انگین فیرات: ارزش یک بازیکن ایران به اندازه کل تیم کنیا است

سرمربی تیم ملی فوتبال کنیا گفت: یک بازیکن ایران به اندازه کل تیم کنیا ارزش مالی دارد.

به گزارش مشرق، انگین فیرات سرمربی تیم ملی فوتبال کنیا که تیمش هشتم فروردین در ورزشگاه آزادی به مصاف ایران می‌رود، گفت: برای یک بار هم که شده به ما زمان بدهید تا تیم را بسازیم. من به زمان نیاز دارم تا بازیکنان را امتحان و بهترین ترکیب‌ها را پیدا کنم. این تنها تمرکز ما در حال حاضر است و آماده انجام آن هستیم، اما لطفاً به ما زمان بدهید و اجازه دهید متحد باشیم.

او روز یکشنبه در یکی از هتل‌های نایروبی با خبرنگاران صحبت می‌کرد و اولین نشست خبری او از زمان بازگشتش به کشور در اول مارس بود.

فیرات افزود: تعجب آور است که کنیایی‌ها همیشه انتظار دارند که تیم نتایج مثبتی را ثبت کند، اما هیچ تلاش طولانی مدتی برای ایجاد یک تیم قدرتمند انجام نشده است.

وی عدم برگزاری مسابقات برتر برای تیم ملی و وضعیت بد زیرساخت‌های ورزشی در کشور را نیز عامل تداوم عملکرد ضعیف آن دانست.

سرمربی کنیا تاکید کرد: من تاریخ کنیا را بررسی کردم و متوجه شدم که شما هرگز مقابل هیچ تیم برتر اروپایی بازی نکرده‌اید. این واقعیت غم انگیز است.

فیرات اظهار تأسف کرد و افزود که او مطمئن خواهد شد که تیمش در سال آینده حداقل با یک تیم برتر از اروپا روبرو خواهد شد.

او ادامه داد: حتی زمینی نداریم که بتوانیم میزبان یک مسابقه بین المللی باشیم. این درست نیست. ما باید حداقل یک زمین بیرون از نایروبی داشته باشیم که بتوانیم در آن بازی کنیم.

این مربی ۵۲ ساله در خصوص بازی مقابل ایران گفت که هدف آنها "یادگیری" است زیرا ایران در رتبه بیست و چهارم جهان قرار دارد و چهره مشترک جام جهانی فوتبال است.

فیرات تصریح کرد: ایران یک کشور با فوتبال خوب و خط حمله با کیفیت است. این همان سطح حریفی است که من می‌خواهم خودم و بازیکنان با آن روبرو شوند. می‌خواهم زود به بازیکنان فشار بیاورم تا آنها یاد بگیرند. اکنون بحث نتیجه نیست.

وی با تمجید از قدرت خط حمله ایران با حضور بازیکنانی چون طارمی، آزمون و جهانبخش گفت: ارزش مالی یک بازیکن ایران به اندازه کل تیم کنیاست.

فیرات همچنین در بخشی از این نشست خبری از درز اطلاعات و اخبار تیم کنیا به رسانه‌ها انتقاد و تاکید کرد که منبع خبری در تیمش را پیدا خواهد کرد!

فیرات گفت: قبل از آنکه بازی با تیم ملی ایران نهایی بشود، این خبر در رسانه‌ها منتشر شد. تبریک می گویم. شما -خبرنگاران- کارتان را خوب انجام دادید.

سرمربی کنیا تاکید کرد: از طرف خودم تلاش می‌کنم تا جلوی این کار را بگیرم اما وقتی با تیم مالی بازی داشتیم، سه ساعت قبل از شروع مسابقه لیست ما بیرون آمد.

فیرات در ادامه انتقاداتش از خبرنگاران و رسانه‌های کنیا گفت: آیا این روزنامه نگاری است یا اینکه به کشورتان آسیب زده‌اید؟ من این را در تیمم جمع می‌کنم. کسی که اخبار را بیرون می‌دهد پیدا می‌کنم و به این مسئله پایان می‌دهم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اصغری IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 1
    پول مفت از جیب مردم
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    زاغارت...فوتبالیست‌های آفریقایی بهترین تو دنیا هستن واکثرشون تو تیم های مطرح اروپایی بازی میکنند. .
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    مفت نمی ارزن
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    1 0
    همون شیش تاییارو میگه؟
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    1 0
    حیف از پول بیت المال که برای این بی هنرها هدر می رود من به نوبه خود راضی نیستم از بیت المال دستمزد به این فوتبالیست ها بدهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس