در آینده نزدیک با وزیر خارجه عربستان دیدار خواهیم کرد

وزیر امور خارجه کشورمان، با اشاره به توافقات اخیر ایران و عربستان، گفت: در آینده نزدیک با وزیر امور خارجه عربستان دیدار خواهیم کرد تا مقدمات عملی بازگشایی سفارتخانه‌ها را فراهم کنیم.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در جریان نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، در تشریح دستاوردهای سیاست‌خارجی دولت سیزدهم گفت: در دولت آقای رئیسی همچنان در دو مسیر بی‌اثر کردن تحریم‌ها و لغو تحریم‌ها در دستگاه دیپلماسی در حرکت هستیم.

وی افزود: در چارچوب دکترین سیاست خارجی دستگاه دیپلماسی در یک سال گذشته دستاوردهای زیادی را با نگاه به آسیا و نگاه به ظرفیت همسایگان کشور داشتیم که در حوزه دیپلماسی اقتصادی شاهد افزایش چشمگیر حجم تبادلات تجاری هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در مناسبات سیاسی با همسایگان در سال ۱۴۰۱ شاهد ارتقا سطح مناسبات دو کشور همسایه امارات و کویت با جمهوری اسلامی ایران به سطح سفیر ارتقا بودیم و در روزهای گذشته شاهد بازگشت ایران و عربستان به روابط طبیعی و اعلام روابط طبیعی دو کشور بودیم.

امیرعبداللهیان گفت: پس از ۵ دور نشست امنیتی که در بغداد داشتیم، در جریان نشست سفر رئیس جمهور پکن، ابتکاری مورد موافقت سران دو کشور قرار گرفت.

وی افزود: پیشنهاد ما این بود که مدیران کل سیاسی وزارت امور خارجه دو کشور ایران و عربستان گفتگوهایی را در پکن یک هفته بعد از سفر آقای رئیسی به ابتکار طرف چینی داشته باشند که در رفت و برگشت پیام‌ها پیشنهاد طرف سعودی مبتنی بر این بود که ما هنوز نیازمند یک دور مذاکره سطح بالایی امنیتی بین دو کشور هستیم. در نتیجه فردی را که طرف سعودی معرفی کرد و تیمی متشکل از مسئولین امنیتی، نظامی و وزارت امور خارجه ایشان را همراهی کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما در موضوع عربستان در آینده نزدیک با وزیر امور خارجه عربستان دیدار خواهیم کرد. تا این لحظه توافق داریم بر سر اینکه هیئت‌های فنی دو طرف از سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها بازدید کنند و مقدمات عملی بازگشایی سفارتخانه‌ها را فراهم کنیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای گفت: عضویت ایران در شانگهای و نهایی شدن آن یکی دیگر از دستاوردهای سال ۱۴۰۱ به شمار می‌رود. در این چارچوب برای اولین بار در تاریخ، در پارلمان ۴۹ سند مرتبط با شانگهای به تصویب رسید و این اسناد در پارلمان، دولت و در شورای نگهبان با یک محدوده زمانی کوتاهی نهایی شد و همه چیز برای اعلام نهایی و رسمی عضویت ایران در نشست سال ۱۴۰۲ در دهلی‌نو فراهم شده است.

وی افزود: وزارت امور خارجه کماکان به وظیفه ذاتی خودش و گفتگو برای لغو تحریم‌ها همچنان ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مذاکرات ایران و عربستان گفت: آنچه که در گفتگوهای چند روز پیش بین آقای شمخانی و همتای امنیتی خودشان در پکن به امضا رسید، این است که در مسئله مناسبات تهران و ریاض طرفین توافق را که به حالت طبیعی خود برگردد.

وی افزود: ما از طریق حافظ منافع مناسبات یعنی کشور سوئیس در ۱۰ روز گذشته پیام‌هایی از عربستان دریافت کردیم و ما نیز به عربستان پیام‌هایی را منتقل می‌کنیم.

پیشنهاد سه مکان برای دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان

امیرعبداللهیان گفت: آخرین پیامی که در ۲۴ ساعت گذشته مبادله شده اعلام آمادگی ایران برای نشست وزرای امور خارجه و همچنین پیشنهاد سه مکان برای برگزاری این نشست بود. بر مبنای موافقت طرف مقابل و هماهنگی که بین ما صورت خواهد گرفت زمان و مکان را توافق خواهیم کرد و اقدام عملی برای بازگشایی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های کشور رقم خواهد خورد.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی در خصوص سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: در پی سفری آقای گروسی به تهران، نقشه‌ی راهی بین سازمان انرژی اتمی و آژانس مورد توافق قرار گرفت و از نتیجه کار آقای گروسی ابراز رضایت داشتند.

وی افزود: در سطح همکاری‌ها قرار شد تیم‌های فنی آژانس بتوانند به رفت و آمد خودشان و گفتگوها برای رفع سو تفاهم‌ها و برطرف شدن اتهامات ادعایی بر روی جمهوری اسلامی ایران تداوم پیدا کند و نتیجه این می‌شود که این موضوعات برای همیشه از روی میز اختلافات آژانس و سازمان انرژی اتمی برداشته شود.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: این دیدارها و گفتگوهای فنی به طور مستقیم بین دو طرف جریان دارد.

وی افزود: نتیجه همکاری‌های آژانس و سازمان می‌تواند در موضوع گفتگو برای رفع تحریم‌ها آثار مثبت بر جای گذارد.

ابراز رضایت گروسی از توافقات با ایران

امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی در خصوص سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: در پی سفری آقای گروسی به تهران، نقشه راهی بین سازمان انرژی اتمی و آژانس مورد توافق قرار گرفت و از نتیجه کار آقای گروسی ابراز رضایت داشتند.

وی افزود: در سطح همکاری‌ها قرار شد تیم‌های فنی آژانس بتوانند به رفت و آمد خودشان و گفتگوها برای رفع سوءتفاهم‌ها و برطرف شدن اتهامات ادعایی بر روی جمهوری اسلامی ایران تداوم پیدا کند و نتیجه این می‌شود که این موضوعات برای همیشه از روی میز اختلافات آژانس و سازمان انرژی اتمی برداشته شود.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: این دیدارها و گفتگوهای فنی به طور مستقیم بین دو طرف جریان دارد.

وی افزود: نتیجه همکاری‌های آژانس و سازمان می‌تواند در موضوع گفتگو برای رفع تحریم‌ها آثار مثبت بر جای گذارد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: امیدوار هستیم در بهار آینده بتوانیم حامل اخباری امید فراوانی به گ بخش برای ملت ایران باشیم.

امیر عبداللهیان با اشاره به سفر شمخانی به کشورهای همسایه، اظهار داشت: بعضی طرف‌ها در کشور به دنبال ایجاد دوقطبی‌های جدید هستند. آنچه در حوزه سیاست خارجی به وقوع پیوسته با هماهنگی کامل با مقامات عالی نظام و شخص آقای رئیس جمهور به عنوان مسئول اصلی است.

وی ادامه داد: وزارت خارجه، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و سایر بخش‌هایی که به نحوی در حوزه سیاست خارجی وظایف ذاتی دارند و باید انجام دهند، در هماهنگی با وزارت خارجه انجام می‌شود.

وی گفت: قالب سفرهای شمخانی که این روزها متراکم شده بعد امنیتی دارد. به دلیل پیشنهاد طرف سعودی پذیرفتیم یک دور پایانی مذاکرات سطح بالایی انجام شود.

وزیرامورخارجه گفت: طبعاً متناسب با مقام امنیتی که طرف سعودی معرفی کرد ما هم طرف خودمان را معرفی کردیم. ممکن بود طرف سعودی برای دور نهایی مذاکرات قبل ورود دستگاه‌های دیپلماسی دوطرف یک مقام امنیتی هم سطح یا فرد دیگری در داخل کشور را معرفی می‌کرد ماهم هم‌تراز نماینده ایران را معرفی می‌کردیم.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: در موضوع امارات ما مسائلی در حوزه امنیتی با این کشور داریم. بارها در گفتگوهای من با وزیرخارجه امارات و در آخرین سفری که به امارات داشتم دغدغه‌ها و نگرانی‌های خودمان از جمله تهدید از ناحیه رژیم صهیونیستی از خاک امارات مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه آقای شمخانی قرار بود از ۴ ماه گذشته این سفر را انجام دهد، افزود: این سفر ابعاد دیگری در چارچوب گفتگوهای امنیتی که داشت مورد توجه قرار گرفت.

امضای توافق امنیتی در سفر شمخانی به عراق

وزیرامورخارجه با اشاره به سفر امروز شمخانی به عراق افزود: برای چندمین بار تهدیداتی از خاک اقلیم شمال عراق متوجه ایران شد. صراحتاً به مقامات اقلیم شمال عراق و برادرانمان در دولت مرکزی عراق در مسیر دیپلماتیک و امنیتی اعلام شد که ایران به هیچ وجه به تهدید علیه امنیت ملی کشور از مبدا کشور همسایه، دوست و برادر عراق تحمل نخواهد کرد.

امیرعبداللهیان گفت: سپاه در یک اقدام حساب شده مراکز گروهک‌های تروریستی از مبدا شمال اقلیم عراق مورد هدف قرار دادند.

وی ادامه داد: یک دور توافق کردیم کمیته مشترک امنیتی شکل گیرد، یک دور مذاکرات در بغداد متشکل از مقامات دولت مرکزی و اقلیم شمال عراق توسط فواد حسین صورت گرفت. دور بعد در تهران این گفتگوها را برگزار کردیم و در نهایت بخش‌های امنیتی ما با کمک بخش حقوقی وزارت امورخارجه سند توافق امنیتی آماده کردند. در این سند برای اولین بار توافق شد بین دولت‌های ایران و عراق به امضا برسد که پیش از این سندهای امنیتی را در محدوده اقلیم شمال عراق به امضا رسانده بودیم.

وی گفت: سفر امروز شمخانی برای امضای این سند مهم در بغداد انجام شده است.

وزیر امورخارجه گفت: بنابراین اصل بر کار است و هماهنگی کامل وجود دارد و در خصوص همه موضوعات میان شورای عالی امنیت ملی و وزارت خارجه و همه دستگاه‌های هماهنگی لازم وجود دارد.

مذاکرات باقری و مورا در وین

وی با اشاره به دیدار باقری و مورا گفت: بنده ۳ شب پیش با بورل گفتگو داشتم و آقای باقری و مورا هم در مسیر ادامه گفتگوها که در وین شروع شده بود تبادل پیام‌هایی را با یکدیگر دارند.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص تشریح آخرین وضعیت مذاکرات ایران و بلژیک و همچنین آزادی اسدالله اسدی دیپلمات زندانی کشورمان در این کشورمان گفت: در جریان اغتشاشات اخیر شاهد مواضع غیر سازنده از انگلیس، فرانسه و آلمان بودیم. در همان موقع حساب بخش‌های دیگر از اروپا جدا بود و آن‌ها تماس و ارتباطات خودشان را داشتند.

وی افزود: از جمله کارهایی که در حاشیه نشست شورای حقوق بشر با برخی از مقامات اروپایی انجام شد و تماس‌های تلفنی که برقرار است ما در موضوع استرداد محکومین توافقی را با بلژیک روی میز داریم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آخرین گفتگوهای ما علاوه بر مناسبات ناظر بر کنسولی، امیدوار هستیم که هر چه زودتر شاهد تبادل در این مسئله باشیم.

امیرعبداللهیان در پاسخ به این سوال که آیا پس از توافق ایران و عربستان نشانه‌ای مبنی بر ازسرگیری روابط با بحرین، مصر و اردن وجود دارد، گفت: سلطان عمان در جریان سفر به منامه پایتخت بحرین ابتکاری را در خصوص بازگشت روابط ایران و بحرین داشتند که در همین راستا هیأت‌های فنی دو کشور از اماکن دیپلماتیک بازدید کردند. ما از بازگشت روابط استقبال می‌کنیم و امیدوار هستیم موانع از میان برداشته شود.

تماس‌های دفتر حافظ منافع ایران و مصر

وی ادامه داد: در حاشیه نشست بغداد ۲ گفت‌وگوهای کوتاهی با آقای عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر داشتیم که پس از آن ارتباطاتی میان دفتر حافظ منافع ما در این کشور صورت گرفت.

وزیر امورخارجه تصریح کرد: ما مصر را کشور مهمی می‌دانیم و از ازسرگیری روابط استقبال می‌کنیم. همچنین در حاشیه نشست بغداد ۲ گفت‌وگوی ۴۰ دقیقه‌ای با پادشاه اردن داشتم و اعلام کردم توسعه روابط خواست ایران است و ایشان هم به رئیس‌جمهور کشورمان سلام رساندند.

امیدواریم هفته‌های آینده بتوانیم اخبار نهایی مذاکرات را به استحضار ملت ایران برسانیم

وی در مورد چشم انداز توافق هسته‌ای گفت: در این در این رابطه صحبت کردم، وظیفه ذاتی دستگاه دیپلماسی در راستای تلاش برای لغو تحریم‌ها در این رابطه در شرایطی که باهم صحبت می‌کنیم که ابتکاری روی میز است که من امیدوار هستم در هفته‌های آینده بتوانیم اخبار نهایی آن را به استحضار ملت ایران برسانیم اما در هر صورت در سال آینده ما امید فراوانی داریم و به گشایش‌های هرچه بیشتر در بهار آینده امیدوارم. در نتیجه اقداماتی که در جریان است اما هنوز زمان بیان آن فرا نرسیده است، حامل اخباری بسیار امیدبخش و خوشحال کننده در راستای گشایش‌های متنوع برای ملت بزرگ ایران باشیم.

وی ادامه داد: در نتیجه اقداماتی که در جریان است اما هنوز زمان بیان آن فرا نرسیده است، حامل اخباری بسیار امیدبخش و خوشحال کننده در راستای گشایش‌های متنوع برای ملت بزرگ ایران باشیم.

وی گفت: ما بسیار خوشبین هستیم و همه تخم مرغ‌های خودمان را در سبد برجام و توافق برجام قرار نداده ایم اما از همه فرصت‌ها برای کسب حداکثری منافع ملی استفاده کرده و خواهیم کرد و بهترین‌ها را در سال جدید برای کاری که شما همکاران آرزو دارم. انشاالله در سال آینده سالی پر از شادی و شادابی و موفقیت برای یکایک شما رقم زده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    24 31
    هر دلار آمریکا معادل ۴۸۰۰۰۰ ریال ایران و کمتر از ۴ ریال عربستان است .این است اقتدار کشور عربستان.مردمی سرشار از رفاه با حداقل درآمد بالای ۱۰۰۰ دلار در ماه داخل عربستان بهترین زندگی را برا خود و خانواده خود به ارمغان می آورند .و حقوق کارگر ایرانی کمتر از ۱۸۰ دلار در ماه است.
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      27 14
      16:15 دروغ که حناق نیست، کلی فقیر توی همون عربستان هست فیلمهاشم تو اینترنت پره، اگر کور نیستی برو ببین!!! میگن فاحشه و قاچاقچی ها هم درآمدشون خوبه، بیخودی کارمندی نکن!!!!
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      2 4
      عربستان ومنطقه هم امنیتشان راازاتدارایران دارند
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      9 17
      کسایی که مخالف این حرف هستند یا دلال هستند و یا از گفته شدن واقعیت حرس میخورن ولی مجبورند فوحش بدهند.
    • تک سوار DE ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      5 0
      جناب وزیر، لطفا متن توافق رو منتشر کنید.
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      3 4
      ۱۶:۱۵ برا مثل تو عربستان بهشت هست پس برو اونجا تا از بهشت جا نمونی
    • حمیدرضا IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      1 3
      عربستان با جمعیت یک سوم ایران و فروش نفت 12 برابر ایران با یک حساب ساده سرانه درآمدی 36 برابر ایران را فقط در فروش نفت دارد.
    • IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
      0 0
      عربستان چگونه میتواند ۱۲ برابر ایران نفت بفروشد ذخایر نفتی ایران که بیشتره؟یخورده فکر هم بد نیست
  • محمدی IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    14 12
    برجام خوبه یا بد بالاخره!؟ منظورم خودِ خودِ خود برجام است. خوبه یا بد!؟
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      4 6
      منم یه سوال دارم، سفر با اتومبیل به شمال از جاده هراز خوبه یا نه؟؟! خوبه؟ منظورم رانندگی باچشم بسته بود!!!!
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      0 9
      برجام فقط اگر نخونده امضاء بشه خوبه و لا غیر!!!!
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      0 0
      برجام تنها راه ممکن برای زنده ماندن است، پس باید امضا شود.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    12 14
    از بن سلمان بخواهید برای برجام وساطتت کنه ،البته بعد از عذر خواهی . خخخخ
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      0 2
      خود یانکی ها از بن سلمان میخوان وساطت کنه، اگر نمایندهٔ یانکی‌ها پاهامونم ببوسه شاید قبول کنیم!!
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      0 4
      ارباب براندازا .پرررررر خخخ
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      0 4
      ارزو راربگور ببری معذرت
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      0 0
      شما سئوال کن
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    16 14
    ۵ روز پیش بن اره بود ؟؟!! آره ؟ حالا برادر بن سلمان .‌خخخخخ . خیلی حالتون خوبه . خخخخ
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      2 6
      هنوزم بن اره هست، فقط چون دود از شما اغتشاشو ها بلند شده معلومه جهت درستی رو نظام داره میره!!! جناب آقای امیر عبداللهیان و شمخانی، لطفأ با همین دست فرمون برین که بدجوری اغتشاشو کشه انگار!!
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      1 0
      تو که میگی اعتشاشوها ، تا ۵ روز پیش میگفتی بن اره ،
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    14 3
    انشاءالله بامید پیروزی و خوشنودی مردم مقاوم و عزتمند ایران در سال نو
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      0 3
      سلام ان شاءالله اصله
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    1 3
    گفتاردرمانی
  • US ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    3 1
    همچنین در حاشیه نشست بغداد ۲ گفت‌وگوی ۴۰ دقیقه‌ای با پادشاه اردن داشتم و اعلام کردم توسعه روابط خواست ایران است و ایشان هم به رئیس‌جمهور کشورمان سلام رساندند. یعنی این شد دیپلماسی اقتدار؟!
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    4 2
    همه ملت سر کار گذاشتین
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      0 6
      تو نمکدون نخواب ...
  • ... IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    تو این دو ماه فهمیدم
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    13 8
    حسن روحانی راست می‌گفت مشکل دوستان مخالف دولت قبل،شخص حسن روحانیِ نه بن‌سلمان و آمریکا و برجام و‌...
  • چاوش IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    1 1
    گذا‌شتن سقف برای خرید و فروش دلار موجب افزایش نرخ میشود
  • علی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    3 2
    این. وزیر خیلی بیشتر از ظریف عطش برجام دارد تا این سقف از کار هسته ای چقدر هزینه در ت. لید وساخت د. دوسال گذشته داشته که با اجرای آن این همه هزینه کرد را کی جبران میکنه
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      4 2
      کسی که در برجام هزینه کرد ایران بود و سودش رسید به آمریکا پس باید هزینه های ما در برجام نقد بشه البته امثال تو که تعطیل هستید همیشه زر میزنید و دریغ از نوک سوزن عقل و شعور
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      0 4
      لطفا حرف الکی نزن بعدش مذاکره با اقتدار واجبه چون نوعی جنگه
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    8 4
    یکی نسیت توضییح بده چرا با عرستان دشمنی کردید
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      3 8
      اونا دشمنی کردن نه ما
    • امیر IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      4 1
      اینجا دشمنی با هر کشوری یا هر گروه و جناحی فقط و فقط بخاطر منفعت شخصی یا جناحی بقیه مسائل صدرصد بهانه و سرپوش...
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      7 1
      دیوار سفارت کی بالا رفته ؟
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    1 4
    اخبار آخرالزمان : ریشه‌های صهیونی هیولایی به نام آل‌سعود 
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 6
    به گزارش مشرق : شناسنامه ‌آل سعود و چند روایت درباره ماهیت واقعی ؛ «برخی ممکن است این خاندان(آل سعود) را به یهودیان بنی‌قریظه منتسب کنند که پیامبر اسلام آنها را از مدینه بیرون راند و آنها در الیمامه سکنی گزیدند و برخی معتقدند که نسب آنها به یهودیان یمن برمی‌گردد».
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    2 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
    • ناشناس IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
      0 2
      شمامعلومه حقوق بالامیگیری ازمشکلات ملت خبر نداری که چطوربافلاکت زندگی می‌کنند
  • امیر IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    2 0
    با وهابیون میخواهید ارتباط بگیرید ???
  • دکترای سیاست بین الملل IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 4
    برجام تمام شده هست..پای یک توافق موقت در راهه
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    2 4
    جناب عبداللهیان سیاست جای مردان مجرب واهل فن است . بسپارید به اهلش .کشور بیش از این تحقیر نشود
    • تک سوتر DE ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      0 2
      دقیقا موافقم، به همین خاطر هم باید ظریف محاکمه بشه. قراردادی رو بست که حتی نخونده بودش
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    1 0
    بالاخره چین ازفرصت بین ایران وکشورهای عربی استفاده کرد
  • IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    2 0
    به التماس افتادید
  • IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    1 0
    چه ابتکاری؟ فدراسیون اروپا به باشگاه راه ابریشم می‌پیوندد؟
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 4
    و آیا خداوند با ذکر «واللّه لایهدى القوم الظالمین» نمى خواهد بفرماید خداوند سعودی هاى عصر را و تمام اعصار تاریخ را ستمگرانى بیش نمى داند که قابل هدایت نیستند
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
      0 0
      سخن امام خمینی است
  • ساس IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    1 0
    برجام گره خورد به رضایت سعودی؟
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    1 0
    التماس هم کنید فایده نداره اروپا هنوز درگیر زمستان سخت
  • عبدالله عبدالهی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 1
    گاو 9من شیر قراره به ما هم9 من شیر بده . فقط غربیها چند ده سال از ما بیشتر دوشیدند......
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 2
    از فراسه دوری کنید هر لحظه ای در همه جا به ایران و ایرانی ضربه خواهد زد+
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    1 0
    حقوق کارگرهامون هم نزدیک به حقوق کارگرهای عربستان میشه یا نه ؟ اینحور نشه ،چه فایده ای داره ؟
  • مهدی IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    خسارت محضه
  • حسن IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    3 0
    این آقا و آقای باقری هیچ توانی در جهت حل تنش‌های منطقه ای و بین المللی ندارند
  • ملت IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    1 0
    وقت داریم حرف میزنیم
  • مهران IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    1 1
    با سلام آقای امیر عبداللهیان، روحانی با برجامش کم بود تو هم بهش اضافه شدی.
  • FI ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    1 4
    آیا زمان آن فرا نرسیده که عناصر اصلاحات چی ستون پنجمی از وزارت امور خارجه ایران پاکسازی شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس