کد خبر 1474856
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
بسته جدید خصمانه اتحادیه اروپا علیه ایران

وزیر امور خارجه رومانی روز دوشنبه در آستانه نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا از ششمین بسته پیشنهادی تحریمی علیه ایران به بهانه مسائل حقوق بشری خبر داد.

به گزارش مشرق، «بوگدان لوچیان آرسکو» در تداوم مواضع خصمانه و مداخله‌جویانه اروپا علیه ایران، در جمع خبرنگاران گفت که در نشست شورای وزیران از بسته پیشنهادی علیه ایران حمایت خواهد کرد.

در همین پیوند الکساندر شالنبرگ وزیر خارجه اتریش به خبرنگاران گفت که نام هشت ایرانی در فهرست جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارد.

جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده است که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در آخرین نشست خبری، به طرف اروپایی توصیه کرد که از فضای چالشی در روند مناسبات با جمهوری اسلامی ایران خارج شده و رویکرد سازنده ای را در پیش بگیرد.

وی اظهار داشت:اتحادیه اروپا به نقش و جایگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران به خوبی واقف است و میزان اثرگذاری جمهوری اسلامی در معادلات منطقه‌ای را به خوبی درک می‌کند. اما متاسفانه در ماه‌های اخیر این اتحادیه و به طور مشخص آلمان سیاست های غیر سازنده و مداخله جویانه ای را در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفتند.

وی با بیان اینکه چند کشور خاص اروپایی، «با رفتارهای غیرمنطقی به دنبال دامن زدن به ایجاد بی ثباتی در ایران هستند» هشدار داد که این رفتارها، هزینه های سنگینی را در مناسبات دو جانبه تحمیل می‌کند.

کنعانی به کشورهای اروپایی توصیه کرد که رفتارهای غلط گذشته خود را اصلاح و بخصوص سیاست اشتباه خود در ماههای اخیر نسبت به ایران را بازبینی کنند زیرا استفاده از ابزار فشار سیاسی برای امتیازگیری برای جمهوری اسلامی ایران غیر قابل قبول است و ایران در مقابل فشارهای سیاسی از حقوق مسلم خود در هیچ موضوع دیگری عدول نخواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Babak IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    5 5
    رومانی؛اتحادیه اروپا !!!!؟؟چه قدرتی دارند؟؟ترامپ براشون خوب که تحقیرشان میکرد.چرا جرأت روبرو شدن با روسیه را ندارند؟؟؟فقط مش غضنفر رئیس آبدارخانه را مونده تحریم کنند این اروپائیان وحشی خونخوار
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    10 6
    به اروپائیان از سر خیرخواهی نصیحت شده که دست از این مرام نامیمون خود بردارند و عاقلانه رفتار کنند . فردا با چه روئی نزد مردم ایران برای عذر خواهی میآیند خود بهتر میدانند که آینده غرب پر از تلاطم های متعدد خواهد بود بهتر است اکنون در جای درست قرار گیرند خود بهتر از دیگران از اوضاع سخت در پیش روی خود با اطلاع هستند
  • سعید IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    0 0
    وقتی همه بسته ها به در بسته می خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس