کد خبر 1474864
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۶
راهکارهای تشخیص ادویه اصل چیست؟

مدت زمانی است که ادویه‌های تقلبی بسیاری وارد  بازار شده، بنابراین افراد باید روش‌های تشخیص ادویه اصل و تشخیص ادویه تقلبی آشنایی داشته باشند.

به گزارش مشرق، امروزه به همراه وعده‌های غذایی روزانه‌ای که مصرف می‌کنیم، ادویه‌جات بسیار زیادی را به مواد غذایی اضافه می‌کنیم که باعث می‌شود غذا، طعم و بوی بسیار مناسبی بگیرد و غذا را در طول روز با اشتهای بسیار بیشتری مصرف خواهیم کرد.

ادویه‌جات انواع بسیار زیادی دارند که شما را با دنیایی از طعم‌ها آشنا می‌کنند. از جمله این ادویه‌جات می‌توان به زردچوبه، ادویه کاری، دارچین، زنجبیل، فلفل قرمز، هل اشاره کرد که هرکدام طعم و خواص خود را دارند.

یکی از نکات بسیار مهم در خرید و استفاده از ادویه‌های، تشخیص ادویه اصل از ادویه تقلبی است به طوری که امروزه به دلیل سواستفاده برخی افراد سودجو ادویه‌های تقلبی زیادی وارد بازار شده است.
تشخیص دارچین اصل

برای تشخیص دارچین اصل از دارچین تقلبی به این نکته دقت کنید که پودر دارچین اصل نباید زیاد قهوه‌ای و پررنگ باشد و باید رنگ ملایمی داشته باشد تا دارچین اصل باشد و درگیر دارچین تقلبی نشوید. دارچین اصل باید بویی قوی و بوی ماندگاری داشته باشد. هم‌چنین وقتی دارچین اصل را بر روی کف دست‌تان می‌ریزید باید تا چند دقیقه یا حتی یک ساعت بوی آن را به خوبی احساس کنید.

در دارچین تقلبی از پودر پوست فندق و آرد نشاسته و رنگ‌های شیمایی استفاده شده است که نشان از مضر بودن دارچین تقلبی دارد و با تشخیص دارچین اصل خواهید توانست بهترین تجربه را از غذای خود داشته باشید.
تشخیص پودر زنجبیل اصل

برای تشخیص زنجبیل اصل و پودر زنجبیل اصل باید به این نکته دقت داشته باشید که ریشه زنجبیل باید صاف، سفت و بدون چین و چروک باشد و پوست نازکی داشته باشد تا زنجبیل اصل و غیر تقلبی باشد. اگر زنجبیل چروک‌شده و یا نرم باشد، بدانید که تقلبی است.
تشخیص هل اصل

با تشخیص ادویه اصل هل می‌توان تشخیص ادویه‌کاری اصل را نیز به راحتی انجام داد. برای تشخیص هل اصل، دانه‌های هل باید اندازه‌ای درشت داشته باشند و رنگ‌ آن‌ها سبز زیتونی باشد. در این صورت می‌توان با خیال راحت‌تر آن را هل اصل دانست. اما اگر رنگ هل سبز روشن باشد، ممکن است به آن رنگ مصنوعی زده باشند و هل مصنوعی باشد. اگر رنگ هل متمایل به زرد باشد، هل یا اشتباه خشک شده و یا کهنه است و چندان برای استفاده در غذا مناسب نیست.

منبع: ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    0 0
    در همه ادویه ها آرد گندم قاطی میکنن فقط در آزمایشگاه قابل تشخیصه وقتی رب گوجه و پنیر و ماست و ... رو با نشاسته غلیظ و حجیم میکنن ، وقتی پودر قهوه و کاکايو رو با پودر پوست فندق و پوست گردو قاطی میکنن وقتی برنج ایرانی رو با برنج تایلندی قاطی میکنن وقتی حبوبات کهنه رو با حبوبات تازه مخلوط میکنن بنابراین دنبال ادویه خالص نگردید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس