کد خبر 1474854
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
کربکندی: باید به تجربه قلعه‌نویی بها داد

پیشکسوت تیم ملی فوتبال گفت: باید به تجربه امیر قلعه‌نویی بها داد؛ او تا جام ملت‌های آسیا فرصت دارد بهترین‌نفرات را برای تیم ملی ایران انتخاب کند.

به گزارش مشرق، رسول کربکندی اظهار کرد: به هر حال سرمربی جدید برای تیم ملی فوتبال معرفی شده است و در اولین اقدام فهرست ۳۲ نفره بازیکنان شاغل خارجی و لیگ را برای ۲ بازی دوستانه معرفی کرده است. طبیعی است که برخی به این لیست موافق و مخالف باشند ولی باید به نظر و سلیقه سرمربی تیم ملی احترام گذاشت چرا که این موضوع در تمام دنیا باب است.

وی بیان کرد: باید به تجربه امیر قلعه‌نویی بها داد، او تا جام ملت‌های آسیا فرصت دارد تا در دیدارهای مختلف بتواند همه بازیکنان داخلی و خارجی را از نزدیک ببیند و بهترین‌نفرات را برای تیم ملی ایران انتخاب کند. طبیعی است که در این فهرست برخی از بازیکنان آماده‌ از جمله مهدی قایدی و میلاد محمدی جایی نداشته باشند. با توجه به محدودیت، نمی‌توان ۵۰ بازیکن را دعوت کرد ولی بازیکنانی که به تیم ملی دعوت شده‌اند از نفرات تاثیرگذار تیم‌های باشگاهی خود هستند. به طور قطع در فیفادی‌ها و دیدارهای دوستانه متعدد، باید سرمربی تیم ملی بهترین نفرات را برگزیند.

پیشکسوت تیم ملی فوتبال در خصوص دستیاران خارجی و داخلی امیر قلعه‌نویی نیز اظهار کرد: به نظر می‌رسد باید قلعه‌نویی برای موفقیت بیشتر چند دستیار داخلی و خارجی با کیفیت را انتخاب کند؛ به نظر من حضور ۲ دستیار خارجی از جمله تمرین دهنده و بدنساز در تیم ملی ضروری است تا بتواند بار فنی و جسمی نفرات را بالا ببرد.

کربکندی این راهم گفت: قلعه‌نویی برای ۲ دیدار دوستانه، دستیاران خود را انتخاب کرده و باید دید که در آینده چه تصمیمی برای انتخاب دستیاران داخلی و خارجی خود خواهد گرفت.تا جام ملت‌ها حدود ۸ماه زمان وجود دارد باید به سرمربی تیم ملی فرصت داد و فشار و انتقادها بی‌مورد را از روی او خارج کرد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به برخی گزینه‌های خارجی برای هدایت تیم ملی، چرا فدراسیون در نهایت یک ایرانی را انتخاب کرد، توضیح داد: نظر شخصی من برروی گزینه خارجی خوب، جوان، با رزومه و با انگیزه بود. مربی مسن خارجی که افتخارات زیادی را تجربه کرده به هیچ عنوان به فوتبال ملی ما کمک نمی‌کرد. به طور قطع در میان این گزینه‌ها امیر قلعه‌نویی با توجه به امکانات و شرایط بهترین انتخاب از سوی فدراسیون بود.

این پیشکسوت فوتبال در خصوص ۲ دیدار دوستانه تیم ملی ایران برابر روسیه و کنیا، گفت: بازی‌های تدارکاتی و دوستانه به سرمربی جدید تیم ملی کمک زیادی خواهد کرد تا بتواند از دل این بازی‌ها، نفرات اصلی خود را انتخاب کند. در فوتبال اگر دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های مختلف بیشتر باشد به طور قطع با سبک و شیوه تیم‌های مختلف شناخت بیشتری پیدا خواهیم کرد. در جام ملت‌های آسیا حریفان جدی تیم ملی نیز برنامه‌های مدونی را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا بتوانند در این آوردگاه به موفقیت لازم دست یابند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس