اتحادیه اروپا ششمین بسته تحریمی علیه ایران را تصویب کرد

شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه (۲۹ اسفند ۱۴۰۱) ششمین بسته تحریمی علیه ایران را در تداوم حمایت از اغتشاشاتی که چهار ماه از پایان آن می‌گذرد، تصویب کرد.

به گزارش مشرق از تارنمای اتحادیه اروپا، یک نهاد و هشت شخصیت ایرانی به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه شده اند.

اشخاص تحریم شده بر اساس تارنمای اتحادیه اروپا عبارتند از حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت‌الله احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، احمد راستینه هفشجانی نماینده مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید علی خان محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل جدید دادگستری استان مازندران، مرتضی براتی رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید موسی آصف الحسینی رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز، وحید جلیلی قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول در این سازمان.

شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بر اساس اتهامات بی‌اساس حقوق بشری، به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه شده است.

بر اساس این گزارش، دارایی های افراد و نهادهای تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو اتحادیه را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.

ساعاتی پیش هم دولت لندن تحریم‌های جدیدی را علیه فرماندهان و بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهانه مسائل حقوق بشری وضع کرد.

جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر در گفت‌وگوی تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: رفتار ماه های اخیر اتحادیه اروپا، ادامه سیاست ناکارآمد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکاست که بیش از پیش تداوم استاندارهای دوگانه و غیر واقع بینانه توام با استفاده ابزاری از مفاهیم حقوق بشری را اثبات می نماید.

همچنین ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری اقدامات ضد ایرانی غرب علیه ایران را مردود، غیر سازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکارهای بین المللی دانست و تصریح کرد، کشورها حق مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل را ندارند.

وی با اشاره به حق واکنش متقابل ایران و تحریم‌های وضع شده افزود: جمهوری اسلامی ایران در استفاده از ظرفیت ها و توانمندی ها و حقوق قانونی خود به منظور ایجاد بازدارندگی در رفتار غلط و غیر سازنده این کشورها تردیدی به خود راه نخواهد داد و در خصوص هرگونه رفتار غیر سازنده به موقع اقدام خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی بدون واکنش نخواهد بود و ایران تحت تاثیر فشارهای سیاسی که با هدف اخذ امتیاز از جمهوری اسلامی در برخی زمینه ها در حال اقدام و اجرا است نخواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    2 48
    گل بود به سبزه نیز آراسته شد .یورو ۵۰۵۰۰ تومان ناقابل .اون وقت حقوق کارگر ایرانی ۸ میلیون .
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
      0 0
      از مالیات و ‌... هم بگو که بازم ایران خیلی بهتره از هر وضع
  • یک بنده خدا IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    19 0
    کار اروپا به چه حقارتی رسیده که علم الهدی رو تحریم میکنه حتما دفعه بعد هم مهران رجبی و جواد خیابانی رو تحریم میکنه
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    3 0
    آیا حسن روحانی هنوز هم شبها خواب اینستکس می بیند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس