کد خبر 1248184
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰
جدال لفظی سناتور جمهوریخواه و فائوچی درباره کرونا

نشست یکی از کمیته های سنای آمریکا به صحنه جدال میان راند پال سناتور جمهوریخواه و دکتر آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی بیماری های عفونی و آلرژی در آمریکا تبدیل شد .

به گزارش مشرق، نشست یکی از کمیته های سنای آمریکا به صحنه جدال میان راند پال سناتور جمهوریخواه و دکتر آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی بیماری های عفونی و آلرژی در آمریکا و مشاور بایدن تبدیل شد که هر یک دیگری را متهم به دروغگویی در مورد ویروس کرونا کردند.

فائوچی روز سه شنبه به وقت محلی در کمیته بهداشت، آموزش، کار و امور مستمری بگیران سنای آمریکا حضور یافت که با راند پال سناتور جمهوریخواه ایالت کنتاکی که او را دروغگو خواند، با عصبانیت برخورد کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد  فائوچی اظهارات سناتور جمهوری خواه را مبنی بر ادعای کمک مالی آمریکا به آزمایشگاهی در چین که گمان می رود عامل شیوع کرونا باشد، رد کرد و گفت مقاله پژوهشی راند پال به نوع دیگری از ویروس که ارتباطی با کرونا ندارد، اشاره دارد.

سناتور جمهوریخواه خطاب به فائوچی در این جلسه گفت که او تلاش می کند مسوولیتش را در قبال مرگ چهار میلیون نفر در جهان به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ مخفی کند.

فائوچی با لحنی تند خطاب به راند پال گفت صادقانه بگویم نمی‌دانید درباره چه صحبت می‌کنید و من از شما می‌خواهم همین را رسماً اعلام کنید که نمی‌دانید درباره چه صحبت می‌کنید.

وی اضافه کرد منظور شما این است که اقدامات ما باعث مرگ مردم شده است؟ این واقعاً من را عصبانی می‌کند. سناتور! اگر کسی در اینجا دروغ می‌گوید، شما هستید.

سناتور جمهوری خواه خطاب به فائوچی گفت می‌دانید که دروغ گفتن در برابر کنگره جرم محسوب می‌شود.

فائوچی بار دیگر با تکذیب تامین مالی آمریکا در آزمایشگاهی در چین گفت کسی که دروغ می‌گوید تو هستی نه من!

همزمان با هشدارها در آمریکا درباره شیوع گونه دلتای ویروس کرونا، شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی اعلام کرد ۸۳ درصد موارد جدید ابتلا به کرونا از این گونه است.در یک هفته گذشته موارد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ در آمریکا به صورت میانگین روزانه با افزایش ۶۶ درصدی همراه بوده است.مسئولان ۴۶ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا اعلام کرده اند که موارد ابتلا به کووید۱۹ در این ایالت ها افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس