phobia

ظاهرا آمار تلفات و قربانی‌های این سیاست‌ها آن قدر از پرده بیرون افتاده است که حتی رسانه‌های وابسته به امپراتوری‌ رسانه‌ای زرسالاران جهانی که نیوزویک شاخص آن هاست، مجبور به درج نظر منتقدان شده‌اند.

به گزارش سرویس جهان مشرق، نشریه‌ی نیوزویک در تاریخ ۶ مارس، در بخش‌ دیدگاه‌ها مقاله‌ای را به قلم اسکات دابلیو اطلس منتشر کرد که به انتقاد از سیاست‌های کووید ۱۹ در آمریکا(که به تبع آن، در بسیاری از کشورهای دنیا در دستور کار قرار گرفت) پرداخت. اسکات اطلس، پژوهشگر سیاست‌های سلامت و درمان در موسسه هوور در دانشگاه استنفورد است.

۱۰ دروغ بزرگ که در دوران کرونا به مردم گفته شد/ قرنطینه و ماسک هیچ نقشی در کاهش شیوع نداشتند!

اطلس نوشت:

تقریباً همه رهبران آمریکا به‌تدریج دستورات، الزامات و تعطیلی‌های مربوط به کووید را پس گرفته‌اند - حتی در ایالت‌هایی مانند کالیفرنیا، که شدیدترین و طولانی‌ترین محدودیت‌ها را برای عموم اعمال کرده بودند. هم‌زمان، رسانه ها به تدریج انتشار مداوم مطالعاتی را تأیید می کنند که دلایل ادعایی پشت آن محدودیت‌ها را کاملاً رد می کند. این وارونگی آشکار به دروغ به عنوان «یادگرفته شده» یا «شواهد جدید» به تصویر کشیده می شود. شاید اندکی اذعان به خطا باشد. ما هیچ عذرخواهی عمومی برای انتشار اطلاعات نادرست، یا برای توهین و مشروعیت‌زدایی از کارشناسان سیاست‌گذاری و دانشمندان علوم پزشکی مانند من که به درستی در مورد داده‌ها، دانش استاندارد در مورد عفونت‌های ویروسی و بیماری‌های همه‌گیر، و زیست‌شناسی بنیادی صحبت کردند، ندیده‌ایم.

۱۰ دروغ بزرگ که در دوران کرونا به مردم گفته شد/ قرنطینه و ماسک هیچ نقشی در کاهش شیوع نداشتند!

سابقه تاریخی بسیار مهم است. ما شاهد تلاش وحشتناک اورول برای بازنویسی تاریخ و مقصر دانستن شکست قرنطینه های گسترده به گردن منتقدان قرنطینه، در کنار انکار بیهوده مطالبات بی وقفه خود مقامات از آنها بوده‌ایم. در دولت ترامپ، دکتر دبورا بیرکس به طور رسمی مسئول بخش پزشکی کارگروه کروناویروس کاخ سفید در اولین سال شیوع همه‌گیری بود. در این مقام، او تمام توصیه‌های مکتوب سیاست فدرال را به فرمانداران و ایالت‌ها نوشت و شخصاً در طول بازدیدهای رسمی، اغلب همراه معاون رئیس‌جمهور مایک پنس که بر کل کارگروه نظارت داشت، به مقامات بهداشت عمومی هر ایالت، مشاوره داد. پس از تحلیف رئیس جمهور جو بایدن، دکتر آنتونی فائوچی مشاور ارشد پزشکی شد و پاسخ همه‌گیری دولت بایدن را مدیریت کرد.

۱۰ دروغ بزرگ که در دوران کرونا به مردم گفته شد/ قرنطینه و ماسک هیچ نقشی در کاهش شیوع نداشتند!
آنتونی فائوچی

ما باید شکست فاحش سیاست های برکس-فائوچی را بپذیریم. آنها تصویب شدند، اما نتوانستند مرگ را متوقف کنند، نتوانستند از گسترش عفونت جلوگیری کنند، و خسارت و ویرانی عظیمی را به ویژه به خانواده های کم درآمد و فرزندان آمریکایی وارد کردند.

بیش از یک میلیون مرگ آمریکایی به این ویروس نسبت داده شده است. حتی پس از اقدامات سخت‌گیرانه، از جمله تعطیلی مدارس، توقف مراقبت‌های پزشکی غیرکووید، تعطیلی کسب‌وکار، محدودیت‌های شخصی، و سپس ادامه بسیاری از محدودیت‌ها و دستورات سفت و سخت در مورد تزریق واکسن، شکست غیرقابل انکاری در دولت دو رییس جمهور برای جلوگیری از تشدید سریع موارد، رخ داد.

۱۰ دروغ بزرگ که در دوران کرونا به مردم گفته شد/ قرنطینه و ماسک هیچ نقشی در کاهش شیوع نداشتند!

بسیاری از کارشناسان - از جمله جان ایوانیدیس، دیوید کاتز و من - خواستار حفاظت هدفمند، جایگزین ایمن‌تر برای قرنطینه‌های گسترده، در رسانه‌های سراسری از مارس ۲۰۲۰ شدند. این پیشنهادها رد شد. بزرگ‌ترین شکست تاریخ در سیاست‌های بهداشت عمومی به دست کسانی بود که قرنطینه‌ها را توصیه می‌کردند و آن‌هایی که آن‌ها را اجرا می‌کردند، نه کسانی که غیر از این را، توصیه می‌کردند.

شکست غم‌انگیز قرنطینه‌های بی‌سابقه‌ای که مغایر با علم پاندمی تثبیت‌شده بود، و آسیب‌های هنگفت این سیاست‌ها بر کودکان، سالمندان و خانواده‌های کم‌درآمد، در مطالعات متعدد غیرقابل انکار و به روشنی مستند شده است. این بزرگترین، غم انگیزترین و غیراخلاقی ترین شکست رهبری بهداشت عمومی در تاریخ مدرن بود.

۱۰ دروغ بزرگ که در دوران کرونا به مردم گفته شد/ قرنطینه و ماسک هیچ نقشی در کاهش شیوع نداشتند!

در یک دموکراسی، در واقع در هر جامعه اخلاقی و آزاد، حقیقت ضروری است. مردم آمریکا باید حقیقت را بشنوند - حقایق، فارغ از تحریفات سیاسی، ارائه نادرست و سانسور. اولین قدم این است که حقیقت تلخ را به روشنی و با واضح‌ترین عبارات ممکن بیان کنید. دروغ گفته شد. این دروغ ها به مردم آسیب زد. این دروغ‌ها مستقیماً برخلاف شواهد و دانش چندین دهه در مورد بیماری‌های همه‌گیر ویروسی و زیست‌شناسی بنیادی قدیمی بود.

در اینجا ۱۰ دروغ بزرگ را فهرست می کنیم که از سال‌ها قبل به عنوان نادرست شناخته شده‌ بودند- یعنی این طور نیست که اخیرا دروغ بودن آن ثابت شده باشد- و با این حال، توسط رهبران بهداشت عمومی آمریکا، مقامات منتخب و غیر منتخب و دانشگاهیانِ حالا دیگر بی‌اعتبار، تبلیغ شد:

۱۰ دروغ بزرگ که در دوران کرونا به مردم گفته شد/ قرنطینه و ماسک هیچ نقشی در کاهش شیوع نداشتند!

۱. ویروس کرونا SARS-CoV-۲ با چندین مرتبه میزان مرگ و میر بسیار بالاتری نسبت به آنفولانزا دارد.

۲. همه افراد در خطر مرگ ناشی از این ویروس هستند.

۳. هیچ کس هیچ گونه حفاظت ایمنی ندارد، زیرا این ویروس کاملا جدید است.

۴. افراد بدون علامت محرک اصلی شیوع هستند.

۵. قفل کردن - بستن مدارس و مشاغل، محدود کردن مردم در خانه‌هایشان، توقف مراقبت‌های پزشکی غیرکووید، و حذف سفر - ویروس را متوقف یا از بین می‌برد.

۶. ماسک ها از همه محافظت می کند و از انتشار جلوگیری می کند.

۷. این ویروس به طور طبیعی وجود دارد و ادعای منشا آن در آزمایشگاه یک تئوری توطئه است.

۸. معلمان به ویژه در معرض خطر هستند.

۹. واکسن‌های کووید از گسترش عفونت جلوگیری می‌کنند.

۱۰. حفاظت ایمنی فقط از واکسن حاصل می شود.

۱۰ دروغ بزرگ که در دوران کرونا به مردم گفته شد/ قرنطینه و ماسک هیچ نقشی در کاهش شیوع نداشتند!

هیچ یک از ما آنقدر ساده لوح نیستیم که انتظار عذرخواهی و دلجویی مستقیم از منتقدان آن سیاست‌های عمیقا نادرست را، از نهادهایی چون همین کارفرمای من، یعنی دانشگاه استنفورد، یا افراد ذینفوذ در دولت، بخش بهداشت عمومی، دانشگاه و رسانه ها داشته باشیم. اما برای اطمینان از این که این اتفاق دیگر تکرار نمی‌شود، رهبران دولت، مقامات صاحب قدرت و دانشگاهیان و مشاوران با نفوذی که اغلب تضاد منافع را در خود جای داده‌اند، باید پاسخگو باشند. من شخصاً به شدت شک دارم که هرگونه تحقیق یا کمیسیون دولتی بتواند از سیاسی شدن این مساله(پاسخگو کردن دروغ گویان و آمران سیاست‌های اشتباه) جلوگیری کند. صرف نظر از قصد و نیت آنها، تمام این گونه تحقیقات توسط دولت، حداقل به عنوان انگیزه های سیاسی تلقی می شود و نتایج آنها به طور کامل توسط بسیاری رد خواهد شد{یعنی بهتر است گروه‌ها و نهادهای مستقل وارد تحقیق شوند}.

۱۰ دروغ بزرگ که در دوران کرونا به مردم گفته شد/ قرنطینه و ماسک هیچ نقشی در کاهش شیوع نداشتند!

این تحقیقات باید ادامه یابد، هرچند، اگر فقط برای رسیدن به حقیقت باشد و به فرزندانمان بیاموزیم که در نهایت، حقیقت مهم است و درس انتقادی چسترتون(فیلسوف انگلیسی) را سرلوحه قرار دهیم که "حق درست است، حتی اگر کسی آن را انجام ندهد. اشتباه، اشتباه است، حتی اگر همه در مورد آن اشتباه کنند. "

***

ذکر این نکته لازم است که ظاهرا شکست «روایت رسمی» درباره‌ی داستان کووید ۱۹، سیاست‌های مقابله با آن و تبلیغات کرونایی، آن چنان این روزها عیان شده و آمار تلفات و قربانی‌های این سیاست‌ها آن قدر از پرده بیرون افتاده است که حتی نشریات و رسانه‌های وابسته به امپراتوری‌ رسانه‌ای جهانی(از جمله همین نیوزویک که یک نماد شاخص برای این دست از رسانه‌هاست)، نیز مجبور شده‌اند برای کم کردن از بار تقصیر و خارج شدن از سیبل مستقیم انتقادات و واکنش‌های شدید افکار عمومی، بعضا صداهای منتقدان را پوشش دهند. انتشار مقاله‌ی اسکات اطلس را باید در همین چشم‌انداز تحلیل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 112
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    72 27
    نه واکسن زدم نه ماسک زدم نه کرونا گرفتم فقط برای ضدعفونی مداوم از گلاب استفاده کردم
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      24 4
      احسنت به تو به همین روش ادامه بده
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      35 26
      اولا که ادعا زیاده, خیلی ها گفتن ما فلان و بهمان، گرفتن رفتن زیر خاک, من خودم یه طبیب طب سنتی میشناسم با اینکه خیلی هم به کارش وارد بود، هم کرونا گرفت و هم بر اثر اون ایست قبلی کرد و به رحمت خدا رفت , دور و بری هاش هم اکثر کرونا گرفتن.
    • پدی ازپیج همسایه😊 IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      29 33
      اگر ما مردم متمدن ماسک و الکل و واکسن نمیزدیم و رعایت نمیکردیم شیوع کرونا۱۰۰برابرمیشد بعد توی تندرو وعزیزات الان صف رمدسیویر۹۰ملیونی و سرم نمکی۹۰۰هزاری و شب جلوی بیمارستان و صف غسالخونه میخوابیدی
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      27 15
      من حتی گلاب هم نزدم و برخلاف نظر متخصصان و صاحب نظران! همه جار فتم همه کاری کردم
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      17 9
      منم شکر خدا نه ماسک زدم و نه واکسن ولی کرونا نگرفتم. در واقع کرونا یه دروغ بزرگ برای خالی کردن جیب انسان های نادان و جاهل بود…
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      16 16
      یکی ازراههای انتقال کرونا استنشا هوای الوده به کروناست پس ماسک واجبه این اراجیفتون هم بدردنمیخوره چون مربوط بافایده نیست
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      8 6
      خیلی از هموطنان ما مبتلا و یا درگذشتند حمله به ریه افراد بیشترین آسیب را به جان خیلی ها وارد کرد که علیرغم انواع تلاش ها جان به در نبردند خدا بیامرزان علی انصاریان و مهرداد میناوند را برای نمونه یادمان هست که علیرغم تلاش کادر پزشکی متاسفانه جان باختند و برخی تا ماه ها مشکل داشتند و با اکسیژن و توانی کم سپری نمودند البته عوارض دیگری هم بود که کرونا باعث بود . نمیشه بکلی مردود دانست آن هم شیوع ناگهانی ویروسی نا شناخته و هجومی . یادمان هست چه التهاباتی در جوامع و کشورها موجب شد و برای زدن واکسن به سایر کشورها میرفتند واکسن هم مانند سایر واکسن ها اثر گذاری خوبی داشتند همین واکسن های پنج گانه اطفال بسیار موثر هستند و کسی منکر آن نمیتواند باشد .
    • داریوش KR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      6 4
      من هم همینطور به اضافه اینکه از هیچ ضد عفونی کننده و آب نمک و اینجور موهومات هم استفاده نکردم چون میدونستم کل قضیه بیماری های مسری و ویروس یک دروغ بزرگ بوده و هست
    • علی FR ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      3 0
      ما که خواستیم نزنیم. مجبورمون کردند.
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      2 1
      فقط خدا بهت رحم کرد
    • US ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      7 1
      حامیان داعش داخلی همان حامیان پزشک قاتل شهید عجمیان هستند که حکم قصاص پزشک قاتل را بر خلاف درخواست قصاص خانواده اش باطل کردند. لعنت و ننگ بر عاملان جلوگیری از قصاص پزشک قاتل عامل شهادت مظلومانه شهید عجمیان. دکتر ولایتی و پزشکیان باید بمردم اعلام کنند که موافق یا مخالف قصاص پزشک داعشی قاتل شهید عجمیان هستند و قوه قضائیه باید علت لغو قصاص پزشک قاتل با وجود درخواست خانواده اش را اعلام کند. اگر پزشکیان عامل لغو قصاص پزشک قاتل باشد باید برای مردم تبریز بابت انتخاب نماینده ای که قصاص قاتل داعشی را لغو کرده متاسف بود.
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      5 3
      دستورات طب سنی را انجام دادم هم کرونا 19 هم اومیکرون گرفتم خیلی هم بدحال بودم
    • ایرانی عصبانی AU ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      1 4
      شانس داشتید و یا گرفتید و متوجه نشدید. انسانها متفاوت هستند و عکس العملشان متفاوت.اما کوید وجود دارد و میکشد مخصوصا اگر واکسن نزده باشید و یا بیماریهای دیگری نیز داشته باشید. انچه اینجا میخوانید نظر یک نفر است و در ان هم اگر نگاه کنید میگوید نظر من.همچنین در این مقاله خود هم میگوید نه انکه اخباری علیه این موارد ده گانه وجود داشته باشد. در امریکا الان گروهی از جمهوریخواهان جبه ای گرفته اند که اطلاعات غلطی در زمان کوید اراعه شد.البته در فاکس نیوز که این اخبار را منتشر میکند گویندگان همگی تا انجا که خود گفته اند واکسن زده اند.حماقت است اگر به این کثافات گوش دهیم من کسانی را میشناسم که جان خود را بعد از ابتلا به کوید از دست دادند. احمقان در جهان زیادند.
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      0 0
      اونه به طور افراطی استفاده کردن بر خلاف ایران بعدش ماسک واجبه نه به طور افراطی
  • FR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    6 49
    استاد فائوچی انسان بسیار شریفی است و زمانی استاد من در دانشکده T chen هاروارد بود.الکی توهم توطئه برندارید
    • حسن IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      18 4
      حالا چه شاگردی بودی و در چه سطحی هستی که داری با یک مقاله مقابله می کنی آنهم با دروغ. چرا فکر می کنی مردم نادانند
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      13 2
      فقط دو ساعت توی کلاس می‌دیدیش. باهاش زندگی نکردی که. اون که تو دیدی، ماسک دانشگاهش بوده.
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      10 3
      یه نشریه غربی و یه نویسنده غربی این مطلب نوشته مشرق فقط ترجمه این مطلب گذاشته ،پس براداران غربیت توهم زدن
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      9 2
      علومی که از این دروغگو فرا گرفته شود توهمات و تخیلات است برای نابودی مردم
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      4 1
      اگه استاد شما نبود که الان میگفتید خیلی آدم کثیفیه ! تعصب چه میکنه با آدم !
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      7 1
      نهایتا یک کتاب رو بهت درس داده باشه دیگه بیشتر از این؟ از روی درس دادن نتیجه گرفتی که پس در منش شخصی هم انسان شریفیه؟ اگر شریف بود که با حکومت امریکا همکاری نمیکرد و با دستوراتش برعلیه مردم دنیا در ایجاد ترس و هراس افکنی آب به اسیاب نظم نوین جهانی و who نمیریخت ،پس شریف نیست
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      8 0
      خود استادان آمریکایی پرده از شرکت واکسن سازی و سودهای کلان وی بردند دقیقا مثل همین بیل گیتس بعد شما با استناد به چه چیزی این جرثومه فساد رو انسان شریف خطاب می‌کنی. این کثافت باعث مرگ میلیونها نفر در آمریکا شد چون خدمات مربوط به بیماران غیر قطع شد و بیشترشان تلف شدند. و البته داروهای تجویز شده سازمان خود خوانده بهداشت جهانی باعث مرگ میلیونها نفر شد. اثرات غیر قابل پیش بینی واکسنها نیز باعث صدمات دایمی شد. حالا چطوری این کثافت رو که تمامی رسانه های مستقل آمریکا و حتی فایل های توییتر نشان داد که ایشون چه بلایی سر مردم آورد . فاشیسم لیبرالی جهت فقیر کردن مردم دست به هر کثافت کاری میزند
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      6 2
      نادان‌ترین آدمها کسانی هستند که بعد از اعتراف دروغگویان، همچنان به آن دروغها وفادار می‌مانند. فائوچی دقیقا بر گرده همین افراد جاهل سوار شدند و توانستند دنیا را به گند بکشانند و عده‌ی زیادی را با القای حس مرگ به کام مرگ کشاندند
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      2 3
      زمانیکه ترامپ بعد از همسرش اعلام شد مبتلا شدند به بیمارستانی (فکر کنم نظامی) بهر جهت خاص بود با نظر فائوچی برده شد بعد از چهل و هشت ساعت برگشت سر کارش چکار کردند عنوان و پرداخته نشد که مثلا سایرین هم که آنزمان شیوع بالا بود برای بازگشت سلامتی مردم هم بهره ببرند شرایط درمان او عادی مینمود یا نه متخصصان میتوانستند نظر بدهند و بحث کنند که مطلبی عنوان نشد
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      1 0
      فایوچی رپتایل و شیطان است این ملعون بکمک بیل گیتس شریکش همه دنیا رو فریب داد
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      0 0
      به آمریکایی‌ها بگو، تشنه خونش هستن، میگن تمام سناریوی عمدی بوده.
  • IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    25 13
    کلا سیاست واکسینه کردن اطفال هم اشتباه محض هست به طبع صحبتهای بالا . چه برسرمردم میارن خدامیدونه .نزنین به طفل معصوم لازم نیست
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      10 9
      این همه مرگ و میر که قدیم بوده رو ندید گرفتید و پیشرفتهای علم پزشکی که هر آدم عاقلی داره نتیجه اش رو میبینه گذاشتید کنار ؟؟ انقدر بیماری در مدارس زیاد شده که اگه به حالت عادی برگرده، دیگه از این ادعاها نمیکنید. بچه هایی که واکسن نزنند به دلیل همین ویروسهای معمولی از بین میرن. چون علم پزشکی به دنبال درمان اون بیماریها نرفته و راهکاری نداره. مثل فلج اطفال . اگه بچه کسی فلج اطفال بگیره راه درمان نیست. یا مثلا این همه ادعا برای درمان ام اس یا سرطان. جمع کنید بابا هی میگید گلاب بزنیم و فلان
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      11 4
      سردمدار قرنطینه سازی که چین بود!!!
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      10 6
      واقعا که 🦀 سن ات کمه. در قدیم پر از بچه ها و بزرگسالان لنگ و چلاق بود که در بچگی بیماری فلج اطفال آنهارا به آن روز انداخته بود. نسل جدید رفاه و خوشی زده زیر دل شان. حالا اپیدمی های تازه و تازه تر در راهه. برای منقرض کردن بشر. با وجود عقل کلی مثل حضرت عالی بیسواد.
  • رستم ایرانی IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    24 19
    مینو محرز و حسن روحانی و دار و دسته بهداشت آن زمان رو بگیرید و چوب در آستین شون کنید به ویژه مینو محرز و دار و دسته ش
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      2 6
      دقیقا
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      7 5
      من طرفدار روحانی نبستم ولی هر چی مقاله بگه نباید باور کرد.منم یع مقاله می نویسم میگم مرگ وجود نداره فقط تلقینه .شما باور میکنی ؟؟
  • IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    13 17
    من که از اول اولش میدونستم و مطلب تازه ای نبود ولی کسانی که کار و کسب مردم و زیارات و عبادات رو نابود کردند و با داروها و واکسن های آزمایشی زمینه هزاران سکته قلبی و غیره رو فراهم کردند و برخی که مومنین رو متحجر و جهنمی معرفی کردند باید روز قیامت پاسخگو باشند
  • IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    19 11
    مقاله احمقانه ای بود . در ایران هیچکدام از این گفتارها رعایت نشد .
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      8 10
      احمقانه فکر توعه ، چطور رعایت نشد؟؟ حتما تو توی غار یا توی البانی زندگی می‌کنی که چنین ادعایی میکنی مضخرف نگو
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      0 2
      میدونی یک نکته ای را یک بار برای همیشه به تو و هم سبک هات می گم . اگر امروز حرف رهبری خوانده نمیشه به خاطر متحجرینی مثل تو و امثال تو است که هرکس خلاف نظرشون حرف می زنه تکفیرش می کنید . خدایی علمای تکفیری عربستان مثل شما ابله ها تکفیر نمی کنند . امید وارم مشرق مصداق رعایت حق نظر دهی نظر من را برای شما تکفیری گرامی کامل منعکس کنه
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    15 5
    این مطلب رو چه کسی نوشته؟ دلایل و مدارک و استدلالات و قرائن قابل قبول برای این ادعاها در این مطلب چی هست؟ آیا استدلالات قوی داره؟ یا یک نهاد مرجع این مطلب رو منتشر کرده؟! نباید به سادگی هر مطلبی رو قبول کنیم! و مهمتراینکه نباید به سادگی هرمطلبی رومنتشرکنیم و باعث چنددستگی و تشت جامعه و سردرگمی مردم بشیم!
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      7 7
      متن با دقت بخون با سند و مدرک گفته. چطور دروغهای کاسبان کرونا را قبول می کنی اما استدلال‌های مبتنی بر واقعیت را شک می کنی؟
  • بهزاد IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    14 6
    عجب !!! چی شده رسانه های انقلابی ضد علم شدن ! آهان حواسم نبود هرچی غربی ها بگن علمه خودشون بگن و بعد نقضش کنن درسته اما دلسوزان طب ایرانی اسلامی بگن توهم توطئه است ! خب الحمدلله این تست هوش کرونا بود و ما طب اسلامی آشنا شدیم ... عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
    • سینا IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      2 9
      بعضی ها شدیدا با واقعیت مشکل دارن.
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      6 3
      چشمات درست باز کن بعد حرف بیهوده بزن ،این حرفو رسانه های انقلابی نگفته رسانه های امریکا و تمام رسانه های خودشون گفته چیه با همه دنیا میخای بجنگی؟ همون سرماخوردگی رو هم دایما داروهای اشتباه و غذاهای متناقضش رو بخوری ظرف یک هفته می‌تونه از عفونت به حال مرگ بندازتت، کرونا یه دروغ تلخه که خیلی از گروههای وابسته بهداشت جهانی ازین موضوع سو استفاده ها کردن چه در ایران کمیته کرونا نوچه سازمان بهداشت شیطانی چه در تمام کشورها ،شما نمیخوای بپذیری نپذیر واقعیت برملا شده
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      3 3
      تست هوش رو خوب اومدی
  • بنیامین IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    8 15
    حلال زاده های مشرق دمتون گرم بخاطر حق گویی
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      3 7
      دم مشرق گرم ،واقعا باهاش حال میکنم خیلی مرده
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    7 8
    در احادیث داریم که فوت کردن به غذا مکروه است.. چرا؟ چون باز دم انسان آلوده است.... کاری که ماسکها انجام میدهند آلوده کردن ریه و دستگاه تنفس انسان است که تازه انسانها را مستعد بیماری میکند... و جالب اینجاست که ظاهرا ویروس از آنها رد میشود....!!!!! چون اندازه آن کوچک تر از این صحبتهاست...!!
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      9 6
      شنا این چرا رو از کجا آوردی؟؟ گفتن مکروهه ولی نکفتن چرا الکی از خودتون حدیث تولید نکنید
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      10 2
      آخه یه ذره تحقیق کنید. ماسک برای جلوگیری از بخارات و ذرات مایع موجود در دهان و بینی به اطراف است. مسلماً ویروس و عامل های دیگر از سوراخ‌های ماسک‌های معمولی کوچکتر هستند اما این ذرات بدون حضور مایع و بخارات وجود ندارند. مثلا فکر کردید جراح یرای چی ماسک می‌زند؟ برای آنکه احتمال عفونت را کم کند نه اینکه صد در صد ایزوله کند.
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      1 0
      مطمئنی علتش اینه؟
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      0 0
      خب اکثر عوام اندازه ویروس را نمی‌دانند چقدر است.
  • انتونى IQ ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    2 1
    أمريكى ها بيستر به فكر هفت تيركشى و لشكر كشى به كشورها هستند وقت براى رسيدگى به بهداشت خود را ندارند.
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    8 9
    افرین افرین به پدرم ابر مرد دنیا ایشان تنها کسی بود ند که گفتند همه این چیز ها دورغ است من نه ماسک میزنم و نه قرنطینه می شوم و همه این چیزها دورغ محض است در بین کرونایی ها میرفت و اعتقاد به این اظهارات نداشت و ندارد.
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      1 2
      احتمالا پدر بزرگوار شما سرما هم نمیخوره و هیچ بیماری نداره خدا رو شکر
  • AE ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    3 2
    باز یک حرف الکی و بیخود امریکا
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    11 5
    به نظرم بیشتز اراجیف گفته‌.خودمون داریم می بینیم چقدر کشته های کرونا بیشتر آنفولانزا هست.
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      13 5
      فوتی هایی که به عنوان کرونا ثبت می کنند یا بر اثر داروهای تستی سازمان بهداشت جهانی بود مثل رمدسیویر که بهداشت بعدا اعلام کرد از رده خارج شود یا بر اثر استرس و ایجاد وحشت بین مردم بود یا اینکه هر کسی به هر دلیلی می مرد کرونا ثبت می کردند. علاوه بر اینها نشانه های کرونا و آنفولانزا و سرماخوردگی مشترک هستند و تفاوتی بین آنها نیست فقط باید ببینیم چی دوست دارند اعلام کنند
  • # نه به نظم نوین IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    12 7
    به لطف خدا و آگاهی بخشی رسانه های مستقل‌ از همان ابتدا می دانستیم بزرگنمایی می کنند و دروغ می گویند. مقام معظم رهبری هم فرمودند که کرونا را بزرگ نکنید اما سربازان سازمان بهداشت جهانی گوش نکردند. حال باید از کسانی که از کارشان اخراج شدند به خاطر نزدن واکسن یا مورد توهین و تهمت واقع شدند دلجویی شود
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    9 9
    این اراجیف چیه باید توی اون زمان بود و قضاوت کرد ویروس جدید بود و همه سر در گم.حتپا باید قرنطینه و واکسن و ماسک استقاده میشد مگه کل دنیا این کارها رو نمیکردند.حالا کا آبها از آسیاب افتاده نطق میکنید شلوغی بیمارستانها رو یادتون رفته
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    7 5
    دروغ یا راستش را نمی دانم . اما می دانم که کادر درمان بسیاری جانشان را از دست دادند و همچنین کادر درمان شاهد مرگ جوانانی قوی می شد ند که فقط در عرض چند ساعت می مردند. کادر درمان هیچ امیدی به زنده ماندن خودشان و خانواده هایشان نداشتند. از صبح تا شب ماسک‌ها و لباسهای خاص به تمام صورت و بدنشان آسیب رسانده است...مردم مثل برگ درخت که در پاییز می ریزند مردند . آمارها شاید یک دهم آن را هم بیان نکرده. در تمام کوچه ها و خیابان ها بنر تسلیت فراوان بود. سایه ی مرگ در همه جا حاکم بود. خدا را شکر که این بلا تقریبا از بین رفت
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    13 7
    از کجا معلوم الان راست بگین. شاید نویسنده این مطلب دروغ میگه. هیچ سندی هم که ارائه نکرده
  • مانی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    6 4
    حج تمتع امسال واکسن لازمه . به کی بگیم ما واکسن نمیخواهیم.؟!
  • یه مادر IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    2 9
    خوبه حالا ما واکسن ایرانی زدیم اونهایی که خارجی زدن و مردن کی باید براشون پاسخ گو باشه؟؟؟؟?؟
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      3 4
      بهداشت جهانی کثیف بود که ادعا کرد استرازنکا درصد ایمنی بخشی بالایی داره و کمیته کرونای ایران هم در در شدت خیانت نسل کشی گوی سبقت رو از هر منافقی ربوده بود بجای قدغن کردن واکسن‌های خارجی و مطالعه بیشتر، حتی در این مورد هم با بازار گرمی برای این واکسن کمیاب بنوعی باز با این نسل کشی همکاری کرد و همینطور خیلی از ضد انقلاب ها با این واکسن بیماریزا برای بقیه کلاس میذاشتند، الان معلوم شده کسانیکه استرا زنکا زدن دچار مشکلات خود ایمنی عجیب و غریب شدن
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    2 0
    خخخخخ مورد ۷رو بچسب ، اون باید گزینه اول باشه
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    3 1
    من که واکسن ایرانی زدم بعدش دوباره کرونا گرفتم همون آب مقطر خودمون از همه بهتره(خوش بحال اونهایی که آب مقطر خودمون رو زدن وگول تبلیغات رو نخوردن که واکسن خارجی بهتره )
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    5 7
    هز مطلب عیر علمی را نباید از هر جایی ذکر کرد. تمام منابع علمی جهان واکسن و ماسک و قرنطیته را صد در صد تایید می کنند و همین واکسن ها بود که توانست جان میلیون ها انسان را نجات دهد. تلفات بیش از ۵۰۰ نعر در روز در ایران که یادتان هست. در امریکا کشوری ازاد است و انجمنی هم در ان فعال است که ضد هر نوع واکسنی هستند بیشتر تلقات در امریکا هم از هم افزادی است که واکسن نزذن و در صد کمی از جامعه ولی با تلقات بسیار بالاست. واکسن ها تاکنون جان میلون تنسان ارز امراض واگبر را نجات داد. اوایل کرونا بادتان هست که یک روحانی به بیمارستانها می رفت و ادعا داشت که با قطره طب سنتی بیماران کرونا را شفا می دهند نه تنها کسی را شفا نداد که خودش هم با کروتاجانش را از دست داد.
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      4 7
      این دروغهایی که گفتی راسته؟
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      3 7
      احتمالا تلویزیون زیاد نگاه می کنی.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    10 3
    من چون که کلا به یهودی جماعت اعتماد ندارم نه ماسک زدم و نه واکسن.مگه دیوونم بیام و حرفای یه سری سازمان که زیر نظر یهود اداره میشن رو قبول کنم.
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      1 0
      آفرین
  • ابراهیمی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    5 1
    من سه سال قبل با دیدن مناظره های پیمان روشن ضمیر به همین نتایج رسیدم
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    6 9
    طرفداران کرونا پاسخ دهند: راز اینکه سازمان بهداشت جهانی از اغتشاشات اخیر اوباشان در ایران حمایت کرد چه بود؟
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      3 1
      و در اوج تحریمها ی ایران و همزمان در دنیایی که حتی یک چسب زخم مجانی نیست،چگونه و چرا سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی به ایران واکسنهای ساخته شده مجانی صادر میکرد ؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    4 4
    درود به شرفت مشرق. امیدوارم صدا و سیما هم راه را برای متخصصین مستقل باز کند تا بازی کرونا را برای مردم افشا کنند. صدا و سیمایی که برجام خسارت محض را مقدس جلوه داد و اجازه نقد آن را نداد
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    6 1
    وقتی چنین اتفاقی در جهان رخ داد تمامی راههای جلوگیری از بیماری های مسری را بعنوان پیش فرض اجرا کردند تا شاید یکی از انها تاثیر گذار باشد . البته امریکایی ها میخواستند از این اتفاق درامد زایی هم بکنند که با واکسن فایزر درامد کسب کردند ولی عواقب این خیانت خود را هم با بی ابرویی دادند
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      2 4
      بیماری مسری وجود ندارد.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    3 5
    کمیته کرونا که از سازمان کثیف بهداشت جهانی پول گرفتن و داروهای کشنده و با عوارض جبران ناپذیر مثل رمدسیور یا کلروکین رو روی مردم ایران برای خوشایند بهداشت جهانی امتحان میکردن، باید دادگاهی بشن جواب پس بدن
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      0 0
      ولی این صدا و سیما این چیزها رو مقدس جلوه نداد
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    3 4
    چندین مورد از آشنایان خبر دارم که بدون داشتن هیچ گونه بیماری قبلی پس از زدن واکسن کرونا سکته کردن و جونشون رو از دست دادن
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      2 0
      دقیقا،این اتفاق برای خیلیا افتاد ،ایا کمیته فریبکار کرونا که تبلیغ کننده این واکسنا بود پاسخگو هست؟
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    2 4
    مشرق خدا خیرت بده که حق‌گو هستی ،خدا خیرت بده الهی امین
  • عجب IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    3 0
    گزینه 1 کاملا غلطه اتفاقا همون موقع میگفتن کشندگیش از آنفولانزا "کمتره" ولی چون همه گیریش بیشتره تعداد کشته ها بیشتر به چشم میاد در مورد ماسک هم دیگه به همه ثابت شد 100 درصد جلوگیری نمیکنه اما تا حدودی میتونه موثر باشه یعنی شما اعتقاد داری ماسک تاثیری نداشت ؟ کرونا چه فرقی میکنه با سرماخوردگی ویروسی یا آنفولانزا وقتی که فرد میتونه از طریق تنفس انتقال بده ؟ اونوقت ماسک تاثیر نداره ؟؟؟ !!! سال 2023 هستیم هنوز یه عده میگن ماسک هیچ تاثیری نداره عجب واقعا شما اصلا کرونا رو ولش کن فکر کن فرد انفولانزا داره ماسک بزنه تاثیر داره یا نداره ؟ نگارنده این مقاله خودش انگار این دورانو نگذرونده و مشرقم همینجوری چاپش کرده ! فقط واکسن کمابیش هنوزم در ابهامه با اینکه خودم 3 دوز زدم // و اینکه ویروس به احتمال زیاد آزمایشگاهی هست حالا یا امریکا یا چین ...
    • سیبللاتن IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      0 0
      ماسک مهمترین تاثیرش ایزوله نگهداشتن زیست ما بوده که به تدریج سیستم ایمنی مون رو ضعیف کرد، و رسیدیم به جایی که پاییز امسال اپیدمی سرماخوردگی داشتیم با شدت بالا، چون بدن به شدت ضعیف شده در مقابل انواع بیماریزا ها
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    3 3
    کرونا ابزاری برای شروع هزاره سازی جدید ...کافیه سرفصل های آینده نگرایانه کنفرانس یهودی اقتصاد جهانی و ۲۱ درس برای قرن ۲۱ نواح هراری را بخوانید...چیزی که به این موضوع ربط داشته بخوام بگم مثل ابتدای فیلم... است : مطمئنا آموزش نابود خواهد شد (تو این مطلب هم از این همه قشر زده معلمان در خطرند !!! نه پرستاران و پزشکان ) و دوباره جوامع فئودالی و روستایی شکل خواهد گرفت
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    1 5
    پایان یک عصر و افول نظم جهانی منحط را از کجا می‌شناسیم؟ . از آنجا که هم واکسن تولید می‌کنند هم ویروس . هم جهان خردمندانه و فرهنگی مدیریت نمیشود
  • شخصی که کرونا نگرفت IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    3 3
    من که نگرفتم نه ماسک زدم نه فاصله اجتماعی را رعایت کردم نه هیچی بعدشم اون زمان هر روز عسل و داروی امام کاظم می‌خوردم و از انفیه (عطسه آور) استفاده میکردم شما برید در مورد هلیه سیاه تحقیق کنید در مورد چبولینیک اسید تحقیق کنید بعدش بیان بگین تاثیر نداره داروی کرونا همین طبیعت هست فکر میکنید طبیعت از سالها پیش ندونسته که ویروسی به نام کرونا میخواد بیاد در ضمن تو چین هم طب سنتی تونست بیماری را مهار کنه و قرنطینه را قطع کنه قبلا سرما هم می‌خوردم ولی الآن همش میگم چرا سرما نمی خورم واقعا دلم تنگ شده برای سرما خوردگی از نظر من سرما خوردگی بیماری نیست درمان هست حتی با سرما خوردگی میتوان از بیماری های سخت پیشگیری کرد مثل سرطان مثانه و جذام و.... کرونا بازار سیاه بود فقط دولت و وزارت بهداشت با کرونا و جریمه عدم تردد در شب پول خودش را در آورد
    • IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      2 4
      امثال تو را زیاد سراغ دارم که خیلیاشون مبتلا شدن و اطرافیانشون را مبتلا کردن و باعث فوت خود یا اطرافیانشون شدن
  • سید صابر IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    5 5
    خب خداروشکر بعد سه سال سر عقل اومدید. امیدوارم نترسید که مطلب رو بردارید و در گزارشات بعدی به فریب بزرگ واکسن کرونا و مرگ و میر و درد و مرضهاش و کلاه گشادی که سر مردم دنیا گذاشته شد هم بپردازید.
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      1 0
      یعد سه سال؟‌ رسما التماس تحقیق درست
  • بهاره IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    5 4
    حالا مردم آن شرایط وحشتناک و کشته شدن روزی صدها نفر و بستری ها و اوضاع آخر الزمانی را یادشان رفته اگر این رعایت ها و مخصوصا تعطیلی مدارس نبود کشته ها صدها برابر می شد عادت انسان فراموشکاری است
  • سید ال عبا IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    1 6
    من ۲۵ دفعه دچارش شدم اما اهل بیت کمکم کردن و در رفتم
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    0 0
    رسانه ها همیشه کارشان را به نحو احسن انجام می دهند. چه ایرانی و چه خارجی.
  • حامد علی نژاد پریشان حال GB ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    4 3
    تقریباً تمام مخاطبان من می‌دونن که هیچ اعتقادی به الکل و ماسک و قرنطینه و واکسن کرونا و از همه مهمتر کادر درمان جهت کاهش شیوع کرونا نداشتم و ندارم و نخواهم داشت #کرونا #بزرگترین_دروغ_قرن تمام فوتی های اقوام و دوستان و آشنایان من ( به اسم کرونا ) یا قصور پزشکی بود یا عوارض دارو و واکسن کرونا
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    4 1
    این مطلب مرخرف بی منبع
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    4 0
    چه چرندیاتی!!! معلومه که اثر داشته
  • سید IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    2 0
    دروغ شماره ۵. جالب اینه دولت مردم را برای خروج از خانه به وسیله خودرو جریمه می کرد و هنوز هم اونایی که پرداخت نکردن باید پرداخت کنن. نمیدونم چطور اگه یک نفر با خانواده یا تنها برای اینکه در خانه افسرده نشه با وسیله نقلیه، شب بیرون میومد باعث انتشار کرونا می شد؟؟؟ این تنها یک دروغ از بزرگترین دولت دروغین تاریخ بود که مثل بورس دنبال چپاول جیب مردم بود.
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      0 0
      اونم دولت قبل بود نه فعلی
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    2 0
    برخی از کسانی که سود سرشار از واکسن یا واردات یا تزریق واکسن و داروهای بعضا کُشنده یا بی فایده بردند و کسانی بدون سواد واقعی! مدام با ادعای دکترم دکترم! مردم را به زدن واکسن های خطرناک، توصیه یا اجبار کردند و با ایجاد دیکتاتوری رضاخانی باعث مرگ یا آسیب به هزاران نفر شدند؛ چه پاسخی در مقابل وجدان خود و وجدان جامعه و در آخرت دارند!؟ و همچنین دولتی که از آنها چشم و گوش بسته حمایت کرد و زمام امور کشور را به آنها سپردند! وزرای بهداشت فعلی و قبلی، و عاملان آنها، باید محاکمه یا مجازات شوند؛ ولی چه کسی آنها را محاکمه می کند!؟ وقتی تفکر غربزدگی و تبعیت از برخی غربزدگان دانشگاهی و پزشکی، در بسیاری از مسولان نفوذ کرده!
  • محمد IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    2 1
    کسی که این متن رو نوشته متن مقاله نیوزویک رو نخونده. در مقاله انگلیسی از ترامپ و دولتش انتقاد میکنه که با پخش اطلاعات غلط باعث شدند تعداد زیادی از مردم ماسک نزنند و رعایت مسائل بهداشتی رو نکنن. کاملا برعکس برداشتی که نویسنده محترم مشرق داشته
  • احمد US ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    4 1
    اگر واکسن توهم بود پس چرا شما یهو دور برداشتید بیش از ۴یا ۵ نوع واکسن تولید کنید؟ با خودت چندچندی برادر...
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      0 0
      اون واکسن ها بد نبودن
    • :) IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      1 0
      احمد آقا رفتی آمریکا میگی آمریکا را بزنید. ما دور برداشتیم که واکسن مشکوک نزنن ملت.
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    2 0
    خدا رو شکر دولت رئیسی قرنطینه و ماسک رو برداشت
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    1 0
    ولی ماسک داشت البته نه از نوع افراطی
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    0 0
    البته فکر کنم برای اختلاف افکنی باشه
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    هرکس تحت تاثیر تلویزیون بود و ترسید کرونا رو باور کرد با واکسن یا بی واکسن خودش را بستری و در اختیار پزشکان قرار داد و پزشکان با پلی فارمسی (آزمایش داروهای مختلف) او را مریض تر کردند و حتی کارش به مرگ کشید اما مسئولان دیروز و امروز وزارت بهداشت باید پاسخگو باشند بلکه همه مسئولان باید پاسخگو باشند والسلام
  • علی حقجو IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 0
    این نظرات دانشگاه فرسوده استنفرد فقط و فقط مصرف داخلی داره.
  • یاشار IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 1
    من پرسنل بخش ICU هستم که از سال ۹۹ طرحم رو شروع کردم و به اندازه کافی روزانه شاهد مرگ های زیادی بودم به خاطر کووید ، پیر و جوان هم نداشت کووید از هرچیزی که فکر رو میکنید واقعی تر و ترسناک تر بود و مرگ آور بودنش بستگی به بیماری ها و مشکلات فیزیولوژیکی افراد داشت توطئه توهم رو کنار بزار
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      2 0
      پس اون کووید نبود لابد اثرات همان داروها بود که ممنوع شدن!
    • امیرحسین IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      0 0
      خدا لعنت کنه تمام اشخاص پشت پرده
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 0
    عادت کردین به چرند گویی و توهم توطئه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس