عضو ارشد حماس: انتظار درگیری قریب‌الوقوع با اشغالگران را داریم

عضو ارشد حماس با اشاره به اینکه سوریه از افتتاح دفتر نمایندگی این جنبش در دمشق استقبال می‌کند، پیش‌بینی کرد که درگیری قریب‌الوقوعی با رژیم اشغالگر شعله‌ور شود.

به گزارش مشرق، «خلیل الحیه» عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، شامگاه یکشنبه در مصاحبه با شبکه «الجزیره» بعید ندانست که نوار غزه مستقیما وارد درگیری با رژیم صهیونیستی شود.

عضو ارشد حماس گفت با توجه به رفتار اشغالگران از جمله تندروها، شهرک‌نشینان و تروریست‌های کابینه بنیامین نتانیاهو، شرایط به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که برای درگیری احتمالی فلسطینیان و اسرائیلی‌ها زمینه‌سازی می‌کند.

خلیل الحیه اضافه کرد که فلسطینیان موافق مبارزه با کابینه رژیم صهیونیستی و به انزوا کشاندن آن در محافل بین‌المللی هستند. او در عین حال تأکید کرد که جنبش حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی قادر به جلوگیری از تجاوزات رژیم صهیونیستی و تقویت معادلات بازدارندگی هستند و چه‌بسا غافلگیری‌های بیشتری در مقایسه با نبردهای گذشته در انتظار رژیم صهیونیستی باشد.

الحیه در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره موافقت حماس با شکل‌گیری کشور فلسطین برپایه مرزهای ۱۹۶۷ در سال ۲۰۱۷ گفت که این تصمیم در راستای یک توافق ملی مقطعی اتخاذ شد و حماس در آن زمان اعلام کرد که اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت.

او همچنین به بازگشت روابط حماس و دمشق به حالت طبیعی اشاره کرد و گفت: «کسی از ما نخواست که روابطمان را با سوریه بازگردانیم و هیچ درخواست و وساطتی از سوی ایران نیز در کار نیست». عضو ارشد حماس انگیزه این اقدام را خوانش سیاسی از تحولات منطقه و لزوم تقویت روابط حماس با کشورهای محوری و مهم عنوان کرد.

خلیل الحیه در پایان افزود که جنبش حماس و دمشق توافق کرده‌اند که روابط خود را به تدریج به حالت عادی بازگردانند و آن را توسعه دهند و سوریه «از وجود دفتر حماس در دمشق و حضور نماینده این جنبش در سوریه استقبال می‌کند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس