مجلس نمایندگان آمریکا رد شد که پیش از این، وزارت خارجه سوریه ضمن محکومیت سفر غیرقانونی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به شمال شرق این کشور تأکید کرد آمریکا فورا از نقض آشکار و هدفمند حقوق بین‌الملل دست بردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    1 0
    پس روس ها تو سوریه دارن چه غلطی میکنن!!!
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    0 0
    غربگدا : حقشونه، اربابن باید بدزدن!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس